• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX 1400 rajoittimista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juice67
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juice67

New member
Käväisin tällaisella sivulla, jossa myydään jonkinlaisia rajoittimien poistajia: http://www.performancemotorcycleparts.com/tuning_....cks.htm
Ainakin tämän perusteella näyttäisi, että gsx 1400 on tällaisia rajoittajia. Kannattaako tällainen kallis nikko g-back tilata, vai löytyisikö joku halvempi ratkaisu, jonka voisi suorittaa kuka tahansa tyyliin "katkaista joku tietty piuha yms" ?

Älä tuhlaa rahojasi, kokeilin vanhassa mopossani gsxr1000 K4 monta kertaa huomaako rajoittimen poistoa mitenkään -> ei huomannut. Ei kiihtyvyydessä, eikä huipuissa. Tosin, mulla ei ollut Nikko vaan Ivans TRE, mutta ovat ihan samoja kapistuksia vaikkakin ulkoisesti on eroja.

Aiheesta keskusteltu paljon aikasemminkin myös muissa Suzukeissa.
Tehoahan se ei tuo vaan poistaa tehorajoittimen alakierroksilta vaihteilta 1-2-3.

Itsellä samaa virkaa toimittaa ivan`s tre.

Tehoahan se ei tuo vaan poistaa tehorajoittimen alakierroksilta vaihteilta 1-2-3.

Eli onko tuon palikan ainoa hyöty se, että pyörä mahdollisesti keulisi paremmin tai kiihtyisi joutuisammin pienemmillä vaihteilla? Olen saanut sellaista tietoa, että huippunopeuskin olisi rajoitettu johonkin 220km/h:n tietämille. Saattaa olla, että olen ymmärtänyt ihan väärin tämänkin asian.

Osta täältä

Eli tuolta vastaava mutta halvemmalla. Kannattaa ostaa kerran se rajoittaja on olemassa.
Onko sulla tuollainen paikoillaan? Onko ollut eroa aikaan ennen tuota palikkaa? Ei tuo ainakaan kallis ole, n. 36 puntaa postikuluineen, elikkä kaiketi n. 53€. Jos se ei toimi, voihan sillä sitten vaikka heittää vesilintua... Kiitoksia kuitenkin tiedosta, voipi olla että tulee laitettua tilaus.

Osta täältä

Eli tuolta vastaava mutta halvemmalla. Kannattaa ostaa kerran se rajoittaja on olemassa.
Onko sulla tuollainen paikoillaan? Onko ollut eroa aikaan ennen tuota palikkaa? Ei tuo ainakaan kallis ole, n. 36 puntaa postikuluineen, elikkä kaiketi n. 53€. Jos se ei toimi, voihan sillä sitten vaikka heittää vesilintua... Kiitoksia kuitenkin tiedosta, voipi olla että tulee laitettua tilaus.
...moisen palikan laitoin pari päivää sitten piuhojen väliin...saattaa olla etta aavistuksen herkempään nostaa nokkaa...ehkä...54 ja risat erkkejä kului...

Osta täältä

...moisen palikan laitoin pari päivää sitten piuhojen väliin...saattaa olla etta aavistuksen herkempään nostaa nokkaa...ehkä...54 ja risat erkkejä kului...
Mitä muuta viritystä sulla on? Onko putki vaihdettu ja ruisku säädetty?

Eli onko tuon palikan ainoa hyöty se, että pyörä mahdollisesti keulisi paremmin tai kiihtyisi joutuisammin pienemmillä vaihteilla? Olen saanut sellaista tietoa, että huippunopeuskin olisi rajoitettu johonkin 220km/h:n tietämille. Saattaa olla, että olen ymmärtänyt ihan väärin tämänkin asian.
Kyllä x 3 .Nimenomaan oikeassa olet.

"Tee-se-itse-mies" sitten hakee osat tuohonkin "viritykseen" eurolla paikalliselta elekroniikkakauppiaalta...

Osta täältä

Mulla on paikallaan ja kyllä se hiukan pirteempi pienemmillä vaihteilla tuntuu olevan. Ja jos/kun siellä vielä tuo nopeusrajoitinkin niin
biggrin.gif

Osta täältä

Mulla on paikallaan ja kyllä se hiukan pirteempi pienemmillä vaihteilla tuntuu olevan. Ja jos/kun siellä vielä tuo nopeusrajoitinkin niin
biggrin.gif
No niin, tuli sitten tilattua tuo vekotin. Kuinka kauan sulla kesti tilauksen toimitus? Tuleeko se postiin, vai peräti suoraan kotiin?

Osta täältä

Onko tuo niinsanottu smart malli eli tunnistaa kun kone käy tyhjäkäyntiä.

