Giwi:n takalaukuista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBF600S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
V46 on pyrstössä ja itse laukusta ei voi pahaa sanaa sanoa, hyvännäkönen ja toimiva.

Mutta Givin asennussarja, siis se "mallikohtainen" oli ihan persiasta, se oli nähtävästi suunniteltu about pyörän valokuvan perusteella, sen verran epäsopiva se oli. Ilman rautasahaa ja viilaa ei sitä saanut omaan mopoon sopimaan
veryangry.gif
Nyt se siellä kuitenkin on ja hyvin pelittää, mutta puoli päivää sen kanssa askarteluun meni
omg.gif

Tuossa systeemissä laukku lukittuu sovitinpalaan, ei telineeseen. Laukku irtoaa sovitinpalasta vain laukun omalla avaimella samalla tavalla kuin Givin omien telineiden kohdalla. Kun laukku on irroitettu, sovitinpalan saa helposti irti avaamalla kolme pikalukkoa esim. kolikolla.

Kun laukku on pyörässä kiinni, jää nuo pikalukot laukun alle piiloon eikä laukun varastaminen sovitinpaloineen onnistu juuri muuten kuin rikkomalla koko laukku. Lukkoihin tosin pääsee vaikeasti käsiksi myös telineen alapuolelta, ja muistaakseni pikalukoista onkin lisähintaan saatavana turvallisempi versio, joka estää niiden aukivääntämisen telineen alapuolelta. Helppoa se ei normaalilukkojenkaan kohdalla ole ja vaatii työkaluja ja jonkin verran metalliosien rikkomista.

No nyt selkes... kiitoksia

Jos joku haluaa nähdä suurta vaivaa laukun pöllimiseksi niin sillä on varmaan suurempi tarve laukulle kun mulla, joten vieköön...

Olen kanssa miettinyt tuollaisen laukun hankintaa kesäksi.
Onko vinkkejä mistä saisi edullisesti?

Entä onko kokemusta Five Stars telineistä ja niiden sopivuudesta Giwin laukkuihin?

Onko kokemusta noista Five Stars telineistä? Istuvatko hyvin (ilman kikkailuja pyörään), ovatko tukevia yms?

Onko kokemusta noista Five Stars telineistä? Istuvatko hyvin (ilman  kikkailuja pyörään), ovatko tukevia yms?
Kyllä ne telineet mulla on hyvin kiinni pysyny eikä edes heilu ja huoju. Asentaessa joutui hiukan kikkailemaan jotta sai ne paikoilleen, mutta tyytyväinen oon ollu.
Mistä meinasit noi Five Starit hommata? Mun käsittääkesen All Right hoiti maahan tuonnin mutta on nyttemmin lopettanut ko.tuotteen
nixweiss.gif

Louis Saksassa näyttää noita ainakin kauppaavan. Olen miettinyt laukkujen ja telineen tilaamista sieltä.

Vai onko jollakulla tiedossa edullisempaa paikkaa?

Onko kokemusta noista Five Stars telineistä? Istuvatko hyvin (ilman  kikkailuja pyörään), ovatko tukevia yms?
Ennen nykyistä pyörääni mulla oli 1,4L Intikka, johon ekaks ostin Five Stars telineen perälaukulle. Hajos heti ekana kesänä, hitsaten korjattiin, vaan ei kestäny.
Sivulaukkujen telineet oli OK.
Mitä opin...; jotkut toimii, toiset sitten taas ei.
062802moto_prv.gif

ps. Piti teettää uus teline rosterista. Johan kesti. Se on nyt toimettomana, eli myytävänä...

Itse olen myös etsinyt siistejä kiinnitysrautoja takalaukulle (VFR800-98), tuo Sw-motecin värkki kiinnostaisi kovasti. En vaan löytänyt sitä tuolta Louisin sivuilta, tietääkö joku onko niillä tätä tavaraa myytävänä ?? Meinaan tilata sieltä myös tuon givin v46 laukun ja muuta sälää, tulisi sitten kaikki samassa lähetyksessä.

Olen tässä pohdiskellut takalaukuista givin v46 tai kapan k48 välillä. Kappa näyttäisi olevan 2 litraa isompi ja parikymppiä halvempi kuin Givi mutta Givi miellyttäisi enemmän silmää.
confused_orig.gif

Vaikea valita kahden välillä. Jos toi kapan k48 on todella heppoisemman oloset niin taidan tilata itselleni Giviin laukun/laukut.
thumbs-up.gif

Eikös nuo molemmat laukkumallit sovi myös sivulaukuiksi?

