• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gessun nykiminen..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

uula

New member
Mikähän tota vaivaa (GS 1200 -09)

Noin 6000 rpm kohdalla kiihdyttäessä tapahtuu nykimistä.
Varsinkin pitkään tasakaasulla ajaessa ja esim ohituksiin lähdettäessä ilmiö esiintyy usein.
Sanomattakin on selvää että vika on vaarallinen.

RM-Heino tutki asiaa huollon yhteydessä, mitään ei löydetty (vikakoodia yms.)

Pyöräällä ajettu rapiat 30 000

Onko vinkkiä mistä aloitan? -uula-

Lisäyksenä vielä: vika esiintyy vain nopeasti kaasun auki kierrettäessä, ikään kuin ei saisi bensaa, samalla kone "yskähtää"
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Mulla oli samaa vikaa 1100r:ssä jota metsästin monta vuotta, ja huollon mukaan vikaa ei ollut missään, tosin kyseessä ei ollut bensan puute vaan aivan törkeästi liikaa bensaa.

Vaihdoin tulpat, johdot ja puolan --> auttoi vain vähän.

Polttoainepaineensäädin oli jumissa ja painetta 4bar, pitää olla 3bar, vaihdettu --> auttoi jonkin verran, tilanne muuttui niin että täyskaasukiihdytyksessä nopasti kaasua avattaessa alkoi nykimään ihan erkkinä. (tosin musta savu hävisi )

Tarkastettu ja mitattu ruiskusuuttimet, toisessa heikko ja vino suihku, 11% pienempi kokonaistuotto kuin toisessa, uusittu kummatkin ruiskusuuttimet --> vika hävisi kokonaan.

Nyt vielä hierotaan ideaaliasetuksia TPS ja CO-POT säädöillä, tällä hetkellä 0.350v ja 750 ohm. ja CO-pottiahan ei ole katillisissa vehkeissä.

finjector Hesassa tarkastaa ja huoltaa suuttimia.
 
RM-Heino tutki asiaa huollon yhteydessä, mitään ei löydetty (vikakoodia yms.)

Mahtoiko asentaja käydä kokeilemassa?
Mittarit eivät välttämättä näytä vikaa kun pyörä on testipenkissä.
Mikään ei voita koeajoa.
 
Voisi olla hyvinkin Juliusk.n mainitsemia ongelmia, ruikusuuttimia epäilen vahvasti..

Enpä tiedä tehtiinkö koeajoa, pitää tiedustella.. -uula-
 
:sad3:Menee mielenkiintoiseksi.
Heinolla rempan alla RT jossa ihan samat vaivat.
On vaihdettu tulpat, puola, suuttimet bensapumppu, mitään vikakoodia ei anna mutta ei vaan toimi!

Alkaa olla neuvoton olo, kausi edessä ja alla hengenvaarallinen kulkupeli, pitäisköhän siirtyä takaisin japskipyöriin?
 
:sad3:Menee mielenkiintoiseksi.
Heinolla rempan alla RT jossa ihan samat vaivat.
On vaihdettu tulpat, puola, suuttimet bensapumppu, mitään vikakoodia ei anna mutta ei vaan toimi!

Alkaa olla neuvoton olo, kausi edessä ja alla hengenvaarallinen kulkupeli, pitäisköhän siirtyä takaisin japskipyöriin?

Omakohtaisia kokemuksia ei ole koska edellinen pyörä (R 1200 GS -09) meni 60 tkm ilman ensimmäistäkään vikaa mutta tiedossani olevat vastaavat oireet R 1200 malleissa ovat yleensä joutuneet siitä että joku neljästä sytytyspuolasta on viallinen. Ei anna yleensä vikakoodia. Juvander (iaj) olisi varmaan asiantuntija, taitaa olla reissun päällä parhaillaan.
 
Omassa gessussa oli viime kesän reissulla noita oireita, vaihdoin tulpan ja puolan ja näillä ongelma katosi.
 
Back
Ylös