Gpz 500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
withstupid.gif
Paljon kirjoitellaan venttiileiden kantamisesta, voisiko joku selvittää minulle miten tuo oire näkyy/kuuluu. Näin noviisina myös kiinnostaa onko 95E ok Gpz 500:een vai pitäiskö tankata 98E ?. Sattui tuossa eräs "expertti" neuvomaan, että laittaisi pienen lorauksen 2-T öljyä sekaan. Kiitos jo etukäteen vastauksista. PS. Onko venttileiden säätö kuin iso homma kysiseen pyörään?

Miksi kakstahtia? Onko kyseessä s vai r malli? Jos kone käynnistyy lämpimänä huonosti, alkaa jo olla viimeiset hetket säätää venat... Itse olen säätänyt viiden tonnin välein ja tuolloin on jo imuvenat hiukan kantaneet. Venttiilit on ruuvisäätöiset, joten ei kummempi homma säätää siltäosin (ainakin s mallissa). Kyllähän 95 oktaninen käy. Tietysti parasta pentsiiniä ois lyijyllinen...

Minkä hintanen muuten se säätötyökalu oli? Tuntuu vähän siltä että jokainen kiintolenkki ei sovi venanpäähän, joten se tarkotukseen tehty vempain pitänee jostain löytää...kuhan ensin saisi ne venat edes kuntoon!
tounge.gif

gpz 500 s, sääditkö imuvenat kylmänä välysrajan suurimpaan arvoon vai kuumana pienimpään vai miten?
Holtsuhan heitti mulle tuos talvella jotain vinkkiä mutta
drink.gif
sattuneesta syystä en muista kokotarinaa..
crazy.gif

Vaikuttaakohan tuo koneen lämpö ees kovasti tuohon? Kuumana säädettynä säädöt ei ainakaan muutu koneen käydessä..(rupea kantamaan) Saako ne venat säädettyä ilman sitä työkalua? Tosipienellä kiintoavaimella/jakoavaimella?
Homma ois mulle aikalailla ajankohtainen enkä ole moista ennen tehnyt.. kone tosin on R
Just kattelin että jos ostais biltsikan tuumakoon ja mm koon rakotulkit niin niillä sais yhdistelemällä aika tarkkaan esim. ylärajaan säädettyä.. (0.23mm..)
joo..olipa tekstiä..
withstupid.gif

Kylmänä. Ainakaan imuvenoja en säätäisi ihan alarajalle, koska välys pienenee, kun venttiilit painuu kanteen.

withstupid.gif
Malli on Gpz 500 S, jos se jotain auttaa.
Se 2-T öljy "ukko" omistanut n. 25-30 eri pyörää ja sanoi kawassa olevan liian tiukat venttiilit..??
Pyörä lähtee hyvin käyntiin niin kylmänä kuin lämpimänäkin.
Joten voisiko vika olla jossain muualla? Tulpat vaihdettu.

withstupid.gif
 Malli on Gpz 500 S, jos se jotain auttaa.
Se 2-T öljy "ukko" omistanut n. 25-30 eri pyörää ja sanoi kawassa olevan liian tiukat venttiilit..??
Pyörä lähtee hyvin käyntiin niin kylmänä kuin lämpimänäkin.
Joten voisiko vika olla jossain muualla? Tulpat vaihdettu.
Missasinko nyt jotain... Siis mikä vika? En kyllä laittais kaks tee oljyä omaani. Ongelma noissa venttiileissä (tai siis kannessa) on yleensä seetit, jotka on liian pehmeää ainetta, jolloin venttiilit painuu ajanmyötä kanteen.

Back