gixxerin etujarru nypyttää...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja akkep
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

akkep

New member
..aiheesta tais olla täällä vastikää "juttua" mutten löytänyt.

vesisateessa kun jouduin ajamaan piiiitkän matkan niin suskan etujarru alkoi ikävästi nypyttämään,tärisee niin pirusti että meinaa mittaristo tippua,kaverilla -08 kilo-gixxeri ja sillä sama ilmiö!Missä vika? voiko molempien pyörien jarrulevyt mennä kieroksi samalla reissulla? toisella ajettu 36 tkm ja toisella 30 tkm vähemmän.Voiko niissä ns niiteissä, jotka kelluttaa levyä,olla niin paljon paskaa ettei kelluminen pelaa? ja jos niin milläs siivoat ne?
Kiitoksen jo etukäteen asiallisista vastauksista.
ps. "hondamiehet" pääs aukomaan turpaansa koko 1500 km reissun ed asian vuoksi...

jarrulevyjen niitit ei ole jumissa,pesin ja puunasin niitä,nypytys vaan jatkuu.Palat oli hyväkuntoiset ja lähes uudet.
Mitenkäs saisin mitattua jarrulevyjen suoruuden?
ja pirunlaillako pyörän keulan saa nostettua ylös notta voisin tarkistella ohjauslaakerin kuntoa??

Milläs puhdistelit ne niitit? Itse olen aina putsannut ne siten, että olen pistänyt pultin ja mutterin niitistä läpi ja pyöritellessä niittejä suihkutellut bräkleeniä niihin ja sitten paineilmaa perään. Tuon puhdistuksen jälkeen on aina loppunut nypytys.

Liuotinaineella(lensitiini?) pesin ja käsin nitkuttelin levyä.Paskaa oli joka niitin kohdalta,sit laitoin sopevan puutapin niitistä läpi ja vääntelin menemään..ja taas liuotinta perään.lopuksi huuhtelin runsaalla vedellä..jumissa levy ei ole,aloin vaan miettimään, että kuinka paljon sen levyn pitää siinä oikein päästä elämään...
pari kuukautta ollu tuo suska ja siinä ei oo muuta ku vikoja,kele..
crazy.gif

jarrulevyjen niitit ei ole jumissa,pesin ja puunasin niitä,nypytys vaan jatkuu.Palat oli hyväkuntoiset ja lähes uudet.
Mitenkäs saisin mitattua jarrulevyjen suoruuden?
ja pirunlaillako pyörän keulan saa nostettua ylös notta voisin tarkistella ohjauslaakerin kuntoa??
No mittakellolla tietty. Se pitäisi saada hyvin magneetilla kiinni jonnekin, liekö etuiskari ainut paikka jossa on lähellä terästä
nixweiss.gif
Minulla meni äffässä nypyttävät jarrulevyt takuuseen uusiksi, vaikka heittoa oli muutama kymppä muistaakseni, tai ainakin vähemmän mitä ohjekirja salli.Nyt sitten "Esson paariin" Olen kuullut, että jarrulevyn karkaisu voi muuttua, kun kuuman levyn päälle lentää vettä ja että myös karkenevuus muuttuu yhdestä kohtaa, kun kuuma jarrulevy jäähtyy erilailla siitä kohtaa mihin jarrupalat jää kun pysähdytään. Tällaisiä teorioita olen nypytys aiheesta kuullut.

Nyt sitten "Esson paariin" Olen kuullut, että jarrulevyn karkaisu voi muuttua, kun kuuman levyn päälle lentää vettä ja että myös karkenevuus muuttuu yhdestä kohtaa, kun kuuma jarrulevy jäähtyy erilailla siitä kohtaa mihin jarrupalat jää kun pysähdytään. Tällaisiä teorioita olen nypytys aiheesta kuullut.
-------/------
no niin,otin renkaan pois ja sain jopa "mitattuakin" levyt.Molemmat levyt kierot ja vielä samasta kohdasta.Uudet tilauksessa ja kun asensin levyt takas en laittanut vääntyneitä kohtia samaan kohtaan renkaan kehälle,nypytys pieneni huomattavasti..
voikohan noita pyörän jarrulevyjä sorvata?

