• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Futuran tulevaisuus..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xxx^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Xxx^

New member
Kuis ny futura on lopetttu niin onko käytetyn ostaminen järkevää? tuleeko arvo laskemaan rankasti ja aletaanko pyörää hylkiä?
smile_org.gif
ei sillä että futura mikään tusina pyörä tälläkään hetkellä on.

Olis nimittäin tommonen kiikarissa ja vakasti harkitsen matkälehmän laittoa..
smile_org.gif

Ei hyljeksitä varmasti sen enempää kuin muitakaan valmistuksesta poistuneita. Ei kai se valmistuksen lopettaminen sitä huononna vaikkei mitään korvaavaa mallia tulisikaan. Se on eri asia sitten hyljeksitäänkö noin yleisesti vanhoja Aprilioita.

Ja jos Futura on mieleinen niin se hän pitää ostaa, eikö niin.

Niih, tuossapa se kait jo tulikin.
Onhan noita samanlaisia tapauksia monella eri valmistajalla, eli ihan hyviäkin malleja lopetetaan toisinaan. Se ei silti tee niistä käytetyistä yhtään sen huonompia, eikä arvo siitä mihinkään laske. Osia saa vielä pitkään, ja kone on periaatteessa sama kuin parissa vielä valmistettavassa mallisa.

Eli jos tommoista tekee mieli niin osta pois. Onhan se kuitenkin omassa sporttisten matkanautojen luokassaan erinomainen vaihtoehto. Eipä noiden hinnatkaan ole tippuneet sen kummemmin sitten sen valmistuksen loppumisen jälkeen sen enempää kuin muidenkaan mallien.

Mitä tuon mallin tulevaisuuteen tulee, niin enpäs menisi vielä lyömään vetoa siitä, etteikö joko vastaavanlainen Futura hiukan uudistettuna tai sitten Futuraan perustuva uudella 750-1200cc koneella varustettu uusi matkanauta vielä ilmestyisi markkinoille.
Eihän tuossa konseptissa tai edes itse Futura -mallissa ole mitään varsinaista vikaa. Uskon että sen ja parin muun mallin poisjättäminen tuossa jokunen vuosi takaperin liittyi enemmän tehtaan silloiseen rahatilanteeseen. Piti keskittyä vain eniten myyviin malleihin. Nyt kun tehdas on ison skootteritehtaan omistuksessa, on täysin uusia mallejakin alkanut taas ilmaantumaan. Samoten pari uutta moottoria.

Itse olen kovasti tyytyväinen. Siinä on ainoa oikea mp moottori v2. Sopii matkaajoon ja kaupunki cruisailuun eikä tule joka kulmalla vastaan. Tekniikka pelannut moitteetta. Tuntuu että suhde vaan kiinteytyy alku innostuksen jälkeen. Vaimokin on ollut takapenkillä tosi tyytyväinen. Osto pois.
smile_org.gif

Mites futuran omistajat pyörässä on vikoja/tyyppivikoja ollut?
Jotain puolan hajomisesta sekän akun tyhjenemisestä oon lukennu.

Niin eihä pyörä kyllä mikään sijoitus kohde ole, harvemmin näissä hommissa rikastuu.. jälleenmyyminen voi olla hieman vaikeampaa (ehkä) koska merkki on harvinaisenpi ja kaikki haluu vaan tupla äksän  
tounge.gif

Jenkit sivuillaa pelottelee lataus ongelmilla. Itse viime keväänä soittelin maahantuojalle, joka kertoi ettei tiedä suomessa ongelmia olleen latauspuolella ja mitään takaisinkutsua ei ole ollut suunnitteilla. Jokunen futuran omistaja on teettänyt johtojen modauksen, josta löytyy seikkaperäinen selvitys apriliaforumilta.
Itse sain oston yhteydessä uuden akun, jonka kanssa kone pelaa ok. Seuraan latausta aika ajoin virtamittarilla ja tänä keväänä koe mielessä tinasin uudelleen yhden liittimen johdotukset. Lataukseen sillä oli pieni merkitys ja homma onnistui peruskoulun fysiikantuntien opeilla.
Muuten ei ongelmia. Jenkit on vaihtaneet myös tankin alaisen bensa johdon liittimen metalliseksi. Vuodellut joillain kavereilla.

Mites futuran omistajat pyörässä on vikoja/tyyppivikoja ollut?
Jotain puolan hajomisesta sekän akun tyhjenemisestä oon lukennu.

Niin eihä pyörä kyllä mikään sijoitus kohde ole, harvemmin näissä hommissa rikastuu.. jälleenmyyminen voi olla hieman vaikeampaa (ehkä) koska merkki on harvinaisenpi ja kaikki haluu vaan tupla äksän
tounge.gif
Juu, komppaan tohtoria tuossa vika-asiassa. Suomeen tuotavat mallit ovat nk. perus-euromalleja, ja amerikkalaisissa vientimalleissa on kaikkien Aprilia -mallien osalta muutamia pieniä eroja. Jossain ulkomaisella foorumilla oli juttua siitäkin, miten periaatteessa yhden piuhan vaihdolla saa korjattua kaikki käyntiongelmat, siis jos sellaisia ylipäätään ilmenee.

Pyörän jälleenmyyntiarvo on tietty oma lukunsa, ja sen merkitys vaihtelee kuskin mukaan. Yleensähän moisilla matkanaudoilla ajellaan suht paljon kilometrejä merkistä riippumatta, joten vanhemmiten mittarissa saattaa olla isojakin lukemia. Tosin eipä siitä välttämättä seuraa mitään teknisiä murheita, tekniikka kyllä kestää. Toki se myyntitilanteessa saattaa hiukan haitata ainakin osaa potentiaalisista ostajista, kun melkein ilmaiseksi pitäis paljon ajettu mopo saada.

Sitäpaitsi, "kaikki" eivät suinkaan halua sitä tuplaäksää. Osa porukasta haluaa ja hakee nimenomaan jotain muuta, allekirjoittanut mukaanlukien.
wink.gif

Back