• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gps kameratolppien seurantaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Falconer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toi ois kyllä oikeestaan aika hyvä idea, karttoihin vaan merkintä missä on kamerat, ja tietokone/pda ilmoittamaan niistä jokusen kilsan ennen..

Tuota nyttei ainakaan mikään tutkanpaljastimen paljastin paljasta.. ;)

Tiedä sitten löytyykö sopivia ohjelmistoja jo joilla tuo olis helppo toteuttaa.. Eikun kokeilemaan jos omistaa GPS:n..

Pyörässä tuo voi olla hankalampi, autoon istuu helposti tarvittava laitteisto.

Onhan toi ihan hyvä systeemi sokeille. Ne anturithan on tiessä muutama metri ennen tolppaa ja mä kyllä olen tähän mennessä osannu katsoa missä ne on ja onnistunut hidastamisessakin. Onhan toi tekniikka hienoa ja kiva sillä on leikkiä.
biggrin.gif

Jos noita pönttöjä ei huomaa tien sivussa ilman GPS:ää niin käynti optikolla auttaa. Eikös tien varressa ole vielä oikein taululla ilmoitettu, että tieosalla on pönttöjä. Näin muistelen ainakin 5-tiellä olevan.

Tää GPS-juttu taitaa olla taas jonkun kortittoman ajatus tai sitte myyntikikka.

Joo, sokea pitää olla jos ei huomaa niitä pönttöjä.

Kahdesti valo välähtäny kotilolla ajaessa, toisella kertaa oli 161@80.  
kaboom.gif

nimim. "Ei siellä saatana mitään kameroita kuitenkaan ole".  
omg.gif

No ei niitä kyllä aina huomaa, kun ajatuksissa ajelee vieraalla tiellä. Itse ei ole koskaan napasahtanut, mutta näyttää niitä uhria olevan vaan aika paljon.

Onhan toi ihan hyvä systeemi sokeille. Ne anturithan on tiessä muutama metri ennen tolppaa ja mä kyllä olen tähän mennessä osannu katsoa missä ne on ja onnistunut hidastamisessakin. Onhan toi tekniikka hienoa ja kiva sillä on leikkiä.
biggrin.gif
Keskustelussa oli toisarvoinen seikka onko gps-laitteista hyötyä vai ei. Osa "lainkuulijaisista" kommentoijista oli näkevinään siinä lainvastaista toimintaa, jos gps-laite ilmoittaa kameranopeusvalvonnasta

Kysymyshän on julkisesta kameranopeusvalvonnasta, josta laki pakottaa ilmoittamaan ennen valvonta-alueen alkamista. Tavallaan ilmoitus varoittaa kuljettajia tarkkailemaan erityisesti nyt nopeuttaan, ettei ainakaan tietämättömyyttään ota sakkoja.

Jos käyttää samaa logiikkaa ajattelussaan kuin nämä erityisen lainkuulijaiset kansalaiset, niin eikös nopeusmittarikin ole lainvastainen? Sehän kertoo nopeuden ja ilman sen antamaa varoitustahan voisi saada sakot valvonta-alueella...
idea3.gif

En kyllä käsitä, miksi ajamisesta pitää tehdä niin hirveän rasittavaa...

Niin ja miten olis upeeta kun joka pöntössä olisikin kamera. Tuntisi siinä itsensä ihan maailman tähdeksi kun etenisi salamavalojen loisteessa...

confused_orig.gif
Liikennemerkistä näkee tie kohtaisen nopeusrajoituksen mitä nopeusmittarin pitäisi näyttää
confused_orig.gif

ääh antaa, olla mut kuiteskin ohitetaan....
crazy.gif

Eikä juuri minkäänlaista kiinnijäämisriskiä, ainakaan oman päivittäisen mopoilualueen ulkopuolella. Ei siitä kuvasta minkäänlaisia varmoja tunnisteita saa, muuta kuin erikoisista malleista( lue yksi tai kaksi Suomenniemellä) jos kukaan tunnistaa pyörämalleja niistä kuvista.

Back