• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Grex ja X-Lite -kypärät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Proi

New member
Nolanilla on näemmä pari tuoreempaa brändiä minkä alla myydä kypäriään, X-Lite ja Grex. Näistä X:t ovat esitteen mukaan kalliimpia hightech-kypäriä ja Grexit puolestaan sitten malliston alapäätä, ilmeisesti ajatuksella "tingittyjä mutta turvallisia".

Onkos kukaan tutustunut moisiin? Grexilläkin on pari näppärän oloista pottaa, vaikka tietty yleensä halpa ei ole kauhean hyvää, tai ainakaan pitkäikäistä. Oulussakin on Storm-Motorin avajaiset huomenna mihin taidan mennä ihmettelemään moisia ja muitakin tuotteita.

Molemmista on jonkin verran kokemusta..
wink.gif

Grex on edullista kypärää etsivälle ihan ok ratkaisu, nolan pyörittää hommaa tosiaan kolmella eri brändillä ja usein edellisen vuoden nolanin mallit ilmestyvät seuraavalle vuodelle grexin logoilla.

X-Lite on taas konsernin huippumerkki. Avattavissa kypärissä mm. suomen liikkuva poliisi käyttää x-liten kypäriä, integraaleissa taas x-801 (nykyään parannettu x-801R) voitti mm. bike-lehden ja muutaman muun eurooppalaisen mp-lehden testit. Testatessa keräsi paremmat pisteet kuin lähes puolta kalliimmat huippumerkit. Omasta mielestäni erinomainen hinta-laatusuhde jostain syystä tota x-litea ei osata arvostaa suomessa riittävästi.

Omasta mielestäni erinomainen hinta-laatusuhde jostain syystä tota x-litea ei osata arvostaa suomessa riittävästi.
Täytyy kyllä tunnustaa että tuo X-Lite näyttää ensisilmäyksellä halpiskypärältä, lähinnä siis logonsa ja nimensä puolesta. Suosittelisin kypärämerkin yhteydessä ilmoittamaan selkeästi tuon sukulaissuhteen Nolaniin ja ennenkaikkea isoin kirjaimin sen että kyseessä on nimenomaan Nolanin huippumallisto, niin luulisi että kiinnostuneita alkaa ilmestyä
smile_org.gif

Melkoinen kömmähdys kyllä Nolanilta tuo X-Liten brändäys, firman omalla nimellä varmaan möisi puolet paremmin. No, eipä tuo Grexkään kovin laatumerkiltä kuulosta, enemmänkin halpahallikypärältä.

Täytyy tosin sanoa että Grex R1 näyttää hyvältä halpispotaksi. Mahtaako pohjautua tunnetumpaan Nolaniin?

Itelläni on tuo X-Lite X-901. Kypärä sopii ainakin mun päähäni huomattavasti paremmin kuin esim. arain, shoein ja agv:n vastaavan hintaluokan mallit. Aerodynamiikka on onnistunut, tosin vois olla hiljaisempi.

Avovaimolla on X-801 joka on hänen mielestään myös oikeen hyvä. Ja on vieläpä kevyempi kuin tuo X-901 malli, vaikka luulis olevan toisin päin... Grex:stä en osaa sanoa mitään. Ja mitä tuohon kypärän nimeen tulee, niin eipä se oo mun mielestä kummosempi nimi kuin mikään mukaan.
confused_orig.gif

Omasta mielestäni erinomainen hinta-laatusuhde jostain syystä tota x-litea ei osata arvostaa suomessa riittävästi.
Täytyy kyllä tunnustaa että tuo X-Lite näyttää ensisilmäyksellä halpiskypärältä, lähinnä siis logonsa ja nimensä puolesta. Suosittelisin kypärämerkin yhteydessä ilmoittamaan selkeästi tuon sukulaissuhteen Nolaniin ja ennenkaikkea isoin kirjaimin sen että kyseessä on nimenomaan Nolanin huippumallisto, niin luulisi että kiinnostuneita alkaa ilmestyä
smile_org.gif

Melkoinen kömmähdys kyllä Nolanilta tuo X-Liten brändäys, firman omalla nimellä varmaan möisi puolet paremmin. No, eipä tuo Grexkään kovin laatumerkiltä kuulosta, enemmänkin halpahallikypärältä.

Täytyy tosin sanoa että Grex R1 näyttää hyvältä halpispotaksi. Mahtaako pohjautua tunnetumpaan Nolaniin?
En nyt sanoisi halpis kypäräksi???
Moto Gp muutama kuski käyttää X-Liteä!
Ollut tosiaan monissa testeissä kärkijoukossa.

Njaa, itselle kohtuu tuoreena motoristina ainakin tuo X-Lite kuulostaa korvaan paljon paremmalta kuin Nolan jotan olen pitänyt halpismerkkinä. Ehkä tuo on tullut noiden testimenestyksien myötä sitten...

