• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FZ1 -06

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mihaukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mihaukka

New member
Ei ole ollut tuosta pyörästä foorumilla keskustelua, onko joku jo hommannut ja onko ajossa? Minkäslaisia kokemuksia ja tuntemuksia pyörästä?

Esim. millanen vanhaan fasuun verrattuna, onko se alavääntö niin paljon huonompi kun on annettu testeissä ymmärtää.

Kaveri on tuollaista S-mallia ostamassa niin kaikki info on nyt poikaa.
 
Performance Bikes -lehdessä koeajon otsikkona oli 'Diversion 1000', eli ainakin heidän mielestään on mennyt tylsemmäksi kuin edellinen.
 
Perjantaina pitäis hakee FZ1 S alle.
062802jumpie_prv.gif

Eiköhän siitä sitten vappuviikonloppuna saada
jotain kokemuksia.
Sitten toukokuun ekana perjantaina pitäis mennä
kokeilemaan sitä tonne Alastaron radalle, ku sattu
pääsemään tonne Pohjolan järjestämään Mika Kallion
ajokouluun
buttrock.gif
 
Pyörän vääntöä on valitettu alle 4000 kierroksilla. Ehkä parempi 07(?) Käyn koeajolla, jahka ehdin
062802moto_prv.gif
 
Omat kokemukset jäi kylmätyyppeihin kun totesin, ettei meikeläisen koivet oikein sovi siihen pyörään mitenkään. Se nakumalli miellyttäisi silmää oikeinkin paljon, mutta ajoasento oli tosiaan minulle henk.koht pettymys.

Testeissä on muistaakseni moitittu ruiskun toimintaa, mutta sehän taitaa olla vain ohjelmointikysymys. Lisäksi naku ja katetut versiot on kai keskenään yllättävän erilaisia, näin muistan jostain lukeneeni...

Mutta eniveis, on mielestäni todella hyvän näköinen peli, ja varmasti ominaisuuden kohdallaan.
 
Kävin koeajamassa ko. pyörän. Oli oikein mukava ajella. Polvikulma on aika jyrkkä, mutta kun tapit on hiukan taaempana ni se ei ainakaan mua haitannut. Se kaasu on aika nykivä, niinkuin kaikissa testeissäkin on sanottu. Peilit on surkeet, niistä ei tälläinen satakiloinen näe mitään. Kaikenkaikkiaan jäi kuitenkin positiivinen kuva pyörästä. Luulempa, että sellainen löytää tiensä minunkin talliin...
buttrock.gif
 
Do dii. Perjantaina kävin hakemassa kyseisen pelin itselleni, nakumallin. Nyt reilut 300 km takana ja hieman jo kokemusta. Ajo asento on ainakin minulle (184 cm) mukava, eikä paikat puudu. Näppärän oloinen laite käsitellä myös kaupungissa ja pienillä nopeuksilla. Tehosta en osaa sanoa vielä sisään ajon aikana mitään, mutta ei ainakaa ole niin hyvä vastaamaan kaasuun kuin entinen K4 tonninen kikseri, johtunee varmaan painavammasta kampiakselista ( yli 2kg painavampi kuin R1).
Myöskään etujarru ei ole niin tehokas kuin edellisessä. Sen suurempaa moitetta en ole vielä löytänyt, ja entistä ei ainakaan vielä ole tullut ikävä....    
sport05.gif
 
Koeajopäivillä tänään testattu peli. Räyhäkään näköinen peli keltaisena. Kompaktin tuntuinen ja ketterä. Tosi mehevät äänet vaki putkellakin. Hallintalaitteet toimii asiallisesti. Ajossa näppärä. Alakierroksien vääntö ohutta mutta herää eloon korkeammilla kierroksilla. Häiritsevintä ajossa on korkeilla kierroksilla ruiskun on/off toiminta. Todella nykivää päästellä kurviteillä korkeammilla kierroksilla. Jopa hieman turvattoman oloinen kurvissa kaasua säädessä.Tasakaasulla ei ongelmia. Alusta todennäköisesti tehdas asetukissa pehmeä. Varmaan saa säädettyä tiukemmaksi joka parantaa ajo ominaiskuuksia. Jarrut ihan ok. Kiva peli kaupunki pyöritykseen en lähtisi eurooppaan nakulla. Ruisku pitäisi säätää paremmin sitten pelitäisi kivasti.
smile_org.gif
 
Näin eilen tuommoisen liikenteessä ja voe kiesus että oli räyhäkkään näköinen peli, jos en olisi nykyistä kultaani juuri hommannut niin saattaisin tuon hankintaa harkita. Luulisi että tuollaiset kaasun nykimiset on säätöjuttu, kuitenkin tosimies hommaa tuohonkin tehoputken ja powercommanderin niin säädöt menee samalla uusiksi ;)
 
