GSR 600  renkaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSR600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GSR600

New member
Heinäkuun lopulla hankkimallani uudella GSR 600 ehdin ajella 3500 km ja näillä kilometreillä takarengas onkin jo normaalikäytöllä vaihtokunnossa. Kyseinen 180/55-17 Bridgestone BT 014 on kyllä pidoltaan ja ajettavuudeltaan erinomainen mutta kulutuskestävyys ei liene sen parhaita puolia. Seuraavaksi renkaaksi olen ajatellut Mezelerin Z6 mallia. Onko kokemuksia eri renkaista kyseiseen pyörään ?

Normaali käytöllä 3500 ?
omg.gif

Itse ajelin kuitenkin oikeastaan saman verran tuollaisella renkaalla pyöränä GSXR 1000 K6:n ja se sai happea koko ajan ja pelkällä takarenkaallakin tuli matkusteltua...

Juu, Z6:sta moni tuntuu kehuneen mutta oma kohtaista kokemusta ei kyllä ole.

Tarkennusta: Normaalikäytössä 3500 km eli  ei "poltettu" . Normaalia reipasta ajelua pääasiassa kurvateitä 1-hengen kuormalla .  Edellisessä pyörässä  (GSX R 1100 W)  takarengas kesti  6-7000 km . Rengaspaineet ohjekirjan mukaiset. Takajarrua en käytä juuri ollenkaan.

Kannattaisi kuitenkin seuraavan renkaan kanssa nostaa niitä ilmanpaineita jos noin nopeaan kuluu. Pistä vaikka +0.2 baria lisää ohjekirjan antamiin, ja katso kuin paljon pidempään rengas kestää...
wink.gif

Itse ajelin viimekesänä vanhalla Ducati-cupissa olleella takarenkaalla(soft-seos) 5000km 3.1 barin paineilla, perusajoa ja pari ratekeikkaa tähän määrään mahtui.

confused_orig.gif
Itsellä sama rengas 06 gixussa ja 5000 km tuli ajeleskeltua. Ei oo kulunu lähimainkaan vielä loppuun. Kumpi meistä ei nyt osaa
biggrin.gif
wink.gif

Joo varmaankin sitä on omassa ajotyylissäni vikaa . 24 vuotta tullut pyörillä ajeltua , takarengas isoissa pyörissä kestänyt yleensä 5-8000 km. Mielelläni kuulen silti käyttökokemuksia muilta GSR kuskeilta.

Alkusyksystä hankin 2tkm ajetun Gsr:n ja vähän yllätyin takakumin kunnosta, kun tuota tarkemmin tutkin. Myyjän mukaan pyörä oli (tietysti  ;) ollut tytön käytössä,  joten en olettaisi että tuolla on pahemmin sirkustemppuja tehty.
Luulen että huhtikuun asfaltti viimeistelee tuon kumin ja pääsen tekemään rengasvalintoja heti alkukaudesta, joten vinkkejä otetaan täälläkin mielellään vastaan.

ÄsVeessä on alla Pilot Power

7000 km ajeltu. Tosin luulen, että kevään karkeet asfaltit syö takasen vaihtokuntoon. Olen ollut rinkuloihin varsin tyytyväinen.

Kannattaa harkita.

Se on totta , nastarenkaiden karhentama tien pinta talven jäljiltä "syö" rengasta vielä enemmän . Pilot Power on varmasti hyvä vaihtoehto .

On varmasti - itse en mikään ässä ole. Duunimatkoja kaupungissa ehkä 20% kilsoista ja loput mutkatietä vetomiesten perässä..

Hyvä nakki kestää enemmän kun mun hermot ;) Onhan niissä vielä pintaa, mutta kun mopo on tallilla niin vaikee sanoo paljonko. Luulen kuitenkin, että kevään karheet asfaltit syö loput nopeahkosti (Metzlerissä loppu meni yllättävän nopeasti ja slickseillä en kehtaa ajaa).

Paineita pidin 2.5 edessä ja 2.9 takana mikä on reilusti yli Suizan speksien - fiksummat neuvvo, että noi vois olla hyvät ja hyvältähän noi tuntu. Misukan profiili on aikas pyöreä joka tukee tota neuvoa.

Buellissa on kuulemma kestäneet 9tkm - millasessa ajossa en tiedä.

Reilu 4000 km takana viime kesältä ja ei ne renkaat nyt kovinkaan kuluneilta näytä... Oon varmaan ajellu niin nätisti
omg.gif

Ite oon ajanu nyt noin 4700km ja takarenkaassa on keskellä kuviota enää noin 0,5mm.
Kerran oon radalla käyny...

Anteeksi maalaisuuteni mutta voisiko olla esim hieman vinossa tuo takarengas?

Minulla gsx1400 ja 1500km mittarissa. Takarengas vielä käytännössä kuin uusi. Kumia on tullut poltettua ja muutenkin ihan kohtuullisia kiihdytyksiä tehtyä. Painetta 2,9 ja joku misukka taitaa olla merkiltään.

Kuluu tuon gsr600:n rengas varmaan väännön puutteen vuoksi? Voisiko olla? Hä?

Takarengas ihan loppu.

Matkaa takana 10500 km.
Uusi satsi tulee Saksasta kohtuuhintaan  
062802jumpie_prv.gif
tiistaina 21.8. http://www.mprengas-online.com:80/
Mitkäs tilasit?  Minäkin just kirjottelin sähköposteja sinne saksanmaalle ja kyselin että mitä niillä löytyy hyllystä.
Millä tavalla muuten meinasit maksaa renkaat?
Tilasin:
- Bridgestone 180/55 ZR 17 BT 021 R (73 W)
- Bridgestone 120/70 ZR 17 BT 021 F (58 W)

Maksu tapahtui ennakkoon verkkopankin kautta pankkisiirrolla, josta tuli sähköpostilla vahvistus parin päivän päästä renkaan toimittajalta.

Maksutapoja on useita, lisää tietoa löytyy  toimittajan sivuilta.

Nyt GSR 600 mittarissa 7200 km .

Alkuperäinen takarengas BT 014 kesti 3600 km
Alkuperäinen eturengas BT 014 6800 km

Nykyisellä takarenkaalla ajettu 3600 km (Metzeler Z6)
Pintaa jäljellä 5 mm . Alkuperäinen BT 014 oli loppu saman ajomäärän jälkeen.

Pyörä on ollut normaalikäytössä. 1-hengen ajossa pääasiassa mutkateitä . Paineet valmistajan suosituksen mukaisesti 2.5 . Ei poltettu eikä ajettu radalla .

gsr600 ja 7000 sain ajettua alkuperäisellä takakumilla etupäässä pintaa vielä reilusti

Milloin rengas on kenenkin mielestä "loppu" on varmaankin paljon eroa .

Joku ajaa "kankaille"
Toinen vaihtaa kun on 2-3 mm jäljellä.

Itse vaihdoin renkaat kun ne olivat selvästi kuluneet kulmikkaaksi ja pintaa oli jäljellä 1,5-2 mm .

Joku toinen olisi tosin saattanut ajaa näillä vielä "tuhansia" kilsoja .

Uusi GSR 600
Varmasti renkaat "suorassa" .
Normaali ajoa , ei poltettu .

Eturenkaan vaihdoin 6800 km kohdalla
Takarenkaan 3600 km kohdalla

Back