• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FZR vaihteisto huutaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Clutch
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Clutch

New member
Veto päällä ollessa vaihteisto huutaa/jollottaa kohtalaisen kovaa. Ääni loppuu kun päästää kaasun tai vetää kytkimen pohjaan. Mahtaako olla kalliskin ääni vai kuuluuko asiaan? Pyörä on -89 ja ajettu 52tkm. Itse olen ajellut tuolla 3tkm ja ääni on kuulunut koko ajan. Öljynä on Castrol GPS 10W-40. Vaihteet pysyy hyvin silmässä ja muutenkin toimii ihan ok, mitä nyt vähän rusahtaa joskus kun vaihtaa pienemmälle.

Huhuna olen kuullut että kyllä Yamahan laatikko kestää vaikka ääntä lähteekin... Tiedä sit tosta.

Mun FZR on jo 4 kesää "huutanna" joka vaihteella.. vaihteet ovat pysyneet päällä vielä,vaikka on tullunna jokunen vaihto virhe vuosien varrella vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle kiihyteltäessä....kop,kop,kop puuta koputtelen  
tounge.gif
...Tosin eipä olis yllätys jos joku päivä toi laatikkokin sanois POKS...Yamaha  
buttrock.gif
...

Oletko koskaan kuullut Honda Shadow'n vaihteistoa? Isäni ensipyörä tuossa kuutisen vuotta sitten. 750cc V-Twinistä ei kuulunut kolmensadan metrin päähän juuri mitään, mutta vaihteiston ulina kantoi vielä miltei puolen kilometrin päästä.
buttrock.gif
Hyvin se kuitenkin toimi, joskaan ei ollut kovin paljoa vielä ajettukaan. Lienee kokolailla ominaisuus tuo äänteleminen näissä moottoripyöräin vaihdeaskeissa.

Moro. Muutamassa aiemmassa jammussa vaihteisto on huutanut oljyn puutetta. Kun oljyä on lisätty sopivasti niin huuto loppui. Voihan teillä olla joku muukin vika, mutta huuto ei ole missään tapauksessa normaalia eikä tyypillistä.
smile_org.gif

Back