garmin nuvi 500, hyvä kauppa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boomerang
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

boomerang

New member
Ostin Yllämainitun navin. On vesitiivis (30 min. ämpäriupotus)ja tukee myös maasto- ja merikarttoja. Akku kestää 8h, vaihdettava.Röökilaturi tuleemukan. Tosi kirkas näyttö, grafiikka ei kovin hieno. Ei bluutööttiä. Myydään skandiversiona, MUTTA, ilmaisena päivityksenä netistä saa täyden eurooppakartaston,jonka voi sitten asentaa max. 4gt muistikortille, jolla paikka koneessa. Ja hinta alle 200€! Sama peli kuin 150 € enemmän maksava nuvi 550. Vakiokartat ainoa ero. Kartat toimii super, todella hyvä diili kaiken kaikkiaan, ja akku kestää! Tankokiinnike n. 50€ Reitinsuunnittelussa on "skootterimoodi", kiertää motarit yms. hässäkkäpaikat. On mulla autossa ja motskarissa.

Jep, sama värkki mulla. Toimii! Maksoi vallan 175€ lähimmässä Teknisten kaupassa. Tollaista ilmaista euro päivitystä ei mulle tarjottu...

Sen saat automaattisesti kun kirjaudut Garminin sivuille.Se on se uusimpien karttojen takuu-juttu. Se on iso tiedosto. Oli joku numaps -homma

Sen saat automaattisesti kun kirjaudut Garminin sivuille.Se on se uusimpien karttojen takuu-juttu. Se on iso tiedosto. Oli joku numaps -homma
Mulle tuli silloin sieltä pohjolan uusin kartta, ei eurooppaa. Tosin siitä nyt onkin jo pari kuukautta aikaa, asiat muuttuu...
Ostin tuon kesällä, eikä mullekaan noita euro-karttoja ole tyrkytetty. Tuntuu oudolta, että kartat sais ilmaiseksi 500:seen, kun niistä 550-mallissa joutuu maksamaan sen 150 euroo... Mutta hyvä jos käy!

Kuulokeliitäntä taitaa uupua?
Jep.

Vaan mihinkäs sitä oikeastaan tarvitsee?
Kai tämä on makuasioita, mutta minä arvostan suuresti sitä että voi vaan ajella stressaamatta että millonkohan piti kääntyä.. ei tarvitse väijyä koko ajan näyttöä että jokojokojoko.

+ käytän navigaattoria mp3-soittimena
Jep, tottumis ja maku asioita.

Kun on tottunut härveliin jossa ei piippausta kummempaa ääntä ole, eikä varsinkaan reititystä...

Laina tomppaa kokeilin, eikä siinäkään kauaa äänet pysyneet päällä.

Varmaan jonkin verran kinni myös härvelin sijoituspaikasta?
Mulla on nuo navit kohtuu korkealla ja keskellä.
Ei tarvitse sen pahemmin naviin katsoa, on oikeastaan koko aika jotenkin näkyvissä.

Ja juu, garminin oma päivitys softa tosiaankin latasi koneelle paketin jossa euroopan kartat...
Vaikka laite on siis tuo 500, ei 550.

Minä kun oon tällanen onneton näitten tietokoneitten kanssa, ni voisikos joku vähän opastaa, miten ja mistä Garminin sivuilta saitte noi euro-kartat? Oma nuvi on rekisteröity garminin sivuilla, mutta en löytänyt mitään Euroopan karttoja ilmaiseksi ainakaan tuolta MyNuvi-sivuilta...
withstupid.gif

Onkohan varmasti koko Euroopan kartat päivityksenä?
Boomerang, yritäpäs etsiä sieltä vaikka joku saksalainen osoite.

Nimittäin Garmin on harrastanut sitä, että "pohjoismaisiin" naveihin tarjotaan tuo koko Europaan karttatiedosto päivityksenä, mutta kun sen laitteen päivittää sillä niin se silti se laite näyttää vain pohjoismaat. Tästä on omaa kokemusta 200-sarjan Navin kanssa.