Kävin koeajaan ton Fz1 S mallin.Oli todella positiivinen yllätys.Todella mukava pyörä ajaa.Tehoo riittävästi.. maksimivääntö on n8000 kohdalla kun R1 n11000.Kyllä siinä paljon samaa on kumminkin kun R1 koneessa vaikka ei yläkierroksilla yhtä Brutaali.En kyllä huomannu mitään nykimistä.Mielestäni meno oli tasaista ja juoheeta.Tuntu että sillä vois ajaa vaikka kuinka pitkän matkan.Osaisko kukaan kertoo eroo Fz1 N nakumalliin?
 
Muutama FZ1 dynotulos Ameriikan maalta:

Sportrider:
http://www.sportrider.com/bikes/146_2006_yamaha_fz1/dynos.html
Graves:
http://www.gravesport.com/Tech_Support/dyno_charts.htm

Lukemat SAE-heposia. Onko kukaan uuden FZ1:n omistaja käyttänyt laitettaan penkissä ja mahdollisesti asentanut PowerCommanderia? Parantuiko alavääntö/kaasuun vastaavuus, mitä testeissä on moitittu? Hyvin tuo tosin tuntui kulkevan vakionakin, mitä nyt koeajolla ehdin koettamaan. Jarrut ja alusta tuntuivat nykyiseen FZ6:een verrattuna huomattavasti paremmilta.
 
Putket ja komentaja tilattu. Kolmisen viikkoa vie, että tulee. Täytyy sitten laittaa penkitystuloksia ja kokemuksia.
 
Erittäin lähellä olen tommoisen ostoa.Yksi tarjous Bulldoggiin on asiallinen.
Tosin nettipeliä tämä on vielä, mutta samaan tapaan tuli BT:kin hankittua. Ajamati ja spostilla ja puhelimessa hommat sopien.
Kyseessä siis S ja tarkoituksena polkea matkaa. Ainoa ihmetyksen aihe on yli tuplateho nykyiseen.Joka kyllä tuntuu erinomaisen lasikalta nykyisin.
 
Muutama FZ1 dynotulos Ameriikan maalta:

Sportrider:
http://www.sportrider.com/bikes/146_2006_yamaha_fz1/dynos.html
Graves:
http://www.gravesport.com/Tech_Support/dyno_charts.htm

Lukemat SAE-heposia. Onko kukaan uuden FZ1:n omistaja käyttänyt laitettaan penkissä ja mahdollisesti asentanut PowerCommanderia? Parantuiko alavääntö/kaasuun vastaavuus, mitä testeissä on moitittu? Hyvin tuo tosin tuntui kulkevan vakionakin, mitä nyt koeajolla ehdin koettamaan. Jarrut ja alusta tuntuivat nykyiseen FZ6:een verrattuna huomattavasti paremmilta.
Mites tossa voi olla noin vähän vääntöö,tehoo ny sentään mukavasti din heppoina koneella n.155 hp,mut vääntö 68 nm.
eek.gif
.meikäläisen fz6:ssa 63 nm ja käyräkin tasaisempi.
omg.gif
.ihan noin vertailun vuoks,paljonkohan rykkösestä löytyy vääntöö,jos jollain sattus vaikka käppyrää esitellä.
 
täytyy sanoa että - himottais
sport05.gif


Ehkä pitäs opetella ekaks ajamaan tuolla kissalla
smile_org.gif
 
Uuteen S:ään olen pitkän jahkauksen jälkeen päätymässä.
Huomenna ratkeaa.
Sivulaukkuja ei toistaiseksi valitettavasti saa kuin Yamahan omat ja myyjänkin mukaan ´erittäin kalliit´.
 
Itse mietin parhaillaan XX:n vaihtamista kyseiseen peliin ja sen takia olen kaivellut pyörästä tietoa.

Vehjettä on rajoitettu tehtaalla todella paljon, varmaan osittain päästörajoitustentakia. Lisäksi vehje on "katroitu", eli muistaakseni täysiä tehoja ei saanut kolmella ensimmäisellä vaihteella ja suuremmilla kierroksilla kaasu pätkii. Onneksi ongelmat voi osittain kiertää, eli jo sliponilla ja PC:llä saa takapyörästä huimat tehot ja kadonnut vääntökin löytyy. (Pienellä modauksella ainakin 147,21HP takagummilta... tosin tuossa ilmansuodatin oli mitä oli)

Lisää tietoa aiheesta
http://www.yamahafz1oa.com/forum/forumdisplay.php?f=50
 
Back
Ylös