GSX 1400:n etupää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juice67
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juice67

New member
Kokeilin tänään kaksipäällä irroittaa kädet ohjaustangosta ja oli todella lähellä ettei tullu vedettyä lippoja. Etupää alkoi vispaamaan niin p...sti,että tuli kiire ottaa sarvista kiinni.
Onko mitään konstia saada tuota keulaa vakaammaksi? Auttaisiko ohjausiskari tähän ongelmaan, vai onko parempi vaan keskittyä ohjailemaan molemmilla käsillä? Ei tartte artsi nyqvistin tehdä puukenkätemppua ainakaan mun pyörällä
crazy.gif

onko pyörä uusi, vai paljon ajettu, onko stefat vuotaneet, säädöt , "naksautukset", ylä- ja alapäässä n. 6-8 luokkaa. huonohan etupää on mutta ei saa noin käyttäytyä, myös rengas voi olla kulunut epätasaisesti. Pyörään saa paremmat etujouset kuin vakiot, löysyys katoaa ja tulee jämäkämpi etupää....
062802moto_prv.gif

Ei, vaan ohjaus laakeri liian löysä,mulla ihan sama oire viime syksynä kun ostin pyörän, helppo korjaus hieman laakeria kireämmälle, takuu homma jos sulla uusi pyörä
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Mulla o3 ja ei minkäänlaista ravistusta yks tai kaks päällä.Täytyy olla jotain häikkää luultavasti huono rengas tai laakeri tai kumpikin.
confused_orig.gif

Pyörä on 2005-mallinen, ajettu 11000 km. Eturengas on kyllä huono, muttei kuitenkaan ihan loppu.
Olisiko se sitten kiinni siitä ohjauslaakerin kireydestä, mene ja tiedä. Onko se kiristys itse helppo hoitaa? Ei kiinnostaisi sen takia ajaa Nakkilaan.

Pyörä on 2005-mallinen, ajettu 11000 km. Eturengas on kyllä huono, muttei kuitenkaan ihan loppu.
Olisiko se sitten kiinni siitä ohjauslaakerin kireydestä, mene ja tiedä. Onko se kiristys itse helppo hoitaa? Ei kiinnostaisi sen takia ajaa Nakkilaan.
Jos saat etupään ilmaan niin mahdollinen välys ohjauslaakerissa tuntuu käsin kokeilemalla eteen-taakse liikkeenä etupumpuissa. Ohjauslaakeria kiristetään vain niin paljon, että välys häviä - ei enempää. Eli sitä ei saa kiristellä vain varmuuden vuoksi.

Sama tauti oli n9t ajettuna kun oli eturengaas kulunu hampaalle eli pala takareunasta kuluneempi. Selvästi joidenkin rengasmerkkien ongelma.
Aikojen saatossa 2 merkkiä ollu jotka tehny samaa.

Kumma juttu, minulla oli 2004 GSX-1400 ja ihan sama ilmiö. Alkuperäisgummi kului "hampaille" ja vipatti tosi pahasti. Lieneekö mallin geomatriassa jotain tai vain renkaan vika. Vaihdoin renkaan heti kun huomasin. Ei tosin pitäisi päästää renkaita ihan niin pahaksi kuin itse päästin. Yllätti vähän, en ole muissa mopoissa vastaavaa kulumamuotoa huomannut.

Kumma juttu, minulla oli 2004 GSX-1400 ja ihan sama ilmiö. Alkuperäisgummi kului "hampaille" ja vipatti tosi pahasti. Lieneekö mallin geomatriassa jotain tai vain renkaan vika. Vaihdoin renkaan heti kun huomasin. Ei tosin pitäisi päästää renkaita ihan niin pahaksi kuin itse päästin. Yllätti vähän, en ole muissa mopoissa vastaavaa kulumamuotoa huomannut.
Luultavasti on pyörälläkin "Paino ja geometria" osuutta mutta tapahtuu erinäkösissäkin laiteissa. Mulla oli etunen jo melko kamala ja olin reisuun lähdössä enkä sitä saanu vaihdettua mutta n 300km reippaampaa ajoo kamat kyydissä teki renkaasta pyöreen uudestaan.

Battlaxilla on nimen omaan taipumista kulua epätasaisesti "hampaille"

Itsellä myös oli sama ongelma mikä poistui renkaan merkkiä vaihtamalla.

Vika löytyi !!!
062802jumpie_prv.gif
Se oli tosiaankin se ohjauslaakeri, joka oli löysällä. Nyt on pyörä täysin erilainen ajettava ja uuden renkaan myötä paranee todennäköisesti lisää.
Sen laakerin kiristyksessä ei mennyt aikaa kuin sellaiset 10 minuuttia, eli ei paha homma.
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä ja turvallista kesää, itse alan harjoitella puukenkätemppua
biggrin.gif
Ei kai nyt sentään...

Ai niin, piti vielä sanoa, että kun soitin Pyörä ja Mopoon, niin sieltä vastattiin,että takuu ei koske tuollaisia kiristysasioita, vaan ainoastaan valmistusvikoja. Jos se laakeri olisi ollut rikki, niin sen takuu olisi korvannut.

Et kai kuitenkaan maksanut mitään?
Kyllähän pyörän pitää olla säädettynä ja tarkastettu luovuttaessakin.
omg.gif

Et kai kuitenkaan maksanut mitään?
Kyllähän pyörän pitää olla säädettynä ja tarkastettu luovuttaessakin.
omg.gif
En tosiaankaan maksanut mitään, vaan v-twin cityssä, josta pyörän ostin se säädettiin mukisematta. Syy siihen, että soitin nakkilaan johtui siitä, että oletin heidän itse pyörän uutena myyneenä ja huoltaneena tekevän tuollaisen homman ilman muuta, mutta olin näemmä väärässä. No, tuskin sinne liikkeeseen tulen muutenkaan enää menemään, pohjalla on ennestään ärsyyntymistä kyseisen puljun toimintaan.

Back