Tässä on yksi vaihtoehto. Smart TRE ja vaihteennäyttö samassa. Ei lisää tehoa, mutta säätää liian laihat pyöräkohtaiset säädöt rikkaammalle ja joissakin pyörissä poistaa rajoittimet. Helppo asentaa; plugit kiinni ja yksi piuha akkuun kiinni. Tunnistaa itse vaihteet ja ainakin DL 1000:ssa 2:s ja 3:s vaihteen liian laihat säädöt korjaantuivat. 125 egee Stormilla.

Tässä on yksi vaihtoehto.  Smart TRE ja vaihteennäyttö samassa.  Ei lisää tehoa, mutta säätää liian laihat pyöräkohtaiset säädöt rikkaammalle ja joissakin pyörissä poistaa rajoittimet.  Helppo asentaa; plugit kiinni ja yksi piuha akkuun kiinni.  Tunnistaa itse vaihteet ja ainakin DL 1000:ssa 2:s ja 3:s vaihteen liian laihat säädöt korjaantuivat.  125 egee Stormilla.
TRE ei säädä ruiskua, vaan huijaa yksinkertaisesti pyörän olevan jollain tietyllä vaihteella.

Ei vaikuta Suzukeissa tehoon eikä vääntöön yhtään, ainoastaan osakaasu hiukan herkistyy 1-4 vaihteilla. Sen takia koska sytyskartta on hiukan parempi. Jossain malleissa vaikuttaa juuri ja juuri huomattavan määrän, joissain hiukan enemmän.

Tässä on yksi vaihtoehto.  Smart TRE ja vaihteennäyttö samassa.  Ei lisää tehoa, mutta säätää liian laihat pyöräkohtaiset säädöt rikkaammalle ja joissakin pyörissä poistaa rajoittimet.  Helppo asentaa; plugit kiinni ja yksi piuha akkuun kiinni.  Tunnistaa itse vaihteet ja ainakin DL 1000:ssa 2:s ja 3:s vaihteen liian laihat säädöt korjaantuivat.  125 egee Stormilla.
jaahas, nytkö se TRE säätää jo seoksetkin optimiin, on se ihme värkki
062802jumpie_prv.gif

Tässä on yksi vaihtoehto. Smart TRE ja vaihteennäyttö samassa. Ei lisää tehoa, mutta säätää liian laihat pyöräkohtaiset säädöt rikkaammalle ja joissakin pyörissä poistaa rajoittimet. Helppo asentaa; plugit kiinni ja yksi piuha akkuun kiinni. Tunnistaa itse vaihteet ja ainakin DL 1000:ssa 2:s ja 3:s vaihteen liian laihat säädöt korjaantuivat. 125 egee Stormilla.
062802jumpie_prv.gif
Itse asiassa tuo on helvetin tyhmä laite. Se säätää esim. V-Stromissa kaikki vaihteet toimimaan ruiskussa 4:s vaihteen mukaan. Korjaa tällöin 2:s ja 3:s vaihteiden liian laihat säädöt, jotka on tehty pakokaasunormien täyttämiseksi. Muissa pyörissä säätää kaikki vaihteet toimimaan esim. 5:s tai 6:s vaihteiden kartalla. Korjaa kuitenkin laihat säädöt halvemmalla tavalla kuin Powercommander+penkitys. Ei siis lisää tehoa, mutta saa pyörän toimimaan pirteämmin alakierroksilla. Toisaalta saman saa aikaan ratasmuutoksellakin ja vielä halvemmalla.

062802jumpie_prv.gif
Itse asiassa tuo on helvetin tyhmä laite.  Se säätää esim. V-Stromissa kaikki vaihteet toimimaan ruiskussa 4:s vaihteen mukaan.  Korjaa tällöin 2:s ja 3:s vaihteiden liian laihat säädöt, jotka on tehty pakokaasunormien täyttämiseksi.  Muissa pyörissä säätää kaikki vaihteet toimimaan esim. 5:s tai 6:s vaihteiden kartalla.  Korjaa kuitenkin laihat säädöt halvemmalla tavalla kuin Powercommander+penkitys.  Ei siis lisää tehoa, mutta saa pyörän toimimaan pirteämmin alakierroksilla.  Toisaalta saman saa aikaan ratasmuutoksellakin ja vielä halvemmalla.
Ei se korjaa mitään laihoja säätöjä, ainoastaan muuttaa hiukan sytkäkarttaa osakaasulla.

Powercommander ja penkitys on _täysin_ eri asia.

No niin korjataan säätää > huijaa, niin eiköhän puhuta samasta asiasta. Ei lisää tehoa eikä ole Powercommander. Parantaa kaasuun vastaamista nimenomaan osakaasulla/alakierroksilla.

No niin korjataan säätää > huijaa, niin eiköhän puhuta samasta asiasta.  Ei lisää tehoa eikä ole Powercommander. Parantaa kaasuun vastaamista nimenomaan osakaasulla/alakierroksilla.
Joo, vielä sillä korjauksella että se ei koske ruiskuun elikäs seokseen mitenkään. Muuttaa ainoastaan sytytyskarttaa.

Powercommanderilla säädetään taas ruiskua.

Back