Omaan kuuppaan X-Lite istuu kaikkein parhaiten, ja Shoei tulee sitten kakkosena.

emännällä on tollanen X-lite 601 ja ihan tyytyväinen siihen on ollu,ainoana miinuksena on kuulemma ajoittainen suhina. potta vaikuttaa muuten ihan laadukkaalta hintaansa nähden.

edit. pottaa en ole itse päässyt kokeilemaan koska mammalla on xs koko,mikä ei sovi millään minun päähän
biggrin.gif

Mulle ei taas toi X-lite käynyt päähän ei sitten mitenkään. Tuli kokeiltua eri malleja ja kokoja mutta ei tullu mitään. Leuka otti melkein kiinni siihen leukasuojaan joka mallissa... No onhan noita onneksi muitakin merkkejä, vaikka hinta-laatusuhteltaan tuo X-Lite olisi ollut ihan kova sana...
wink.gif

X-lite istuu parhaiten pyöreähköön kuuppaan,kuten Nolankin.
Arait taas soikeeseen vatiin ja Shoei siltä väliltä EHKÄ...

Itse ostin viime keväänä X-liten ja suosittelen. Homma on pelittänyt hyvin. Ainoana miinuksena oikealla tuulella todellakin sellaista suhinaa sisällä. Kostealla kelillä potta on paras mitä koskaan ollut päässäni (sivuhuomautuksena että niitä ei ihan tajuttomasti ole). Pystyy ajamaan visiiri kiinni vaikka päivän sateesta hieman riippuen. Irroitettava sisus on ollut plussaa. Uskon että seuraavakin potta on x-lite, ellei jotain tarjousta jostain kehutusta potasta tule.

smile_org.gif

toi X-Liten brändäys on vähän kakspiippuinen asia, muutamilta asiakkailta tullut kommenttia toisin päin, eli Nolania pidetään klassisena mopokypäränä ja X-litessä oleva Nolan Technology -tarra vie luottamusta kypärän laadusta.

Tosta 801:sesta tuli tälle kaudelle uusittu R-malli joka pitäisi ainakin olla hiljaisempi kuin edelliset. Mutta joo, makuasioitahan nämä ovat se mikä sopii toiselle ei sovi toisen päähän sitten millään.

Mulla on viime vuoden x-801R malli, enkä nyt äänekkääksi lähtisi haukkumaan. Itse asiassa, en ole löytänyt siinä mitään haukkumista. Nuo "tuulenohjaimet" kypärän takaosassa eivät tahdo pysyä kiinni, vaan niitä joutui vahvistamaan liimalla.
Jos nuppiin sopii, niin hintalaatusuhteeltaan parempi saa etsiä. Se nyt on vaan minun mielipiteeni monien seassa...

Jeps, X-801R täällä. Sopii mulle ku nenä päähän.
Hiljanen ja miellyttävä.

Onko kaikki Nolanit muovikypäriä? Joskus on ainakin ollut sellainen jako X-liten ja Nolanien välillä, että Nolanit on muovia ja X-litet kuitua. Vieläkö tämä jako pätee?

Kaikki Nolanit ovat "muovi" lue Lexan kypäriä paitsi malli N94 jota ei tuoda suomeen. On muuten tuo N84 kypärä pärjännyt testeissä todella hyvin. Itse kyseisen kypärän tilasin viimeviikolla
biggrin.gif

Tuo N83 pärjäsi kanssa todella hienosti testeissä. Esim MC Nytt lehden testissä pesi monta kertaa kalliimmat kypärät ja voitti pisteella X-lite 601 mallin kypärän. N83 taisi olla testin sijalla 4. Taakse jäi esim. AGV Ti-Tech ja Suomy Spec 1R. Testi löytyi 1/2006 lehdestä.

sanoi:
Lähetetty Huhti. 01 2006,17:21
--------------------------------------------------------------------------------
Kaikki Nolanit ovat "muovi" lue Lexan kypäriä paitsi malli N94 jota ei tuoda suomeen. On muuten tuo N84 kypärä pärjännyt testeissä todella hyvin. Itse kyseisen kypärän tilasin viimeviikolla

No ei muuten pidä paikkaansa, meikäläisellä Nolanin N93, joka on komposiittikypärä.
Kypärässä lisäksi merkintä X-lite technology.

Kyllä juu myös N93 malli oli "komposiittia" mutta nyt minä ymmärsin että oli puhetta tuotannossa olevista kypäristä ja tuo N93 ei sitä ole.

toi X-Liten brändäys on vähän kakspiippuinen asia, muutamilta asiakkailta tullut kommenttia toisin päin, eli Nolania pidetään klassisena mopokypäränä ja X-litessä oleva Nolan Technology -tarra vie luottamusta kypärän laadusta.
Mm, sekin on kyllä totta että vähän riippuen sukupolvesta. Itselläni alle kolmikymppisenä kaverina muistikuvat Nolanista ovat lähinnä nimenomaan mopoiluajoilta jolloin se oli yksi harvoista "merkkituotteista".

Mielenkiintoista että Nolanilla on tuollainen halpismaine, yleensä kuitenkin pitkään pinnalla ollut merkki tuo kokemuslisää vaikka olisivatkin eri käyttöluokan pottia.

Kävin vilkaisemassa noita tosiaan, X-Litet vaikuttivat ihan laadukkailta kädessä ja otsassa. Grexit olivat sitten hintaisensa tuntuisia, mutta vaikuttivat kuitenkin ihan hyvin tehdyiltä. Lähinnä sisämateriaali oli hieman turhan karkeaa.

Back