• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FZR1000-->>R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janski79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

janski79

New member
Tarkoitus olis tässä päivittää vanha mopotin eli tonninen fzr R1:seen. Mitäs kaikkea voitan tuossa vaihdossa? Koskaan en ole R1:llä ajanut. Kevyempihän se on kait aika paljon ja tietty paljon uudempi (fzr vuosimallia 92). 12R Kawa pyöri myös mielessä, mutta jamppuun tässä nyt vissiin kallistutaan. Mites se tuo ajoasento fzr:ään verrattuna, itsellä kun tuota pituutta on vähän reilummasti.

Olis hyvä jos joku, jolla on kokemusta molemmista mopottimista, vois kertoo kommenteja
bowdown.gif
.

Mutta nyt keskitytään
033102beer_1_prv.gif

Omaan olen ollut tyytyväinen. Lukee tietä kuin ajatus
sport05.gif
Niin ja mitat 177/80, tälläselle tumpille tilaa riittää hyvin.

Tällaiselle isommalle kaverille 182cm/96kg sopii kyllä FZR paljon paremmin
biggrin.gif
Molempia on tullut ajeltua ja r1 on toki paljon ketterämpi niin hyvässä kuin pahassakin. Kaupunkikruisailuun siis r1 mutta kyllä FZR:llä taittaa matkaa paljon mukavammin.

Eli se mitä vaihdossa voitat on kevyempi ja ketterämpi pyörä, riippuen vuosimallista niin saat ruiskupelin. Ulkonäkö toki on parempi ainakin omaan silmään.

Niin unohtu sanoa, että lähinnä itse keskityn kaupungissa ja lähimaastossa kruisailuun. Velipojan R1:n satulassa kävin istumassa ja äkkiseltään ajoasento tuntui paremmalta kuin omassa fzr:ssä. Tiedä sitten ajossa.

jos FZR:n ajoasento on yhtään samanmoinen kuin YZF600R:ssä niin on se selvästi leppoisampi kuin R1 (2004),

mutta kyllä R1 kaupungillakin taipuu. laitteen keveys on loistava valtti hitaassakin pyörittelyssä. totuuden nimissä alle 80 tiet ei ole parasta mutta toisaalta olen kyydittänytkin sillä 80 mutkapätkää että kaikkeen tottuu. yli 200km yhtämittaisia päivävetoja en ole ajanut, mutta Motoparkissa käydessä (radalla 150km) tuli 600km päivän aikana.

Back