Gs 1000  Ravistava kytkin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TomiV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
levy on kenties kiero ja kulunut ainakin. lämmennyt liikaa ja lämmön vaikutuksesta vääntynyt. taitaa olla kytkin suzukien ns. akilleen kantapää monissa malleissa, ei kaikissa tokikaan. sähköt tai niiden epätoivottava toiminta ovat sitten toinen vanhoissa ilmenevä tyyppivika.
 
Eiku avaat ja tarkistat pinnat.
cool.gif
Yleensähän nuo rupee vain luistaan tai kalkattaan.
 
Siis varaosakauppaan uusia levyjä ostamaan, eikös vain?

Kytkin on auki, mutta noista pinnoista en osaa sanoa kun ei ole vertailukohtaa ja aikaisemmin ei ole kytkimiä tarvinnut korjailla.

Pyörä on vuodelta 1979. Pitäisikö samalla vaihtaa muita osia kytkimeen, esim jouset yms ?
 
Jos metallilevyt eivät ole sinistyneet ja ovat suoria niin pelkillä massalevyjen vaihdolla selviät. Jos kytkin ei luista niin jousia ei tarvitse vaihtaa.
Pekka
 
No kyllähän se niin oli , että kun otin ne pari taaimmaistakin levyä pois niin sillähän oli kaksi massalevyä kuluneet toiselta puoleltaan metalliin asti. Ensimmäiset 4-5 massalevyä eivät olleet mielestäni juurikaan kuluneet.

Taaimmaiset metallilevyt oli sinistyneet, mutta ei mielestäni kierot, ainakin noin silmämääräisesti katsottuna. Asettelin metallilevyjä toisiaan vasten eikä ainakaan isommin jäänyt rakoja. Kääntelin levyjä kumminkin päin toisiaan vasten. Kuinkakohan tarkkaan ne pitäisi tarkistaa, eli onkohan noista vanhoista vielä mihinkään?

Onkohan tuossa mitään erityistä vikaa kun nuot taaimmaiset levyt on noin selvästi kuluneet etummaisiin nähden, vai kuulostaako se normaalilta?
 
Vaihda kaikki massa ja välilevyt uusiin. Ja jouset myös jos saa sopupeli hintaan. Pääsee vaan paljon helpommalla ja pian myös halvemmalla kun laittaa kaikki kerralla.

Muista pitää uusia kytkinlevyjä öljyssä liukenemassa noin päivän verran. Siis kaikki levyt öljyyn pinnan alle. Muuten voi olla levyt pilalla piakkoinkin.
 
Vaihda kaikki massa ja välilevyt uusiin. Ja jouset myös jos saa sopupeli hintaan. Pääsee vaan paljon helpommalla ja pian myös halvemmalla kun laittaa kaikki kerralla.

Muista pitää uusia kytkinlevyjä öljyssä liukenemassa noin päivän verran. Siis kaikki levyt öljyyn pinnan alle. Muuten voi olla levyt pilalla piakkoinkin.
Näin juuri. Pitemmän päälle kannattaa vaihtaa kaikki. mulla samanmoiseen suitsaan tulossa sama remppa, kunhan lumet tulee ja ajot vähentyy.
Mut tommosesta levyjen uittamisesta en ole kuullutkaan. muutaman kerran vaihtanu massa levyt, enkä ole niitä mitenkään käsitellyt, ja hyvin on toiminut.
 
Back
Ylös