GS750 Cafe Racer projekti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rhino
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rhino

New member
Hankin pari kuukautta sitten uudeksi projektiksi -79 vuosimallin GS 750 josta meinaan rakentaa itseä miellyttävän (toivottavasti) Cafe Racerin. Ostohetkellä pyörässä oli vaihdelaatikko jumissa ja akku kadoksissa joten sain tingittyä hinnan 750 dollarista 270 taalaan. Ja myyjä tarjoutui vielä kuljettamaan pyörän kotipihaan 30 kilsan päähän. Talouskriisistä on hyötyä aina silloin tällöin.

Ensimmäinen projektikuva

Neljän tunnin kuluttua

Tarpeetonta roinaa


Päivittelen tänne pikku hiljaa kuvia ja kertomusta miten projekti etenee. Tällä hetkellä on osien metsästys käynnissä ja ebayn serverit huutaa punasena. Suunnitelmissa vaihtaa keulaksi USD keula 90-luvun Gikseristä. Onko kellään tietoa miten paljon keulaa joutuu muokkaamaan jotta sen saa käymään GS:n runkoon? Emälaakerin joutuu mitä luultavimmin vaihtamaan mutta onko akselin pituus riittävä? Jos joltain löytyy kyseinen keula kotoa niin olisin kiitollinen jos viitsis mitata laakerin halkaisijan, akselin pituuden ja halkaisijan ja joko postata vastauksen tänne tai laittaa privana tulemaan.

MA
 
Itsellä oli joskus myös keulan vaihto mielessä ja Suzukien keulat käyvät kuulemma ristiin suoraan sen ihmeemmin säätämättä. Ei tullut itse kokeiltua mutta netti on täynnä vastaavia joihin on uudempien mallien keuloja heitetty paikalleen.
 
Kuullostaa mielenkiintoiselta projektilta tämäkin. Toivottavasti jaksat kirjoittaa projektin vaiheista tänne...
 
Mulla pyörii mielessä samantyyppisen vehkeen rakentaminen. Tosin nyt taitaa duunipaikan tilanne torpedoida kaikki talven pyöränrakentamissuunnitelmat, mutta toki suunnitella/haaveilla aina voi...
smile_org.gif
Tämä on varmaan tuttu sivusto sulle MA? Helvetin hienoja laitteita!
 
SenioRR:

On tullut välillä eksyttyä tuolle sivustolle. Tässä toinen hyvä sivusto. Moni varmaan tietääkin nämä kaverit. Mulla on tarkoitus rakentaa tämä pyörä vähän samaan tyyliin. Uudempaa jousitusta ja jarrua jne. eikä mitään viimesen päälle show-pyörää ole tarkoitus rakentaa vaan jokapäiväistä kulkinetta. Mullakin oli tarkoituksena aluksi käyttää aihiona ihan toista pyörää ja rakentaa eri tyyliin mutta taloudellisista syistä päädyin kuitenkin tähän edullisempaan ratkaisuun.

Naukkis:

Hyvä tietää tuo että keulojen pitäisi käydä suht kivutta. Veikkaan kuitenkin että laakerin ohjainlaakerin joutuu vaihtamaan koska se on erilainen noissa uudemmissa pyörissä. Mutta 90-luvun vehkeissä se on vielä kartiolaakeri kun taas uudemmissa käytetään 2-rivistä kuulalaakeria.

Tässä
ja tässä mallaillaan perää paikalleen

Edit: Yritin linkittää kuvat suoraan tänne siinä kuitenkaan onnistumatta...  
sad_orig.gif
 
Back
Ylös