Giwi:n takalaukuista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBF600S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBF600S

New member
Noniin... Kevät alkaa lähestymään
smile_org.gif
ja pitäisi tässä alkaa kattelemaan laukkusarjaa pyörään. Giwi:n V46 takalaukuksi ja sivulaukuiksi E41:set, nämä ovat nyt ykkösvaihtoehdot...

Mites Kappa:n laukut verrattuna noihin Giwi:n laukkuihin? toiminnallisuus/käytönnöllisyys?

Kaikki kommentit Giwi:n laukuista tervettulleita taikka sitten vaihtoehtosista laukuista...
 
Ihan uusimmista malleista ei ole käytännön kokemusta, mutta muuten on helppo tehdä pientä vertailua: omassa Sevenfiftyssä on Hepcon sivulaukut/Giwin perälaukku, vaimon Suzukissa Kapan sivulaukut ja tyttären Cebarissa Nonfangon sivulaukut ( käy myös perälaukuksi ). Kapan laukut tuntuvat selvästi heppoisimmilta, mutta mitään haaveria ei kuitenkaan ole käynyt ( pienessä parkkipaikkakosketuksessa Bemun merkkilaukku hajosi, Kappa ei...  
wink.gif
). Hepcon laukku on tukeva, viimeistelty, toimintavarma ja kallis; silti muotoilu ei välttämättä ole loppuun asti ajateltu ( itsellä ei umpikypärä mahdu sivulaukkuun ). Uusimmissa malleissa asia lienee jo kunnossa. Positiivinen yllätys on ollut Stormilta hankittu Nonfango -sarja: edullinen, tukevan tuntuinen, lukitussysteemi kehittyinein ( laukkua ei tarvitse avata, kun sen irroittaa telineestä ). Giwin tuotteet ovat laadukkaita ja toimivia, ainakaan perälaukuissa ei ole ollut mitään ongelmia. Kannattaa valita kuitenkin oikeat mallit, perätelineeseen sopiva sivulaukku ei ole kovin tukevan tuntuinen...
 
Mulla on käytössä Givin E450 takalaukku. Tähän mennessä laukku on tuntunut hyvältä ja suurempia ongelmia ei ole ollut. Ainut ongelma tuli yhden kerran kun pakkasin laukun liian täyteen, jolloin en enää meinannut saada laukkua auki.. Ilmeisesti laukkun lukitukseen tuli jonkilainen jännitys, joka esti sen aukeamisen. No kunhan keksi ensin oikean tekniikan, niin laukku loppujen lopuksi aukesi normaalisti.
 
Pyörässä on kiinni Giwin V46 ja olen ollut ihan tyytyväinen, laukussa on kiinni lisäksi lisäjarruvalo, sekä emällä pehmuste nojailua varten. Monorackin ja varsinkin lisäjarruvalon asennus maalikolta omin päin vei ainakin aikaa, mutta kyllä tuo on silti ollut erinomainen hankinta. Ja mielestäni on yksi tyylikkäimmistä takaboxeista mitä on markkinoilla.
062802jumpie_prv.gif
 
Tyytyväinen olen ollut molempiin. Kapalla oli joskus muinoin jotain laatuongelmia, mutta kun sekin siirtyi Givin omistukseen, kaikki on ollut hyvin. Ne pysyvät hyvin telineissä kiinni eikä lukkojen tai muiden liikkuvien osien kanssa ole ollut ongelmaa.
 
Pyörässä on kiinni Giwin V46 ja olen ollut ihan tyytyväinen, laukussa on kiinni lisäksi lisäjarruvalo, sekä emällä pehmuste nojailua varten. Monorackin ja varsinkin lisäjarruvalon asennus maalikolta omin päin vei ainakin aikaa, mutta kyllä tuo on silti ollut erinomainen hankinta. Ja mielestäni on yksi tyylikkäimmistä takaboxeista mitä on markkinoilla.  
062802jumpie_prv.gif
Samanlainen setti bemarin takana (R 1100 S) ja hyvin toimii (+ se on hyvän näköinen)ja avovaimo on tyytyväinen.
 
Edellisessä pyörässä (Magna) oli päällä Givi Maxia E52 ja sivuilla E360:set (40 litr). Takana pari Euroopan turneeta ilman moitteita. "Siviiliajossa" oli myös pienet Custom-laukut.

Nykyisessä (FJR) on taas päällä Maxia ja sivuilla E41 Keylessit. Kokemuksia Keylesseistä kertyy vasta ensi kesän Euroopan reissulta, mutta jo nyt voi todeta, että edellinen E360 on helpompi kantaa, koska kahvasta saa läpiotteen. Jos niitä ei joudu irroittamaan kannettavaksi päivittäin, niin sittenhän asia ei ole olennainen.

