FZS litranen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baby Jesus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Baby Jesus

New member
Kertokaas viisaat ketkä moisen omistatte tai olette kokeilleet. Onkos tuolla mopottimella luonnetta. Konttasin tuossa kesällä Rykkösen ja käsi jäi sen verran pahaksi että pariin vuoteen se ei vielä oikein kyykkyä kestä. Jammua mieli tekisis kuitenkin kun edelliseen olin niin tyytyväinen ja lisäksi tuossa suklaa mopossa näyttäisi olevan tuo hevosvoima lukukin suhteellisen kohdallaan verrattuna kilpailuun jota se kohtaa kevään koittaessa.......eli vaihtoehtoni ovat. Suzukin GSX 1400, Ducati S4R, Kawasakin Z1000 ja nyt sitten tämä Jamppi.

Mitä ymmärsin myyntimiehen puheesta oli se että pyörä on mukava sekä ns. streetfighter ajamiseen mutta ei vierasta pidempiäkään matkoja, vaikka tyttökin takana istuisi. ......hitto miten voi jollain olla näin kova mopokuume marraskuussa.......huhtikuussa tulee 10kk täyteen ajotauossa......tämä neljä kuukautta on jo ollut aivan tuskaa! ....miten kestää talven ostamatta mitään....
nixweiss.gif

Minähän en asiasta suoranaisesti mitään tiedä, mutta kaverit on puhuneet, että jos tuollaista gsx 1400:sta havittelee, niin kannattaa katsastaa myös cb 1300.

Toisaalta käsittääkseni gsx 1400 ja z1000 on aika eri tyypin pyöriä loppupeleissä.  gsx on rauhallisempi ulkoisesti ja sisäisesti, kun taas z1000 on räyhäkämpi streetfighteri..

Ducatista en osaa sanoa mitään.. niin paitsi, että monsteri näyttää kivalta, mutta sitä ei taidettu kysyä
biggrin.gif

Mutta kuten sanoin, kaverit on vaan puhuneet, korjatkoon ne jotka asioista enemmän tietää..  
biggrin.gif

Aika rauhallinen mopedi se on.. Ihan mukava tasaisesti vääntävä motti, mutta yllättävän paljon lussumpi se on kuin rykkösessä, vaikka paljon samaa siinä on. Tehoa perstuntumalta ainakin 10-15hp vähemmän, ja painoa aika paljon enemmän. Kevyt kuitenkin ajossa.

Odotin aika paljon koeajolta, ja siinä mielessä petyin, että laite ei ollut läheskään niin "villi" kuin rykkönen. Olihan se ihan hyvä ja vakaa ajaa, mutta rykkösen jälkeen tuntui vähän pliisulta. Odotin että rykköseen perustuvalla motilla ja pystymmällä ajoasennolla olisi tiedossa helppoa ja vaivatonta takapyörällä matkustamista, mutta sehän nosti keulaa kaasulla ykkösellä vasta ihan yläkiekoilla ja silloinkin aika vaisusti, tupen piti olla täysin nurin. Rykkönen nostaa tassua HUOMATTAVASTI hanakammin ja alemmilla kierroksilla ykkösellä kaasusta, eikä tartte olla kaasu läheskään pohjassa (kuten varmaan tiedät ;) ..

Kävin vetämässä sillä pikkupätkän mutkatietäkin suht reippaasti, silloin en ainakaan vielä huomannut että pyörä olisi notkunut mihinkään. Ei se tietysti kyykky ole, mutta paras nakupyörä mitä oon mutkissa ajellut.

Varmasti nakupyöristä yksi parhaista. Kuitenkin kun sen jälkeen hyppäs suoraan rykkösen päälle, niin huomas aika selkeen eron joka osa-alueella. Tehokkaampi motti, parempi runko ja alusta..

Toinen pyörä mitä ajoin silloin samalla kerralla oli TDM 900, siihen verrattuna FZS oli valovuosia edellä. TDM tuntui FZS:ään verrattuna huteralta, tehottomalta, ja varsinkin alustan toiminta oli selkeästi heikompaa kuin FZS:ssä.

Jos vertaan FZS:ää XJR:ään, niin onhan tuo FZS huomattavasti edellä joka osa-alueella. XJR on vielä paljon rauhallisempi, kaupunkipyöräksi tosi jees, ajelin sellaisella yhen viikonlopun. Teholla ei XJR:ssä juurikaan juhlita, ja runko on huomattavasti hidasliikkeisempi kuin FZS:ssä.

Jos sulla oli vaihtoehtoina GSX 1400, XJR, FZS ja Z 1000, niin noista FZS ja Z 1000 ovat selvästi "sporttisempia" kuin nämä 2 muuta. Ne ovat ihan normaaleja peruspyöriä, GSX:ssä tosin mahtava alavääntö, mutta siihen se sitten jääkin. Rööreillä saadaan siihen kummasti lisää hönkää ylös, ja alkaa kiertämäänkin vähän vapaammin. Reinikaisen dynossa sellaiseen sai kokoputkistolla n. 20hp lisää  
smile_org.gif

Z 1000:a ja GSX 1400:sta en ole kokeillut, mutta kaverin broidilla on tuollainen GSX, ja sanoi sen olevan kovasti samanoloinen kuin XJR. Z 1000:n kuvittelisin olevan aika lähellä FZS:ää, vähän huonommalla alaväännöllä mutta vastaavasti hiukan enemmän huipputehoa. Näin muistaakseni dynossa.

Mä tekisin noista valintani Z 1000:n ja FZS:n välillä, ekaks pitäis tietysti käydä testaa toi Z 1000. Varmasti käy ilmi että olen hiukan kallellaan tonne sporttipyöriin päin ;)

edit: Huomasinkin että sulla ei ollu enää toi XJR edes vaihtoehtona.. Meinasinkin aikasemmin jo kysyä että miks ei ennemmin FZS
biggrin.gif
No, siinä tapauksessa kandee tiputtaa samalla GSX, jos sen tyyliset pyörät ei iske. Ducatista en osaa sanoa mitään..

Jos oot kätes kunnosta huolissas niin kannattas katella noitten pyörien elopainoja. GSX on ainakin painavan näkönen peli, painoista en kyllä tiedä. Toisin pyörän keveys ajaessa ei aina oo verrannollinen sen painoon mutta kannattaa totakin seikkaa funtsailla. Ducatiin saa muuten eniten viriosia...
062802moto_prv.gif

....ei tämänhetkisten käytettyjen hintoja katsellessa voi muuta kuin ihmetellä.....täytynee odotella, että mopokauppojen varastot kiertää niin saadan nuo käytettyjen hinnat johonkin järkeviin normeihin. Saan uuden käsirahalla alle 14 donan niin en kyllä millään ilveellä hae Saksasta -03 yhdeksällä tuhannella eurolla saati osta suomesta -01 mallista kahteentoista.

....uuden tai melkein uuden olen kuitenkin ostamassa... kamppailu käydään näillänäkymin fasun, Zetan ja S4R:n kesken.
062802jumpie_prv.gif

....tehoa kaipaisi mutta jos fysiikka ei anna periksi niin se ei anna periksi. Kädestä on hermoradat joka suuntaan ristissä ja sitten vielä selkä kipee arviolta 4 vuotta ennenkuin se sattuu ainoastaan silloin tällöin jos nostaa jotain.......eli ei auta ramman valita....Ärrykkää tekisi mieli......mutta Fazukin kelpaa.....kaipa siihen tehoja saa tarvittaessa.....ja ulkonäönkin häijymmäksi tulen muuttamaan jos moisen ostan.

Juu, vähän käytettyjen hinnat ovat ihan järjettömiä. Omaa kokemusta pyöräkaupoista tältä syksyltä, kun hain Kawasaki ZRX 1200 S-mallia:

AutoBikessa -01, 10 tkm ajettu, 13200e. Kuulemma hinta aika tiukka...
crazy.gif

Turuus -01, 12 tkm ajettu, 14500e (HÄH! Uuden ovh 14450??)
crazy.gif

Mutta Tuusmotorista löytyikin upouusi syysalennuksella: 13000 +toimituskulut...
smile_org.gif

Arvaappa minkä ostin...
Ja aika vastaava tilanne oli kun kyselin Hondan VTRiä... Vähän käytetyillä suolainen hinta ja uuden taas saa tingattuun hintaan. Ainakin syksyllä. Ja kun mietit että renkaat, ketjut, rattaat, jarrupalat yms. kulutusosat ovat varmasti viimmesen päälle ok ja päälle kahden vuoden tehdastakuu, niin joutuu kyllä suosittelemaan uutta. Ehdottomasti. Markkinatilanne on nyt aika tolkuton.

Ja btw, jos meinaat liikkua 2 päällä ja vähän matkustellakin, niin Z1000 on mielestäni armotta ulkona. Sen sijaan harkitsisin tota ZRXää ja S-mallin katteella. Mulla on siittä oikein ajokokemustakin, n. 30km koeajolenkki!
biggrin.gif
tounge.gif
biggrin.gif

edit: Ja ajoasento on tosiaan aika pysty, eli varmaan hyvä kädelle.

Jos sporteista pidät niin ei kannata ostaa mitään läski/gay/möhkäle-pyöriä, vaan kunnon kevyt nykyaikainen isolla koneella varustettu nakupeli.

Out: GSX1400, XJR, ZRXkawa yms

In: FZS1k, S4R, Z1000 fzs painaa näistä eniten, mutta siinä on täysin säädettävä alusta. Keskituen ja turhat krääsät voi poistaa ja vaihtaa alutangon, äänenvimentimen yms kevyempii osia. Lisäksi WP:n tms takaiskari ja etupäähän modaus ni kyl se siitä! Aika namun tuollaisesta saa.

Kokeile ostaa FZS Öhlinsin alustalla jo kaupasta, +1000€ ni saat sellaisen pelin et huh!!!
062802jumpie_prv.gif

Sitte vaan muutama harkittu osa kiinni ni siinä on tosi mukava pyörä AJAA eikä kiihdytellä tajuttomasti niin kuin jotkut täällä tylyttävät
wink.gif
.

Hinnoista vielä: Itsekin meinasin aluksi keskittyä uudehkon ja vähän ajetun hankintaan, mutta kun vertaa tosiaan aivan ihka uuden ja esim. vm 01-02 pyörien hintoja, niin ero hinnoissa on lähes mitätön. Tämä siis kulutusosien kunto + takuun tuomat edut huomioiden.

Minkälaisia tarjouksia on tullut FZS 1000:sta?

Jos sporteista pidät niin ei kannata ostaa mitään läski/gay/möhkäle-pyöriä, vaan kunnon kevyt nykyaikainen isolla koneella varustettu nakupeli.

Out: GSX1400, XJR, ZRXkawa yms

In: FZS1k, S4R, Z1000 fzs painaa näistä eniten, mutta siinä on täysin säädettävä alusta. Keskituen ja turhat krääsät voi poistaa ja vaihtaa alutangon, äänenvimentimen yms kevyempii osia. Lisäksi WP:n tms takaiskari ja etupäähän modaus ni kyl se siitä! Aika namun tuollaisesta saa.

Kokeile ostaa FZS Öhlinsin alustalla jo kaupasta, +1000? ni saat sellaisen pelin et huh!!!  
062802jumpie_prv.gif

Sitte vaan muutama harkittu osa kiinni ni siinä on tosi mukava pyörä AJAA eikä kiihdytellä tajuttomasti niin kuin jotkut täällä tylyttävät  
wink.gif
.
Monsterin puolesta täytyy sanoa että siinä on laadukas alusta vakiona, tietysti täysin säädettävänä. Keskitukea ei ole ja stongakin on köykämiiniä. Lisäksi jos virittää niin Ducati Performancelta löytyy alustaan, ulkonäköön ja tehopuolelle erittäin laadukasta palikkaa, hyvä puoli näissä on tehdastakuun säilyminen. Kun hilppeet tilaa uuteen pyörään niin hintakin pysyy suht aisoissa. Kaupanpäälle saa soivat äänet ja tytötkin tykkää!
033102beer_1_prv.gif

Meinasinkin aikasemmin jo kysyä että miks ei ennemmin FZS  
biggrin.gif
No, siinä tapauksessa kandee tiputtaa samalla GSX, jos sen tyyliset pyörät ei iske. Ducatista en osaa sanoa mitään..
FZS taidettiin mainita otsikossa  
biggrin.gif
Juu mutta aikasemmin se ei ollut "listoilla", vaan XJR... Katso: http://moottoripyora.org/cgi-bin....legolas
juu juu, eikun itse luettuani ensimmäisen tekstisi rupesin miettimään, että niin mainittiinko se FZS jossain, ja hetken tutkailtuani sen tajusin, kuin salama kirkkaalta taivaalta minuun iske ajatus: " ainiin otsikko  :tyhm? " ..

joten tämän ahaa-elämyksen kanssasi halusin jakaa  
biggrin.gif

Aprilian RSV 1000 Tuono  
nixweiss.gif
? Ainakin minä olen kuullut kehuja siitä...

(tuono-kehuja)

On ehkä hieman turhan kallis (17500€  
eek.gif
) mutta muuten hieno...
Tuono kandee ehdottomasti muuten ottaa listoille.. Se hakkaa Ducatin suoritusarvoillaan, alusta on kunnossa, ja hintaakin selkeesti vähemmän. Ajattelin käydä testaamassa sen ens keväänä, kovasti olen kuullut kehuja.

Ducati ois jees jos ois enemmän tehoa ja vähemmän hintaa...

Aika vaikee valinta tulis ainakin mulla FZS:n, Z 1000:n ja Tuonon välillä. Perstuntumalta voisin sanoa päätyväni Tuonoon. Siinä on tehty silleen fiksusti, että ei ole turhaan lussutettu konetta ja pistetty budjetti-palikkaa alustaan, kuten usein tehdään kun kyykkymallin perustalta tehdään naku.. Valitettavasti..

Ja kaks päällä FZS on noista ainut vaihtoehto... paitsi että se on huonompi kuin homomöhkö-ZRX. Kawa on miehisten miesten pyörä!
033102ass_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Tohon listaan vois vielä Tuonon lisäksi lisätä Buellin uuden 1200 cc nakun jos ei ameriikan ihmeitä pelkää. Niin ja Speed Triple ois varmasti mukana mun listalla. Mehukkaan näkösiä pyöriä kaikki. Onneksi ei tarvi uutta pyörää ostaa, tulis vaikee valinta!

Noh, tässä nyt on ollu niitä sellasia väittämiä...edelleen.

Yks juttu ku viime kesänä pruuvasin hiukan tota FZS:ää (jossa oli akranpätkä), niin omaan XJR1200:n verrattuna vääntö oli tosi hintelä (ei se omakaan siis vakio oo, mutta...), eli veikkaan että XJR:stä saa halavalla helevetin hauskan, ajettavan nakupyörän joka ei ole typerän näköinen plastikkapenaali. Jostain kumman syystä sain myös myöhemmin pruuvata vaimon 02:sta XJR:ää, mutta se kun on vakio, niin se tuntuu pitkäjalkaselta kruiserilta, mutta ihan ajettavalta sekin. Kattelin että Salosella oli uutta XJR:ää tarjolla 13kiloeukkoon.

Tietty XJR:n pienempi kuski voi tuntea raskaaksi, mutta ite ku olen vähän isompi, tuntuvat FZS:n kokoiset (fyysisesti, en muista painoa) aika rippanoilta. Itellä kun on painoa niin mopon painokaan ei tunnu tien päällä... Kai siinä jotain sitte oli kun emäntäkin tuumi että näytti joteski pieneltä se FZS.

Etuna on XJR:n ja GSX:n kohdalla Suomessa, että täällä markkinat väheksyvät niitä, jolloin hinnat on kohdallaan. Tietty jos on sellanen härranterttu että vaihtaa joka vuosi, niin sitte olkoon omassaan.

Tosta Aprillian Tuamosetästä, joku kirjotti että Hondan SP on ajossa kaikilla kierroksilla pirteempi, eli taitaa olla Tuamo pelkkä kiarroskone...(Motorcycle Daily).

Mulle tietty merkitsee se jotain että pyörä on käyttökelpoinen vielä kymmenen vuoden päästä. Radalle ostaisin ihan oman laitteen, mutta...

Oukkei, mä pysyn omassa, köyhän kadunmiehen kategoriassa vaan...
buttrock.gif

No, se on vaan fakta et tollanen kyntöauran vetoon sopiva xjr on muskelipeli EIKÄ sovi EIKÄ KUULU SOPIA sporttiseen ajoon, esim radalle!! Tietty sillä voi ajaa radalla oikein mainiosti, mutta mutta...

Pyörän kuuluu nuorella hepulla olla KEVYT eikä mikään XJR/GSX-rautakasa!
cool.gif

Eriasia on sitte noi läskilaardimiehet
bowdown.gif

Häh!?

Minä olen nuori ja jäntevä ZRX-kuski, enkä mikään laardip***e, mutta kyllä se niin on, että kunnon viäntö se tekee guttaaa ja mikään ei korvaa kuutiotilavuusyksikköjä... prkl!
tounge.gif

Kyllä se väittely syntyy ihan mistä vaan... näköjään. Lopetan osaltani täältä tähän.

Back