Obelixxx
New member
Että tämmönen tuli vastaan !
" Kyseessä Jampun koneen pakoventtiilien ohjaimien ennenaikainen/eriaikainen kuluminen venttiilinvarsien suhteen ja aiheuttaa esiintyessään ennen pitkää sen että pakoventtiili ei sulkeudu tasaisesti vaan "löysänä" pääsee liikkumaan ohjaimessa aiheuttaen korvin kuuultavan kilinän eli tikityksen. Vika ei korjaannu muuten kuin vaihtamalla koko kansi uuteen venttiileineen kaikkineen.
Tyyppivika on vaivannut FJR:ää koko sen olemassaolon ajan aina 01-02 malleista alkaen ja näyttää jatkuvan jopa tämänvuotisissakin malleissa joilla ei ole ajettu edes kovin paljoa.
Ihmeellistä on se, ettei tuo vika esiinny läheskään kaikissa yksilöissä (eri lähteissä arvioitu että n. 7-15% on esiintymistaajuus), kun taas toiset yksilöt jopa uusivat vian vaikka jo kerran korjattu. Syytä on haettu mm. siitä että kone käy "liian" kuumana jossain olosuhteissa. Pääsyynä lienee kuitenkin se, että nuo pakoventtiilien ohjaimet on sopimatonta materiaalia ja/tai koneen jonkinasteinen suunnitteluvirhe.
Kummallista on myöskin se, ettei Jamppu ole pystynyt lopullisesti ratkaisemaan ongelmaa. Tuskinpa vika häviää ensi vuoden mallissakaan, sillä sama konehan siinä on.
Aivan varmasti näitä on korjattu Suomessakin useita. Nyt kiinnostaisi kuulla, miten korjauksiin ja etenkin niitten kustannuksiin on suhtauduttu? Käsittääkseni Suomen kuluttajansuojalaki on kuluttujan puolella tällaisissa asioissa vaikka takuu olisikin jo mennyt umpeen.
Muutenhan pyörä on parasta mitä on saatavilla. Ainakin itse olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani, eikä kyseistä vikaa ole esiintynyt omassa pyörässäni, vielä... "
" Kyseessä Jampun koneen pakoventtiilien ohjaimien ennenaikainen/eriaikainen kuluminen venttiilinvarsien suhteen ja aiheuttaa esiintyessään ennen pitkää sen että pakoventtiili ei sulkeudu tasaisesti vaan "löysänä" pääsee liikkumaan ohjaimessa aiheuttaen korvin kuuultavan kilinän eli tikityksen. Vika ei korjaannu muuten kuin vaihtamalla koko kansi uuteen venttiileineen kaikkineen.
Tyyppivika on vaivannut FJR:ää koko sen olemassaolon ajan aina 01-02 malleista alkaen ja näyttää jatkuvan jopa tämänvuotisissakin malleissa joilla ei ole ajettu edes kovin paljoa.
Ihmeellistä on se, ettei tuo vika esiinny läheskään kaikissa yksilöissä (eri lähteissä arvioitu että n. 7-15% on esiintymistaajuus), kun taas toiset yksilöt jopa uusivat vian vaikka jo kerran korjattu. Syytä on haettu mm. siitä että kone käy "liian" kuumana jossain olosuhteissa. Pääsyynä lienee kuitenkin se, että nuo pakoventtiilien ohjaimet on sopimatonta materiaalia ja/tai koneen jonkinasteinen suunnitteluvirhe.
Kummallista on myöskin se, ettei Jamppu ole pystynyt lopullisesti ratkaisemaan ongelmaa. Tuskinpa vika häviää ensi vuoden mallissakaan, sillä sama konehan siinä on.
Aivan varmasti näitä on korjattu Suomessakin useita. Nyt kiinnostaisi kuulla, miten korjauksiin ja etenkin niitten kustannuksiin on suhtauduttu? Käsittääkseni Suomen kuluttajansuojalaki on kuluttujan puolella tällaisissa asioissa vaikka takuu olisikin jo mennyt umpeen.
Muutenhan pyörä on parasta mitä on saatavilla. Ainakin itse olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani, eikä kyseistä vikaa ole esiintynyt omassa pyörässäni, vielä... "