Laitoin molemmilla kerroilla lukkosarjan vaihtaen, jotta kaikki aukeavat samalla avaimella. Suosittelen avainten määrän vähentämiseksi.

Kokemuksia on siis ainoastaan Givi-merkistä eikä ole moitteen sijaa löytynyt. Maxia on ISO. Kaksi täyskypärää sisään - nou roplem. Sivulaukut ovatkin käytössä ainoastaan reissatessa. Nykyiseenkin Maxiaan on laitettu selkätuki, joka ei ollut vielä paikallaan tämän sivun kuvassa.
 
Pari kappaletta Givin E450Simply:jä ollu. Eka hajosi kun täydessä lastissa kosautin bemarin pajupuskan läpi metsähallituksen puolelle, yksi kiinnityskorvakkeista murtui mutta hyvin sitä pystyi vielä käyttämään. Ainoastaan vettä tuli halkeamasta sisälle sateella.
 
Se "pehmustettu" selkänoja varmaan kannattaa hommata siihen takalaukkuun?
Riippuu pyörästä, telineestä ja ehkä myös emännän mitoista. Meillä se pehmuste oli esityslistalla, mutta ei kuulemma tarvita kun ei tule nojailtua niin paljoa taaksepäin. Pyörä on VFR VTEC, teline on SW-Motech ja laukku Givi V46. Suosittelen kokemusten pohjalta kaikkea tätä. Ja emäntää.
 
SW-Motech ja laukku Givi V46.

Eli sulla vaan takalaukku? Onko tuo SW-Motech ns. piiloteline? Eli se alukisko asennetaan pyörään ja sitten laukkuun ruuvataan se vastakappale?

Mites noiden sivutelineiden kanssa. Ilmeisesti ne toimii samallailla, eli pyörään asennetaan vain pienet kiinnikkeet ja sitten laukkuihin vastakappaleet ja ne lukitaan sitten pyörän pikakiinnikkeisiin käyttäen vaikka kolikkoa?

Kukas noita suomessa myy vai tilaanko saksasta.. mistä?
 
Riippuu pyörästä, telineestä ja ehkä myös emännän mitoista. Meillä se pehmuste oli esityslistalla, mutta ei kuulemma tarvita kun ei tule nojailtua niin paljoa taaksepäin. Pyörä on VFR VTEC, teline on SW-Motech ja laukku Givi V46. Suosittelen kokemusten pohjalta kaikkea tätä. Ja emäntää.
Mahtaakos suosittelemasi emäntä olla markkinoilla? Mä voisin vaihtaa mp-myönteisempään...

Ei vais, meillä muksut vaatimalla vaati sen selkänojan...
 
> Eli sulla vaan takalaukku?

Jep, siihen ja tankkilaukkuun mahtuu kahden hengen reissukamat eikä tarvitse juuttua jonoihin.


> Onko tuo SW-Motech ns. piiloteline?

On. Kun laukut on irti, ei pyörässä ole mitään hirveän näköisiä häkkyröitä kiinni. Sivulaukuilla on sama systeemi kuin takalaukulla.


> Kukas noita suomessa myy vai tilaanko saksasta.. mistä?

Suomessa RM Heino tuo maahan ja jälleenmyy, itse tilasin Hein Gerickeltä (toimitus kesti 3 kk, tilaa ajoissa mistä sitten tilaatkin). Olikohan Louiksella myös tuo edustus vaiko Pololla vaiko molemmilla?
 
> Mahtaakos suosittelemasi emäntä olla markkinoilla?

Yks toinen Honda osti sen jo pois kuleksimasta. Ne ehti jo makaillakin yhdessä heti ekana iltana, mistä emäntä oli kovasti nolona. No oli se Hondakin aika nolona kun ei pysynyt pystyssä vaikka emäntä oli hajareisin päällä.
 
Täytyykin tilata tollanen sw-motech ja takalaukku, turha niitä sivulaukkuja on ostaa lojumaan jos niitä ei tartte... Saahan ne jälkeen päin sitten ostaa...

Miten tuo lukitus toimii? Eli kun laitat laukun kiinni siihen telineeseen niin miten se lukitaan, ettei rosmo vie kun pyörä on parkissa..?
 
Givin 46 litranen takalaukku käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen! Laukku lukkiutuu automaattisesti telineeseen kun sen laittaa paikoilleen. Tosi helppo käyttää!
 
Ja ne SW:n telineen sovitinpalan pikakiinnikkeet jäävät laukun alle piilloon eikä ulkopuolinen saa niitä kohtuuvaivalla väännettyä auki. Laukun rikkominen on helpompaa.
 
Back
Ylös