Itse olen myös etsinyt siistejä kiinnitysrautoja takalaukulle (VFR800-98), tuo Sw-motecin värkki kiinnostaisi kovasti. En vaan löytänyt sitä tuolta Louisin sivuilta, tietääkö joku onko niillä tätä tavaraa myytävänä ?? Meinaan tilata sieltä myös tuon givin v46 laukun ja muuta sälää, tulisi sitten kaikki samassa lähetyksessä.
Tais löytyä pololta.Kävin tossa rm.heinolla kattoo tutulle pyörää ja tuli heräteostos ittelleki joten ostin motechin takatelineen sieltä.Nyt kun osais päättää mikä laukku olis sopiva kun kaks kypärää sais mahtua mut maxi vois olla liian hilpeen näköinen....Eli olisko se 42l vai 46l?SIt kun vielä olis se väripaneeli mahdollisuus ettei olis koko musta niin vois just reissun ajan sitä kuskatakin...
omg.gif

Tuli sitten ostettua Givin Monokey V46 -takalaukku. Jämäkän ja laadukkaan tuntuinen laukku kaikin puolin. Yksi ongelma kuitenkin tuli esille.
Laukun kannessa on jonkinlainen asiakirjalokero, miten sen saa auki? Tuntuu olevan tosi tiukasti kiinni, enkä uskalla vaurioiden pelossa kovasti riuhtoa. Pitäisikö se vaan repiä voimalla auki, vai onko siinä joku lukitussysteemi?

Tuli sitten ostettua Givin Monokey V46 -takalaukku. Jämäkän ja laadukkaan tuntuinen laukku kaikin puolin. Yksi ongelma kuitenkin tuli esille.
Laukun kannessa on jonkinlainen asiakirjalokero, miten sen saa auki? Tuntuu olevan tosi tiukasti kiinni, enkä uskalla vaurioiden pelossa kovasti riuhtoa. Pitäisikö se vaan repiä voimalla auki, vai onko siinä joku lukitussysteemi?
Ainakin omastani aukeaa vain reippaalla rykäisyllä.

Boxissa ei mitään vikaa muutoinkaan, pitää tavarat sisällä ja nesteet ulkopuolella. Givin tellinkikin on "hieman" tukevampaa sorttia kuin ex-mopossa ollut five star, jonka risahti mielestäni turhan iisisti.

Ainiin, ne kassin luukun aukeamista rajoittavat muovirenksut napsahtavat poikki pirun helposti.

Kiitos vinkistä, kyllä se sitten tuolla metodilla aukesi
biggrin.gif

Lokeron sulkeminen oli vähintäänkin yhtä kova urakka, voimaa sai käyttää oikein urakalla. Kaipa se mekanismi tuosta ajan mittaan löystyy.
Täytynee tähän laukkuun vielä hommata se lisäjarruvalosysteemi
idea3.gif

Nykyisessä (FJR) on taas päällä Maxia ja sivuilla E41 Keylessit. Kokemuksia Keylesseistä kertyy vasta ensi kesän Euroopan reissulta, mutta jo nyt voi todeta, että edellinen E360 on helpompi kantaa, koska kahvasta saa läpiotteen. Jos niitä ei joudu irroittamaan kannettavaksi päivittäin, niin sittenhän asia ei ole olennainen.
Itse hommasin noihin Keyless laukkuihin givin sisäkassit - saa laukut jäädä siihen paikoilleen ihan rauhassa ja ottaa kassit kantoon niin voi laittaa sitten kypärät kassien tilalle sinne laukkuihin - vähemmän kannettavaa  
buttrock.gif

Mulla on isot mustat Givin laukut. Lujaa tekoa. Tässä pari kesää sitten perälaukku pelasti prutkun haaverilta. Saaristolautalta poistuttaessa joku rakastettava oolantilainen peruutti kahdesta peräkkäin suoraan prutkun perään. Laukku toimi puskurina. Samaten toisen kerran prutku päätti käydä kesken kaiken makuulle, paikaltaan. Laukku suojasi kylkeä hyvin.

Laukkutelineet sais olla tukevampia.

Jos lähdet reissulle Eurooppaan niin älä sorru turhan pieniin laukkuihin ettei loppukrääsiä tartte pakata muovikasseihin.

Itellä Givin laukut ja lisäksi Ortlieb'n 85 ltr. säkki. ( Hyvä uimapatja )

Givin Monokey V46 -takalaukku. Jämäkän ja laadukkaan tuntuinen laukku kaikin puolin. Yksi ongelma kuitenkin tuli esille.
Ainakin omastani aukeaa vain reippaalla rykäisyllä.
Vihdoinkin sen sai auki - kiitos neuvosta. Mutta nyt sitä ei takaisin kiinni
confused_orig.gif
Sietämätön keksintö.

Back