• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Firebladen etupään stefat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faraz-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Faraz-

New member
Vuosimallin 2003 bleidi lorautti toisesta etuiskarista öljyt pihalle. Kuinka vaikea on itse vaihtaa stefa etupumppuun? Tarviiko hommassa jotain erikoistyökaluja? Vai kannattaako siirtää homma suosiolla ammattimiehille?

honda keula on melko helppo jos vertaa muihin USD keuloihin, mutta ainahan siinä oma hommansa on.

oikeastaan ainoa 'erikoistyökalu' on se jolla painetaan uusi stefa paikalleen. mutta sen sijasta voi käyttää haarukkaputken päälle sopivaa viemäriputkea joka on halkaistu. sillä voi painaa stefan paikalleen.

Kyllä siihen pari speciaali työkalua tarvitaan, tosin ne voi tehdä vaikka itsekin. Suotavaahan se on tietää mitä tekee, öljyn viskositeetti, määrä yms...

Selvä homma. Pitää nyt ainakin itse yrittää ja viedä sitten ammattilaiselle jos ei onnistu.

Osaako joku sanoa minkä verran iskareihin pitäisi öljyä laittaa?

Selvä homma. Pitää nyt ainakin itse yrittää ja viedä sitten ammattilaiselle jos ei onnistu.

Osaako joku sanoa minkä verran iskareihin pitäisi öljyä laittaa?
Vie pyörä suosiolla ammattilaiselle, jos meinaat täällä kysellä tuommoisia ja vielä luottaa henkesi ja pyöräsi jonkun nettitietäjän käsiin. Korjaamokäsikirja on ensimmäinen hankinta, sieltä löytyy vastaukset. Ei yksikään huoltohomma ole mikään ameriikantemppu, jos on kärsivällisyyttä, näppäryyttä, työkaluja ja korjaamokäsikirja.

Ite vaihatin äsken stefat tohon äffään kun ei riittäny aika alkaa ropaamaan. Samalla keulaan tuli vähän jäykemmät litkut. Hintaa operaatiolle jäi 100e. Mielestäni aika kohtuullinen hinta. Tosin kyseessähän ei oo usd keula mutta ei sen hinnan luulis tosta kauheesti heittävän.

Pari kertaa noita stefoja eri peleihin vaihtaneena suosittelen viemään sellaiselle jolta löytyy oikeat työkalut hommaan. Itse vein irtoputket merkkihuoltoon jossa siis ne huolsivat. Olisi vaan pitänyt ottaa ohuemmat öljyt alkuperäisten sijaan kun jotenkin tuntuisi että keulasta olisi tullut siten herkempi kuin se nyt on.

Eli uskotaan kokeneempien neuvoja. Tilasin huoltoajan perjantaille. Pitää itse nyt ainakin irrotella putket valmiiksi, niin tulee säästettyä edes jossain.

Back