• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GPZ 500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja V071JAK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

V071JAK

New member
Mistä löytyisi kyseiseen pyörään opuksia netistä vm-87
Kiitti jo etukäteen kaikille !!!!

MEINAAN ILMAISIA, ESIM KORJAUSOPPAITA EI TILATTAVIA OPUKSIA..
confused_orig.gif

Eipä muualta, kuin ehkä kirjastosta... Ei se mikään suuri sijoitus ole, vaikka ihan itte maksaiski.

KUINKAHAN PALJON KYSEISEN PYÖRÄMALLIN OMISTAJIA TÄÄLLÄ FOORUMISSA LIIKKUU...MIELIPITEITÄ PYÖRÄSTÄ YM ?

Mulla oli GPZ 500 S vm. 93. Näppärän kokoinen, taloudellinen ja ilmeisestikin aika varmatoiminen, kun ei minkäänlaista vikaa ilmennyt. Ajoin yhden kesän (n. 11000km) ja syksyllä olis kaivannut jo lisää tehoja, joten pyörä meni vaihtoon.
Positiivista on esim. se, et kulutustavara mm. renkaat on lähes ilmaisia verrattuna isompien pyörien leveisiin nakkeihin.

Ilmaisiin korjausoppaisiin en ole törmännyt missään, mulla on jossain käyttöohjekirja, mut se on saksankielinen ja tietty eri vm. vaik eipä siinä kauheesti oo muutoksia tapahtunut.

Minulta löytyy keväällä myyntiin menevä GPZ 500 S vm.-92 (vaihdoin nyt syksyllä isompaan kahden kesän ajon jälkeen). Hyvä peli ja pienellä huollolla pelittävä. Tänä talvena tosin ohjaustangon laakerit menee uusiksi, sekin on iän mukana tuomaa kulutusta.

Itse ostin Alfamerin opuksen heti pyörän ostettuani toissa kesänä. Hyötyä kirjasta on ollut rutkasti, jarrunesteet tuli vaihdettua ja venttiilivälykset säädettyä kirjan avulla. Muutenkin perusaloittelija saa kirjasta apua jo ihan öljynvaihdosta alkaen... Pieni sijoitus verrattuna siihen säästöön (voi puhua sadoista euroista) ettei liikkeessä ole tarvinnut käyttää  
smile_org.gif

ihmetyttää täällä foorumissa puheet jakopäänkiristimen hakoamisesta, itse irroitin kyseisen osan ja yksinkertaisempaa kapistusta en ole nähnyt, kertokaapas mika siinä voi hajota muu kuin korkeintaaan jousi mennä poikki ja sen saa kyllä korvattua uudella...?! Autoasentajana en kyllä voi uskoa kaikkea mitä täällä puhutaan...  
wink.gif

Mulla oli ekana pyöränä GPZ500S ja täytyypi sanoa että oli oivallinen valinta. Kevyt, sopivan tehokas, avarammilla putkilla todella hieno soundi, pieni kulutus ja ajattoman tyylikäskin. Lisäks sain kys. prätkällä kaverinikin innostumaan mopoilusta! Eli jenkkimosse myyntiin ja prätkä tilalle..
062802jumpie_prv.gif
Mitään suurempia murheita mulla ei koskaan ollu tuon pyörän kanssa.
Ja mulla pitäis olla jossain tähän pyörään myöskin korjausopas jos kiinnostaa? Mun pyörän vm. oli -88.

ihmetyttää täällä foorumissa puheet jakopäänkiristimen hakoamisesta, itse irroitin kyseisen osan ja yksinkertaisempaa kapistusta en ole nähnyt, kertokaapas mika siinä voi hajota muu kuin korkeintaaan jousi mennä poikki ja sen saa kyllä korvattua uudella...?! Autoasentajana en kyllä voi uskoa kaikkea mitä täällä puhutaan...  
wink.gif
Alkup. kiristimeen ei uutta jousta voi vaihtaa, se kun on suunniteltu vähän pöllösti. Jos kiristin on vaihdettu, niin siinä se jousi on irtomallia. Lisäksi alkuperäisen kiristimen jousi purkautuu, jos kiristysruuvia kääntää vastapäivään, eikä sitä enään saa jännitettyä.

Niin, mikseikäs sitä jousta vois vaihtaa? Mulla on -89 Gpz 500s ja siinä on just tollanen vanhanmallinen kiristin. Sehän on sokalla kasassa ja ite ainakin oon purkanut sen ja pyöräyttäny siihen jouseen lisää jännitystä.

Mulla jousta ei saanut edes alkuperäiseen kireyteen, kun se kerran purkautui. Uusi kiristin on ainakin rakenteensa puolesta yksinkertaisempi ja luotettavampi.

Mulla oli ekana pyöränä GPZ500S ja täytyypi sanoa että oli oivallinen valinta. Kevyt, sopivan tehokas, avarammilla putkilla todella hieno soundi, pieni kulutus ja ajattoman tyylikäskin. Lisäks sain kys. prätkällä kaverinikin innostumaan mopoilusta! Eli jenkkimosse myyntiin ja prätkä tilalle..
062802jumpie_prv.gif
Mitään suurempia murheita mulla ei koskaan ollu tuon pyörän kanssa.
Ja mulla pitäis olla jossain tähän pyörään myöskin korjausopas jos kiinnostaa? Mun pyörän vm. oli -88.
MITÄ PIDÄT KIRJALLA HINTAA JA MISTÄ PÄIN OLET?

Kiskotaas vanhaa aihetta ylöspäin ja kysellääs noista äänenvaimentimista. Omassa -89 mallissa on alkuperäiset paikallaan ja kunto alkaa olemaan sen mukainen.. Minkälaisia ratkaisuja ootte tehneet/nähneet tehdyn kys. malliin? Vaihtaneet pelkät vaimentimet,(mihin merkkiin) koko putkiston vai rakennelleet jonkin "uuden virityksen"
biggrin.gif

Haittoja, hyötyjä ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Korjausoppaita näyttää löytyvän vain englanninkielellä. Onko joku löytänyt suomeksi? Ei sillä että olisi suurempaa merkitystä. Katsoin myös, niin löytyi 2 eri opusta. Haynesin ja Clymerin oppaat. Onko merkitystä kumman ostaa? Itselläni on -93 vuoden gpz 500 s ja tuo olisi SUURI apu ja henkinen helpotus.

Back