Taitaa loppua levyn paksuus kesken "lain sallimissa puitteissa" ja saattavat olla jopa herkemmät vääntyilemään liian ohuina.

Mulla teki ZZR:ä viimeviikolla Norjan reissulla samoin, eli pitkän sadeajon jälkeen alkoi etujarru nypyttämään ja nyt täristää niin v**usti ettei viitti edes ajella. Nämä oli jo toiset levyt mitkä menevät takuun piikkiin vaihtoon tänä kesänä.

Käyttetäänkö tonni gikserissä muuten Nissinin jarruja? Taitaa sylttytehdas löytyä siltä suunnalta.  
mad.gif

Mulla teki ZZR:ä viimeviikolla Norjan reissulla samoin, eli pitkän sadeajon jälkeen alkoi etujarru nypyttämään ja nyt täristää niin v**usti ettei viitti edes ajella. Nämä oli jo toiset levyt mitkä menevät takuun piikkiin vaihtoon tänä kesänä.

Käyttetäänkö tonni gikserissä muuten Nissinin jarruja? Taitaa sylttytehdas löytyä siltä suunnalta.  
mad.gif
Ei oo "nissenin" jarruja,on Tokigon tekemät.Sorvaus taitaa olla lähes mahdotonta niiden reikienkin vuoksi ja sit ne itse kiekot pitäis saada irti kiinnityskehästä.
On se kyllä ihme ettei pyörällä voi ajaa jos aurinko menee pilveen(hiukan kärjistetty versio sateella ajamisesta),heti on joku vika.
Eikös jossain pyörässä ole sellaiset kiekot joissa on tuuletuskanava keskellä,niin kuin ois kaksi kiekkoa yhdessä ja väliin pääsee ilmavirta jäähdyttämään?

mad.gif
Ei oo "nissenin" jarruja,on Tokigon tekemät.Sorvaus taitaa olla lähes mahdotonta niiden reikienkin vuoksi ja sit ne itse kiekot pitäis saada irti kiinnityskehästä.
On se kyllä ihme ettei pyörällä voi ajaa jos aurinko menee pilveen(hiukan kärjistetty versio sateella ajamisesta),heti on joku vika.
Eikös jossain pyörässä ole sellaiset kiekot joissa on tuuletuskanava keskellä,niin kuin ois kaksi kiekkoa yhdessä ja väliin pääsee ilmavirta jäähdyttämään?
Enpä tiedä onko missään vakiona, mutta tilaa tuolta reilu 2000e/kpl.
biggrin.gif

Carpimoto

Ymmärtäisin jotenkin tuon levyjen kieroutumisen sateella, jos äijät ajelee kaatosateeseen hehkuvilla levyillä. Eipä nuo kadulla luulis kuumiavan nimeksikään. Voin olla toki väärässä. Paskoja levyjä jos sateesta pilaantuvat.

Nyt sitten "Esson paariin" Olen kuullut, että jarrulevyn karkaisu voi muuttua, kun kuuman levyn päälle lentää vettä ja että myös karkenevuus muuttuu yhdestä kohtaa, kun kuuma jarrulevy jäähtyy erilailla siitä kohtaa mihin jarrupalat jää kun pysähdytään. Tällaisiä teorioita olen nypytys aiheesta kuullut.
Yleensä tuo voi tapahtua vain vanhanaikaisille valulevyille. Ja on tapahtunutkin, tiedän. Tuskin vaikuttaa nykyisissä mp-levyissä.

Mulla kävi myös kesölomareissulla samoin. Ennen reissua ei nypyttänyt, mutta kotimatkalla jouduin ajeleen 100km kaatosateessa, ja nyt levyt nypyttää. En keksi mitään muuta kuin tuon sateen syyksi tähän.

mulla kanssa alko etujarrut täristää kun 1400 km sateessa ajettiin . useamman kerran niitit putsasin eikä täristys loppunut .sitten otin jarru palat pois ja putsasin kaikki pinnat mihin palat koskee ja siihen loppu tärinät??
olin jo ostamassa uudet levyt mut onneks en ehtinyt

Mä sain viimeksi nypyttävän etujarrun kuntoon ajamalla mutkapätkää kovaa ja tekemällä kovia jarrutuksia
thumbs-up.gif

Back