Löysin vain siis myytävänä olevia Euroopan ja muiden maiden karttoja omaan Garminiin. Mahtaiskohan äkkinäistä hämätä se, että tsekkasin laitteen asetuksista kartan version ja se on nimeltään "CN Europe NT 2010.10" ja tuon alla lukee pienellä präntillä: [1] Nordics?
nixweiss.gif

Löysin vain siis myytävänä olevia Euroopan ja muiden maiden karttoja omaan Garminiin. Mahtaiskohan äkkinäistä hämätä se, että tsekkasin laitteen asetuksista kartan version ja se on nimeltään "CN Europe NT 2010.10" ja tuon alla lukee pienellä präntillä: [1] Nordics?
nixweiss.gif
Muistaakseni jotenkin noin se näkyi minunkin Garminissa. Eli euroopan karttatiedosto, mutta siinä pienellä lukee se, että lisenssi riittää vain pohjoismaiden hyödyntämiseen.

Tuo taitaa olla muuten uusin kartta, joten ehkä siitä syystä nettisivu ei tarjoa sinulle mitään päivitystä.

Ihan garminin oma webupdater  ohjelma tuon karttapaketin latasi, jotain ~3gb kooltaan.

Ja hyvin näytti euroopan kartat itse laitteessa näkyvän ja toimivan kun asken koitin...

Garmin_kartta_1.jpg

Garmin_kartta_2.jpg

Tuo pieni tekstihän on vain mapsourcen tekemän karttajoukon nimi...

Jep, toimii sit näköjään eri tavalla kuin 200-sarjassa.
Minun kartta näyttää olevan nimeltään "City Navigator Europe NT 2009 Limited, Deluxe All Regions, Aug 08" ja mukana tulleella avaimella siitä aukeaa vain pohjoismaat Mapsourceenkin.

Onkohan varmasti koko Euroopan kartat päivityksenä?
Boomerang, yritäpäs etsiä sieltä vaikka joku saksalainen osoite.

Nimittäin Garmin on harrastanut sitä, että "pohjoismaisiin" naveihin tarjotaan tuo koko Europaan karttatiedosto päivityksenä, mutta kun sen laitteen päivittää sillä niin se silti se laite näyttää vain pohjoismaat. Tästä on omaa kokemusta 200-sarjan Navin kanssa.
Jep, kävin perheen kanssa Unkarissa, Kroatiassa, Sloveniassa ja Itävallassa ajelemassa kotelolla. Hyvin pelitti ja näytti kaikki paikat. Garminin omalla webupdaterilla latasin sen, olisiko ollut syyskuuta. Tsekkaan asian vielä, jos löytäisin jutun.

Kokeilin nyt ton "webupdaterin" kanssa ja se ilmoittaa vain, että laitteessa on jo viimeisin ohjelmistopäivitys. Kartoista ei vihjassukkaan... Enmääsittiärä.
mad.gif

Muutenkin mun mielestä noi Garminin sivut ja päivityssysteemit tuntuvat helkkaristi hankalemmilta käyttää kuin TomTomin vastaavat, joita jopa minä osasin ihan sujuvasti käyttää...

Tämmöinen sieltä löytyi:City Navigator Europe NT 2010.10 Limited, Deluxe All Regions, Apr 09.
Siinä oli joku 60 päivän karttatakuu. Vaihtoehto lataamiselle oli tilata cd jossa oli sama matsku. Kokase ottaa yhteys myyjään ja kysyä sitä päivitys cd:tä

Oiskohan käynyt niin, että mulla ois voinut olla tuo saatavilla sen 60 päivän karttatakuun aikana, mutta jotenkin hoidin asian päin persettä. Syyskuussa ton laitteen ostin ja muistan myös heti päivittäneeni sen kartat. Ja kerranhan tuon vain saa tehdä. Garminin sivujen mukaan...
bawling.gif

On käynyt niinkin hassusti että tuolla tilaus vaihtoehdolla on postimies tuonut dvd:n jossa tuo koko euroopan kartta, toimivana...

Back