Gsx 1400:n ikäerot?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -vellu-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-vellu-

New member
Gsx 1400:n ikäerot?

Tervehdys!

Olisi hankinnan alla kesäksi gsx 1400 ja heräsi kysymys kun tuossa huvikseni kahtelin yoshin st1 nokkia kyseiseen vehkeeseen. Nokkia kun näyttää olevan myynnissä 01-05 malleihin? Onko siis moottorissa jotain eroa 06 ja 07 malleissa nuihin vanhempiin?

Onko kyseisessä pyörässä muita eroja vuosimallien kesken?
vanhassa parempi kone kun uudemmissa vaiko toisinpäin? jos siis eroja on?

-vellu
 
-05 alkaen yhdellä äänenvaimentajalla + ajonesto, suzuki/gsx rakentajat -osiossa paljon ao. mopoon liityvää jutustelua. Koneen eroista kertokoon joku joka muistaa/tietää lisää.
 
K5:sta eteenpäin keulaputkiet sisäosat ja alapään säätö on hieman erilaiset vanhempiin verrattuna. -03 ja vanhemmissa on ollut 2vaihteen kanssa ongelmia, tosin löytyy niitä ongelmaisia uudemmistakin versioista. Mutta vaihteiston rattaissa on uudemmissa vissiin (mutu) käytetty hieman eri seosta, ainakin uudemman mallin 2 vaihteen rattaassa on eri merkinnät mitä vanhemmissa.

Nokka-akselit menee kaikista malleista kaikkiin malleihin, ainakaan mulla ei ole tiedossa että olisi jotain eroja yläkerrassa noiden moottorien välillä. Tosin nokkia vaihtaessa on hyvä varata dremeli tai vastaava siihen käden ulottuville koska 95% todennäköisyydellä joudut jostain kohtaa höyläämään tavaraa pois. Joko kannesta kun (imu)nokkien nostot on aika rajut, tai nokkapukeista (samasta syystä) taikka molemmista. Ei tosin ole paha rasti, mutta on syytä oikeasti katsoa ne välykset ennenkun koneen iskee käyntiin. Samalla kannattaa (kun joka tapauksessa joudut ottamaan nokkien rattaat irti) porata ne rattaiden pulttien kiinnikkeet hieman soikeiksi jotta saat säädettyä asteet kohdalleen.
 
asia selvä! pitäisi tuossa mennä vaan mahdollisesti ostamaan lauantaina -04 vuoden 16tkm ajettua belgian tuontipyörää(tämän ajokauden takuu moottoriin ja vaihteistoon:jippikaijee:) niin aattelin vähän kysellä että onko mitään radikaaleja eroja. mutta kaippa tuo -04 malli on sitten ihan soiva peli?
 
asia selvä! pitäisi tuossa mennä vaan mahdollisesti ostamaan lauantaina -04 vuoden 16tkm ajettua belgian tuontipyörää(tämän ajokauden takuu moottoriin ja vaihteistoon:jippikaijee:) niin aattelin vähän kysellä että onko mitään radikaaleja eroja. mutta kaippa tuo -04 malli on sitten ihan soiva peli?

Tuossahan "mustapetteri" kiteytti tärkeimmät.
Ainoat tarkistettavat asiat isolohkoa ostatellessa ovat
"jonninjoutavien rävellysten määrät".... ja niistä seuraavat ongelmat.

Jokainen hakee juomansa itse ja tekee värkilleen mitä lystää....
mutta isolohkon kohdalla useimmat "tuuunaukset" hienoine tuotteineen
vievät tosiasiallisesti "ojasta allikkoon".

Kuulostaa varsin ilkeältä sanoa... että osta vakio... ja pilaa se itse :D.
Mutaa..... näin se vaan tahtoo mennä.

Kovin harvassa ovat ne isolohkot tuolla maailmalla, jotka loppupeleissa
tärähtävät putkiviriä ja oikeitä säätöjä ( Yoshin st 1 nokat mukaan lukien) paremmin.

OK... turbiinipyörät erikseen :D.

"Pilaamaton" isolohko alkaa olla sisäänajettu vasta satkun pinnassa :thumbup:.
 
Joo pojjaat jatkakaas keskutelua kiivaasti kun seuraavana mielessä kiiluu 1400 sussuki.. Kirkkaana kiiluukin..
 
Joo pojjaat jatkakaas keskutelua kiivaasti kun seuraavana mielessä kiiluu 1400 sussuki.. Kirkkaana kiiluukin..

Paskaako tässä sitten jankkaamaan :p.

Aika paljon.... ja monia..... huonoja ratkaisuja ihminen voi tehdä.......
Mutaaaaaaa.................. Harvassa on isolohkon hankinnan katuneita :p.
 
Back
Ylös