FJR 1300 2001 meni mykäksi.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koivor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

koivor

New member
FJR 1300 2001 meni mykäksi.

Elikkä tapahtui seuraavaa...

Pyörä ollut säilössä lämpimässä tallissa.

Päätin ottaa jäähdyttimen irti ja puhdistaa sen.

Homman tehtyäni laitoin uudet nesteet ja kätyttelin koneen normi lämpöiseksi
jotta lektikin pyöri pariin kertaan.

Sitten työnsin pyörän talliin odottamaan seuraavaa päivää.

Seuraavana päivänä asensin katteet kiinni ja käynnistelin konetta, huomasin heti että
keltainen moottorin vikavalo paloi ja kone kävi ilmeisesti vain kahdella sylinterillä.

Vaihdoin uudet tulpat ja tyhjäsin tankin viimesyksyisistä bensoista. Hain uutta bensaa
ja kaadoin tankkiin.

Kone lähti käyntiin mutta tuo vikavalo edelleen paloi eikä kone käynyt edelleenkään kaikilla.

Tarkastin sulakkeet ja kaikki oli ehjiä.

Ykkös ja nelos sylinterin pakokäyrät viileitä , kakkosen ja kolmosen käyrät kuumempia.

Jatkoin tutkiskelua, latasin akun, Irroittelin liittimiä ja laitoin takaisin.

Puollien liittimet olivat hieman hapettuneet joten putsasin ne.

Sitten yritin startata eikä startannut merkkivalot kyllä paloi ja starttinappulaa
painettaessa tuo moottorin häiriövalo vilkkuu.

Huomasin myös että kun laittaa virrat päälle ei kuulu tuota bensapumpun hetkellista ns. vinguntaa.

Oisko jollain hyviä neuvoja jakaa, jos on niin KIITOS jo etukäteen.
 
Sen diagnoosivalon kuuluukin vilkkua käynnistettäessä, sitä ei vaan normaalisti huomaa kun lähtee saman tien käymään. Voisko olla niin helppo että tappokytkin, sivutuki tai kytkinkahva olisi väärässä asennossa.
 
Mikäli kakkonen ja kolmonen kuumenee, mutta ykkönen ja nelonen ei, niin kylmistä sylkyistä puuttuu joko bensa tai kipinä.
Kävikö kone kunnolla juuri ennen jäähdytysnesteen vaihtoa? Mikäli kävi, niin kämmi on remontissa, mikä ei kävi viimeksi syksyllä niin viika voi olla mikä vaan säilytyksen aikana syystä tai toisesta ilmennyt.

Kipinässä ykkönen ja nelonen on pari?
 
Sitten yritin startata eikä startannut merkkivalot kyllä paloi ja starttinappulaa
painettaessa tuo moottorin häiriövalo vilkkuu.

Huomasin myös että kun laittaa virrat päälle ei kuulu tuota bensapumpun hetkellista ns. vingunt


jos johdot kiinni ja napit oikeissa asennoissa..... vaihda akku sähkö ei riitä
 
Kone kävi normaalisti nesteiden vaihdon jälkeen kun sitä ilman katteita pihassa käyttelin.

Seuraavana päivänä kun laitoin katteet paikoilleen niin ei käynyt kaikilla.

Voisiko olla sellaisella asialla vaikutusta kun vahailin etukatetta etuplexin alta niin muutaman kerran n.5-6 kertaa
laitoin virrat päälle mutta en käynnistänyt.
 
Eipä virtojen päällelaitto käynnistämättä pitäisi moista aiheuttaa. Olisiko joku johto, esim puolalle menevä liikahtanut sen verran kiinnityksestään, että virta ei kulje. Ykkönen ja nelonen saattavat olla saman puolan varassa.
 
Re: FJR 1300 2001 meni mykäksi.

Mittaa se akun jännite ilman kuormaa ja sitten virrat ja valot päällä. Rikkinäinen akku voi näyttää hyvää lepojännitettä, mutta romahtaa jo pienelläkin kuormalla.
 
Kone kävi normaalisti nesteiden vaihdon jälkeen kun sitä ilman katteita pihassa käyttelin.

Seuraavana päivänä kun laitoin katteet paikoilleen niin ei käynyt kaikilla.

Voisiko olla sellaisella asialla vaikutusta kun vahailin etukatetta etuplexin alta niin muutaman kerran n.5-6 kertaa
laitoin virrat päälle mutta en käynnistänyt.

Jos akku on huono niin voi olla että tuo vei siitä viimäisen voiman
tarkista myös sen johdot
 
Back
Ylös