Grossglockner

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja myy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

myy

New member
Grossglogkner ,onko kellekkään tuttu? Toissakesänä yritettiin ylitystä, mutta tiet jäässä heinäkuun alussa. Nyt isäntä mielii tämän kesän reissulla, josko päästäisiin.
062802moto_prv.gif
Siellähän oli maksuportit ja siinä ilmoittivat kelistä, vain autot saivat jatkaa matkaa(hyvä niin). Onko kellään kokemusta millanen tie se on?
omg.gif
Olen pelkääjän paikalla
sad_orig.gif

JOvvain...
sport05.gif

Tsiikaa vitejoo jos aikaa riittää  
cool.gif
?

Lisää seuraavalla sivulla..

Täältä löydät hinnat & kelikamerat ym:t. Ja jos majoitusta kaipaatte niin Edelweissspitze lienee se "ainoa " oikea  
biggrin.gif

Edullinen kaiken lisäksi !

Edit: no tästä Fotoja lisäksi, bitte !

Huurteen raporttiin ei ole mitään lisättävää: komeat maisemat, hienot serpentiinit, lunta, kun tuon on nähnyt, jää kaipaamaan uudelleen näkemistä. Hieno reissu.

Tämä on sitten mukava sivusto, kun aina tulee hyvät vastaukset. KIITOS
bowdown.gif
teille ja oikein antoisaa mp-kesää!!

Huurre jos jutaamiselta ehtii niin nuo vitejoklipit ois hyvä editoida putkeen. Tulis hyvä monen minuutin setti
thumbs-up.gif

Jos olet jo maksanut jonkun tietullin näköalareiteillä aiemmin, saat pari euroa alennusta Grossglocknerin tietulliportilla.

Ja pohjoisesta Grossglocknerille tullessa kannattaa käväistä ostamassa poletti porttien oikealle puolelle jäävästä rakennuksesta. Siellä näkee telkkarista säätilan huipulla ja saa poletin, jolla voi pujahtaa reitille talon takana sijaitsevan "yksityis"portin kautta. Taisipa siellä olla jotain esitteitäkin.

Jos vuoret on pilvessä, niin siellä ylhäällä sitten tosiaan sataa ja lämpötila ei välttämättä ole paljoa yli viittä astetta heinäkuussakaan. Ja parissa kohtaa oli jääpeitteistä kalliota ihan tien vieressä, ei vissiin ehdi sulaakaan koko kesässä.

Huurre jos jutaamiselta ehtii niin nuo vitejoklipit ois hyvä editoida putkeen. Tulis hyvä monen minuutin setti  
thumbs-up.gif

JOvvain ...
sport05.gif

Noniinpitäs, ottas vaan vähän hiukka aikaa ja kun pitäs jutatakkin jossain välis, paitti just äskön tulin viimeks....
biggrin.gif

Halti, tarkoitit varmaan näitä samoja tv-kuvia mitä näät kotonakin eli

näitä... ?

Niin ja varoitinkos niistä murmeleista jo ? ACHTUNG !

Aikas merkillistä, mut ei kuitenkaan tavatonta.
Viimetalvi oli Italiassa/Itävallassa sateisin 200 vuoteen. Tämähän tarkoittaa sitä, että yli 3m kinokset ja laskettelijat tykkää, rahaa tulee...  
biggrin.gif

Se, että heinäkuussa tie jäässä, niin ei johdu muusta kun kosteuden jäätymisestä tienpintaan. Tuttu juttu, eikö?  Sitä vain ei kertakaikkiaan voi tajuta Glognerilla tahi Dolimiitella... Stelviolla, jne.  Tilanne on kotomaasta täysin tuttu.

Viimekesänä noustiin Glognerille etelästä. Lämppistä oli paraut 26 alhaalla...  noh, siitä se hiipui ja Hohnerilla oli enää +2.
Sen pikku tunnelin läpi mennessä, josta alkaa kurvailu alaspäin, niin meni lähes täyteen usvaan ja -1.
Fillari parkkiin tietäen, että alaspäin mentäessä kosteus tiivistyy. Rohkeasti meidät ohitti sakemanni porukka... heistä neljä(4) otti lipat seur. 10km matkalla.  
crazy.gif

crazy.gif

Ed: On se täysin turvallinen ja komia....  
biggrin.gif
 Teillä kävi vain huono hetki.

Ed2: Pakko oli fixata viel...  Älkää tyytykö Glogneriin, vaan siitä vas.alas Italian Dolimiiteille ja Bolzanon kautta Stelviolle.
Keskuspaikaksi käyvät ainakin: Arabba, Meran, Bressanone, Corvara, Canazei.   Itse pidän San Vigilio di Marebbe paikasta.
On hieman "sivussa" mutta kuiteskin... jo neljättävuotta...

Ed2: Pakko oli fixata viel...  Älkää tyytykö Glogneriin, vaan siitä vas.alas Italian Dolimiiteille ja Bolzanon kautta Stelviolle.
Keskuspaikaksi käyvät ainakin: Arabba, Meran, Bressanone, Corvara, Canazei.   Itse pidän San Vigilio di Marebbe paikasta.
On hieman "sivussa" mutta kuiteskin... jo neljättävuotta...
Kerro vähän lisää!!

Asutteko yleensä jossakin noista kylistä ja ajelette päiväreissuja... vai mitenperin?

Ajankohtainen aloitus! Juuri tänään availevat Grossglocknerin alppitietä tämän vuoden osalta. Woi nostalkijaa... itse olin tuolla ekan kerran natiaisena äiskän ja iskän kaa... no tietty kotilolla mutta ihka oikea lumi ja jää oli aika ylläri "etelänmatkalla" meitsille. Voisi ottaa tosiaan tavoitteeksi mopostella tuosta vielä eläissään läpi!
Grossglockner <3

Ajankohtainen aloitus! Juuri tänään availevat Grossglocknerin alppitietä tämän vuoden osalta. Woi nostalkijaa... itse olin tuolla ekan kerran natiaisena äiskän ja iskän kaa... no tietty kotilolla mutta ihka oikea lumi ja jää oli aika ylläri "etelänmatkalla" meitsille. Voisi ottaa tosiaan tavoitteeksi mopostella tuosta vielä eläissään läpi!
Grossglockner <3
Ens viikon lopulla ois tarkotus olla norkoilemassa että pääsiskö sen ajamaan läpi...
062802moto_prv.gif

Mulla kanssa sama aikomus. Tuu moikkaa jos närt punaisen wingin. VALE FOR EVER !!!
bowdown.gif
tarjoon
033102beer_1_prv.gif

todennakoisesti 30.5. pitaisi ylittaa Grossglockner, mikali saa sallii. jollei niin sitten aurinkoisille dolomiiteille.

Taidan sään salliessa pyörähtää Edelweisspitzillä sekä eka että toka heinäkuuta.

Back