GS 500 venttiilien säätö

Tuppervaari

New member
Mites on kun ei oo tullut/viitsinyt vielä asiaa tutkia?

Pitäs eukon suikaan tehdä venttiilien säätö ja mietinkin kuinka moinen on ratkaistu käytännössä?
Jostain muistan kuulleeni et säätöprikat saa poies kyseises myllys nokkia irroittamatta? Pitääkö paikkaansa?
Ja mitkähän mahtokaan olla välykset?
omg.gif
 
Jos kyseessä on twini -koneella varustettu GS500E niin venttiilien säädössä ei tarvitse irroittaa nokkia. Säätöpalan saa pois pinseteillä tms. apuvälineellä, kun jousen yläpäässä olevan holkin kampeaa alas: tuohon työhön on oma erikoistyökalunsa, mutta homma onnistuu myös sopivalla ruuvimeisselillä. Välykset ovat muistaakseni aika pienet, tavallinen rakotulkkisarja ei käy vaan itse hankin Stormilta ohuempia liuskoja käsittävän sarjan.
Kaverin kädet ovat hyvä apu hommassa, säätöpalan noukkiminen käy helpommin. Pudotessa pala menee alas asti...
 
Magneetillakin pitäisi lähteä. Öljyhän "liimaa" shimmit koloonsa, jolloin ihan näppipelissä ei lähde ja pienet välykset, niin mitään ei saa väliinkään.
 
Ja on tuskallisen vaikeaa saada shimmi ylös kolostaan.

Kokeile paineilmaa shimmin juureen. Kannattaa kyllä laittaa magneettiotin viereen ettei lennä pitkin tallia.

Magneetillakin pitäisi lähteä. Öljyhän "liimaa" shimmit koloonsa, jolloin ihan näppipelissä ei lähde ja pienet välykset, niin mitään ei saa väliinkään.
Kohta 16 v. mennyt niin eiköhän ne ole jo säädetty :right:
 
Ei välttämättä.
Jos on "tallipyörä", niin saattaa tovin kestää.

Mie vaihdoin Tuksuun jakohihnat 3km ajon jälkeen.
Vaihtoväli 20 000km tai 2v.
Miula oli edellisestä vaihdosta neljä vuotta.
 
Ku tuota shimmiä kampeaa ylös kolosta, niin toisinaan se ei vaan onnistu. Seuraavana päivänä eri meisselillä nousi heti ja magneetilla kiinni. Paha ku tuo pakopuolen venttiili kantoi niin pahasti ettei shimmikupin lovea saanut pyöritettyä hollille. No nyt on säädöissä.
 
Back
Ylös