GAS GAS stumppaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mako
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mako

New member
gas gas ec350f 2021 . Pyörä uudesta saakka stumppaillut liian helposti = pyörän liruttelua lähes tyhjäkäynnillä
ja siitä nopeasti kaasua , niin pyörä sanoo klik ja sammuu siihen . Kytkimellä ja pienemmällä vaihteella
saa apua , mutta ei kuule omaan korvaan et kierrokset olis liian alhaalla .(Lähimetsässä ei haluta huudattaa yhtään liikaa)

Vakio ecuun ladattiin maahantuojalla " parempi " kartta . Ei apua

Ostin Aim taipan ecun , jossa 6 valmis karttaa . Ei vieläkään hyvä

Pystyn säätämään ecusta itsekin pieniä kierrosalue kohtaisia korjaus kertoimia , mut ei oo oikein ymmärrystä

kumpi bensa vai sytytys vai molempiako tarttis siinä tilanteessa säätää ja tietty niin ettei itse sotkis koneen toimintaa.


Vai vienkö suoraan vaan dynoon . Jyväskylässä olis mestari , mut löytyisköhän lähempää Raisioo , joku

joka sais tota Aim ecuu säädettyy ?
 
Viimeksi muokattu:
Onko suodattimia vaihdettu?
Tuossa taitaa olla 2 kpl, toinen letkussa ja toinen tankin sisällä. Varsinkin se letkussa oleva tukkeentuu helposti ja sitten sammuilee toki tankkisuodatinkin olis hyvä vaihtaa kohtuu tiheään.
Ja onko suutin puhdas ja suikutuskuvio hyvä? Huonosti sumuttava suutin tekee myös huonoa varsinki pienillä kierroksilla.
Kunnossa ollessaan toi KTM-sukuinen on kyllä ihan toimiva.

Säätämiseen en osaa muuta neuvoa kuin että yleensä pieni ennakon pienentäminen tk-kierroksilla vähentää stumppailu herkkyyttä. Bensa puolella pitäis selvittää sitten tuleeko rikastusta liikaa vai liian vähän siinä kaasun kääntötilanteessa. Vakiokartoilla varmaan liian vähän mutta noissa virikartoissa voi olla jo enempi kuin tarpeeksi.
 
Onko suodattimia vaihdettu?
Tuossa taitaa olla 2 kpl, toinen letkussa ja toinen tankin sisällä. Varsinkin se letkussa oleva tukkeentuu helposti ja sitten sammuilee toki tankkisuodatinkin olis hyvä vaihtaa kohtuu tiheään.
Ja onko suutin puhdas ja suikutuskuvio hyvä? Huonosti sumuttava suutin tekee myös huonoa varsinki pienillä kierroksilla.
Kunnossa ollessaan toi KTM-sukuinen on kyllä ihan toimiva.

Säätämiseen en osaa muuta neuvoa kuin että yleensä pieni ennakon pienentäminen tk-kierroksilla vähentää stumppailu herkkyyttä. Bensa puolella pitäis selvittää sitten tuleeko rikastusta liikaa vai liian vähän siinä kaasun kääntötilanteessa. Vakiokartoilla varmaan liian vähän mutta noissa virikartoissa voi olla jo enempi kuin tarpeeksi.

Tottakai mekaanisen puolen ongelmat on mahdollisia , mutta uskon itse kyllä eniten tohon säätöpuoleen .
Se on vaan ongelma kun ei pääse näkemään dataa ilman loggeria ja noi valmiskartatkin on suojattu niin ei pääse näkemään niitäkään . Eli voi vain pers tuntumalla kokeilla muutoksia . Kiitoksia kuitenkin ajatuksista , ehkä itsekin uskaltaisi pikkasen leikkiä noilla arvoilla .
 
Back
Ylös