FJR ja Wilbers iskari

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jorim
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jorim

New member
Värkkäilin lauantaina -08 FJR.ään Wilbersin 641 takapumpun paikalleen ja loppuipa laukkaava meno. Pyörä menee kuin juna jo niillä perus säädöillä mitkä tehdas oli tehnyt antamieni tietojen mukaan. Mitä opimme tästä, ei kannata alkaa tekemään mitään päivityksiä pyörään, tietää vain ylimääräista rahan menoa:D Vaihdeltiin nimittäin tossa kuukausi sitten etupään stefat ja laitoin pikkuisen jäykemmät öljyt, (Motul 7,5), keula jämäköityi todella hyväksi mutta takanen ei sitten enää pysynytkään mukana.
 
Värkkäilin lauantaina -08 FJR.ään Wilbersin 641 takapumpun paikalleen ja loppuipa laukkaava meno. Pyörä menee kuin juna jo niillä perus säädöillä mitkä tehdas oli tehnyt antamieni tietojen mukaan. Mitä opimme tästä, ei kannata alkaa tekemään mitään päivityksiä pyörään, tietää vain ylimääräista rahan menoa:D Vaihdeltiin nimittäin tossa kuukausi sitten etupään stefat ja laitoin pikkuisen jäykemmät öljyt, (Motul 7,5), keula jämäköityi todella hyväksi mutta takanen ei sitten enää pysynytkään mukana.

Laitatin omaani joku aika takaperin Öhlinssin jouset etupumppuihin stefojen vaihdon yhteydessä ja Motulin 10 tuli öljyksi. Etupää on nyt jämäkkä ja hyvä.
Oliko toi Wilberssi kuuinka arvokas, kun näkyy olevan myös säädettävä niin kuin toi Öhlinskin on. Öhlins vaan maksaa aika paljon, joten sitä ei ole tullut laitettua mutta jos ja kun toi Wilbers on hyvä niin minkä hintainen se oli ja mistäs tilasit?
 
Kokonaishinta hydraulisesti säädettävällä jousella tuli 860,00€ toimituskuluineen. Raumalta Oitraconilta tilasin kun ei ollut sen kalliimpi kuin Saksasta tai Englannista tilattuna. Toimitusaika piti olla kolme viikkoa mutta tuli puolessatoista ja palvelu Rauman putiikissa on luokkaa mainio.
Nonnih, nyt siitä pumpusta on kokemustakin vähän enemmän. Noin 3000km kaksi päällä ja reissukamoilla Baltiassa ja Puolassa ja joutuu sanomaan että onhan FJR aivan eri vehje tuolla iskarilla kuin alkuperäisellä. Iskari oli tehtaalla säädetty valmiiksi kohdalleen yksi päällä ajoa varten, jousen kiristys oli nollassa. Kamat päällä kahdestaan kiristin jousta aluksi 12 napsua ja matkan varrella tavaran,(lue vodkan), lisääntyessä vielä 4 napsua lisää, iskunvaimennukseen ei tarvinnut koskea. Jammu menee kuin juna eikä niiaile mihinkään suuntaan. Säästin 9000€ kun ostin uuden pumpun ja päivitin etupään,(siis jäykemmät öljyt ja uudet tiivisteet), verrattuna jos olisin ostanut uuden 2013 FJR.n ns.päivitetyllä alustalla:D
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös