• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gallup, Oulun seudun moottoripyöräliikkeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Gallup, Oulun seudun moottoripyörä liikkeistä - Anna äänesi mielestäsi parhaalle...

• Euro Motor Center

Ääniä: 15 26,8%
  • Hirvonen Taisto Oy

Ääniä: 2 3,6%
  • J. Kärkkäinen, Oulu,

Ääniä: 0 0,0%
  • J. Kärkkäinen, Ylivieska

• Motokeskus, Vojakkala

• Motorman

Ääniä: 19 33,9%
  • Raahen Motocafe

Ääniä: 1 1,8%
  • Tatun Tarvike, Tornio

Ääniä: 3 5,4%
  • Spare Wheel

Ääniä: 7 12,5%
  • Muu, Mikä?

Ääniä: 9 16,1%

• Ääniä yhteensä
    56
Listasta puuttuu uusi Storm-motor.
ihan ok kait, matematiikka hukassa kun rahasta saa takaisin sinnepäin...

Storm puuttui, eli ääni kohtaan jokin muu.
Sieltä on tullut ostettua ajokamppeita ja hyvää palvelua aina.
Spare Wheel myös ok kauppa.
Pyörää en ole Oulun kaupoista ostanut, joten en ota kantaa siihen puoleen, mutta edellämainituissa kannattaa käydä varusteostoksilla.

motokeskuksen artolta ostanu 3 mopoa + muuta kampetta ja tosi hyvin on pelannu toimitukset ja takuu hommat. rajamotor myös ok.

Sparelle nostan hattua  
wink.gif

Eikä Storm:kaan paha ole..

Jonkin verran olen Oulun liikkeissä pyörinyt. Mitään törkeää tai ylimielistä käytöstä minua kohtaan en ole myyjien puolelta kokenut.

Motorman:
+ myyjät osaa asiansa ja ovat selvästi alan harrastajia.
+ näyttää ainakin omasta mielestä siltä, että motoristit käyvät mielellään "tappamassa aikaa" motormanilla.

Kärkkäinen oulu&ylivieska:
+ ainakin hyvitykset omasta vaihdokista kohtuullisia.
+ löytyy nykyään kattavasti varusteita, varaosia jne..
+ myyjät ( kun saa kiinni) ihan palveluhaluisia
- vaihtopyörät ovat kyllä ihme kaluja( renkaat loppu, likaisia, tuontipyörissä ei ole mitään huoltohistoriaa.)
+ taitaa olla edullisimpia harmaatuojia Suomessa? Ainakin Pohjois Suomessa.

Storm:
++ hyvä palvelu, on aikaa asiakkaille
(-) ei myy moottoripyöriä

EMC yläkerta:
+ puitteet on hyvät
+ myyjät eivät juokse karkuun
- uudet isot tilat tulossa vasaranperälle, miten käy hintatason?
- varusteet kalliita ( laatu vissiin maksaa)
- huonot hyvitykset ja myös hinnoissa paljon ilmaa.

EMC alakerta/huolto:
+ huoltopuoli kunnossa, ei mitään valittamista, hinnat edulliset ja huoltotyöt on tehty.

Spare wheel:

+ hyvä palvelu
+/- valikoima ei ole sieltä laajimmasta päästä.

Hirvonen:

+/- aika neutraali

Eximake:

- hieman harrastelupohjaisen tuntuinen, aivan kuin hommaa pyöritettäisiin sivutoimisesti.
+ homma kuitenkin toimii ja palvelu asiallista

nämä eximake kommentit tulee 3 vuoden takaisista muistikuvista, uudet tilat ja ajankuluminen on voinut muuttaa tilannetta täysin.

Ääni meni lopulta motormanille, firma on kuitenkin ollut senverran pitkään pystyssä, että ilmapiiri on hyvin asiakkaittensa kaltainen.

Stormilla, Motormanilla ja sparewheelillä on aina saanut palvelua. Erityisesti stormilla myyjät ovat tekemässä businesta, ja jos jotain ei heti löydy niin sitten on etsitty. Sinne menee mielellään uudelleen.

EMC taas on jotenkin nihkeä. Siellä ei palvelu tai oikeastaan sen puute yllätä koskaan, se on aina tasaisen huonoa. Sitä liikettä välttelen aktiivisesti.

Mitähän mieltä on arvon herrat tästä uutisesta:

http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=3&news_id=2370

Mennäänkö Suzukilla parempaan vai huonompaan suuntaan Oulun seudulla.

Olen kyllä pitänyt EMC:n huollosta, toisaalta ei Hirvosenkaan huolto ollut mitenkään moitittava, kallis vain.

Myynnistä en nyt sitten tiedä kun en ole Hirvoselta mitään koskaan ostanut.

Mitähän mieltä on arvon herrat tästä uutisesta:

http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=3&news_id=2370

Mennäänkö Suzukilla parempaan vai huonompaan suuntaan Oulun seudulla.

Olen kyllä pitänyt EMC:n huollosta, toisaalta ei Hirvosenkaan huolto ollut mitenkään moitittava, kallis vain.

Myynnistä en nyt sitten tiedä kun en ole Hirvoselta mitään koskaan ostanut.
No ei tuosta varmasti haittaa ainakaan ole, jos Oulun suska-tilannetta ajattelee. Hirvosella on oman kokemuksen mukaan näyttäny se myynti keskittyvän enemmän ruohonleikkuripuoleen. Mielipiteen huoltopuolesta perustan täysin muiden suska-miesten puheisiin ja kolmesta tarinasta kaksi on menny enemmän tai vähemmän negatiivisen palautteen puolelle.

Mutta mitenkäs käy EMC:n muille edustuksille? Mahtuuko saman katon alle Honda ja Suzuki (+BMW)?

Stormilla asioin melkeinpä pelkästään. Hyvä palvelu, kiva käydä.

Kärkkäisellä olen asioinut renkaitten parissa ja hyvin kokemuksin.
Palvelu hyvää ja rengastyöt halpoja.

Motormanilla riippuu aika paljon myyjästä. On sattunu hyvää, keskinkertaista ja huonoa.

EMC on kyllä aina yhtä ankea.

Hirvoselta osia on tilattu, ei mitään mainittavaa.

Muissa en ole asioinut, eli ääni Stormille.

Tuli annettua ääni Euro Motor Centerille. Aina on homma toiminut, eikä mitään moitittavaa ole.

Motormanille voisi antaa vaikka miinuspallukan...  
veryangry.gif
 Ikävä kyllä paikka on ainoa Kawaliike Oulussa. Jos seuraava pyörä on Kawa, niin se pitänee hakea muualta.
etsin pitkään yamaha fz6s pyörää ja motormanilla oli
josta en kahdesta pyynnöstä huolimatta saanut tarjousta. lisäksi pyörää myytiin uudempana mitä oli.
hyvä liike ja pyörä löytyi Ylivieskasta Savusalolta  
smile_org.gif
Kuopiossa ei osanneet tehdä kauppaa 2 ed.pyörää ostin samalta kuopiosta
sport05.gif

Ääni spare wheelille, mukavasta ja asiantunteavasta palvelusta sekä nopeasta toimituksesta.  
bowdown.gif
Tilasin putken joku viikko takaperin lauantaina ja taisipa olla jo seuravaan viikon tiistaina haettavissa.

Myös listasta puuttuvalle stormille isot propsit. Homma toimii sielläkin. En muista nyt valitettavasti nimiä, mutta loistavia jätkiä nämä kaks miesmyyjää joiden kanssa olen asioinut.

EMC: Varaosapuolella hyvää ja ripeää palvelua. Kaikkia osia ei ole hyllyssä ja kun niitä tilataan, puuttuu paketista tietenkin se tarpeellinen pikkuprikka, joka nimenomaisesti kirjoitettiin paperille räjäytyskuvasta ympyröiden että TÄMÄ. Myönnettäköön, että kalusto, johon osia pitäisi saada, on vanhahkoa mutta ei se nyt NIIN vanhaa ole. Tekstiviestipalvelu erittäin hyvä idea, kunhan ne viestit muistettaisiin lähettää tai ilmoittaa tilaavalle asiakkaalle, jos osan toimituksessa on ongelmaa. Hondan omistajana kuitenkin täällä asioin.

Motorman: Varaosamyynti erinomaista ja tavarat löytyvät hyllystä vielä ainakin 80-luvun kamppeisiin. Jos on Harrikoihin kiinnostusta, palvelua löytyy suht ripeästi. Käytettyjen pyörien puolella henkselinpaukuttelija sanoi, kun eräs kesä katselin valikoimaa, että kuulemma ne, joilla on pyörää vara pitää, käyvät töissä.
pftroest.gif

Storm Motor: Joka ikinen kerta olen saanut välitöntä palvelua ja kaupat on suurimmassa osassa tapauksia tehty. Melkein voisi sanoa vuoden asiakaspalvelufirmaksi useampana vuonna peräjälkeen tätä lafkaa. Vielä kun möisivät varaosia kaikkiin pyöriin, niin ei muuta liikettä kaipaisi.

edit: omituinen gallup, äkkiseltään luulisi, että osien perässä mennään kyseisen merkin jälleenmyyjän liikkeeseen?

Sparelle meni ääni. Hyvää palvelua, sieltä on suurin osa kamppeista hankittu. Vielä kun joskus olis tilaisuus hankkia se pyöräkin sieltä...  
wink.gif

Myös listasta puuttuvalle stormille isot propsit. Homma toimii sielläkin. En muista nyt valitettavasti nimiä, mutta loistavia jätkiä nämä kaks miesmyyjää joiden kanssa olen asioinut.
Se isompi pitkätukka ja parrakas pitkätukka?
cool.gif
näiltä itse ainakin saanut aina todella hyvää palvelua. Olipa ostamassa 2€ nippeliä tai nahkapukua, niin aina on oltu halukkaita auttamaan ja osaavat hommansa. Jos haluamaani ei löytyny varastosta, niin se tilattiin ja vieläpä melko ripeästi
smile_org.gif

cool.gif
näiltä itse ainakin saanut aina todella hyvää palvelua. Olipa ostamassa 2€ nippeliä tai nahkapukua, niin aina on oltu halukkaita auttamaan ja osaavat hommansa. Jos haluamaani ei löytyny varastosta, niin se tilattiin ja vieläpä melko ripeästi  
smile_org.gif
Tosiaan noi stormin pitkätukat ja ainakin se yksi nainen kyllä ovat hyviä myyjiä. Harmittaa vähän kaksi viimeistä kertaa kun en oikein malttanut ostaa esittelynkään jälkeen kun ei ihan mieleistä kampetta löytänyt, mutta olenkin kohtuu tarkka ulkonäöstä ja ominaisuuksista. Mutta eiköhän tonne vielä tuu rahaa vietyä vielä tässä myöhemmin.

cool.gif
smile_org.gif
Juurikin heitä tarkoitin!

EMC: Palvelu nihkeää, myyjä istuu tiskin takana jalat pöydällä ja jutustelee toisen kanssa. Sitten kun viimein saan suun vuoron, niin vastaus on tyyliin "joo sitä voisi olla siellä vanhalla paikalla". Liike ollut Vasaraperällä toista kuukautta auki, homma hoidetaan mielestäni huonosti. Tilat ihan siistit, muttei tarvitse mennä toista kertaa. (maaliskuussa -09)
033102ass_1_prv.gif

Storm: Edellisestä pettyneenä menin stormille, palvelu ihan toista luokkaa. Heti iloinen hymy tiskin takaa ja tiedusteltiin asiaa. Kaikki tarvittava löytyi, käyn toistekin. (maaliskuu -09)
062802jumpie_prv.gif

Kärkkäinen, Ylivieska: Öljyn suodatin tiedustellessa selattiin kirjoja kyseltiin toisilta, vastaus ei ole, mutta tilataan on viikon sisällä hyllyssä. Reilun viikon päästä tilanne, taas selataan kirjoja katsellaan toisia, etsitään hyllystä. Vastaus ei ole, mutta tilataan. Taas sama virsi viikon sisällä olisi... Enpä käynyt enään kyselemässä.
crazy.gif

Savusalo, Ylivieska: Oikea suodatin löytyi pienen kommelluksen jälkeen. Palvelu tosi asiallista. Taidanpa käydä seuraavallakin kerralla.
062802jumpie_prv.gif

EMC oulu.
Kävin kyseleen tarvikeosaa ja kommetti oli et pitäis olla jos löytyy???Myyjä viipyi hetken varastolla ja kerto et ei löydy ne on hukassa jossain  
omg.gif
kysyin koska ne löytyy.Vastaus: en tiiä  
eek.gif
Eipä tarvi käydä uudessa hienossa liikkeessä.
No menin Spareen ja osa löytyi heti ja aleakin tuli mukavasti.

EMC:ltä hommasin talvella suzukin koneeseen laakereita, 1,5kk kesti oikeiden saaminen, vaati 4 käyntiä liikkeessä. Missähän vika..? Tympeä asenne myyjillä. Hirvoselta tilaillessa osat viimeistään seuraavalle viikolle.

Kuluvat osat oon hakenut Stormilta, homma toimii. Jos ei osia hyllyssä, hommaavat.

Storm ja Spare. Siinäpä ne kehut ansaitsevat on. Muille
033102ass_1_prv.gif

Ps. Huolto hommissa Speedhouse, helposti paras valinta. Ei mitään valohoito hieromista/ihmettelyä.

Back