• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX 1400 Ulisee.....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawasage
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kawasage

New member
Kaverilla on tommonen -02 GSX1400 ja sillä kun Ykkösellä
ajelee hissukseen kuuluu vaihdelaatikosta "ulinaa" joka
kyllä häviää kun vaihtaa kakkoselle.
Onkohan kyseessä "ominaisuus" vai odotettavissa
pitemmän päälle ongelmia.
Ääni ei ole paha, mutta kun ois pyörässä takuuta
jäljellä vielä jäljellä niin asia kiinnostais ettei tulis
itelle myöhemmin turhia kuluja.

Mulla kuuluu kanssa, 15tkm ajettu vm 07. Itsekin aloin tuossa keväällä muistelemaan oliko uudesta asti vai ei. Epäilisin että tässä tapauksessa ääni ei ole varsinaisesti oire viasta vaan että ykkösen välityssuhde on sen verran suuri(hammasrattaat huomattavan eri kokoiset) että pieni ulina kuuluu asiaan.

Mitenkän muitten mopot, hiljainen ykkönen vai ei?

Täytyypä lähteä kuunteleen, tulee tehtyä kauppareissu samalla.
idea3.gif

Itellä oli joskus -05 mallia, ei kyllä pitänyt mitään ylimääräisiä ulinoita

Joo eipä tosta mun masiinasta ainakaan mitään "ylimääräistä" ulinaa kuulunu. Jaahas ei muutakuin pottu auki.
033102beer_1_prv.gif

no kyllä sellanen pieni vinkuva ääni vaihdelaatikosta kuuluu ykkösellä kun kaupungissa liikennevalojen välia sahaa, mutta edellisessä 750 hondassa ääni oli paljon kovempi
gsx 06 16000km

Onko niin ettei muilla juurikaan 1-vaihde ääntele ja josta johtuen
kannattaa kaverin viedä laatikko korjaukseen vielä ku
on pyörässä takuuta jäljellä.........!?!?

Ulinakin aika suhteellista. Hyvin heikkoa pienillä kierroksilla kuuluvaa hurinaa/ulinaa kuuluu melkein kaikista moottoreista tietyllä kierros alueella. kova ulina tietenkin ei välttämättä terveellistä. Mistä se loppujen lopuksi tulee ketjuista vai moottorista ??

Pieni "ulina" on ominaisuus eikä vika. Mulla on pitänyt myös aina kyseistä ääntä ja -06 20tkm lasissa.

Oma mopo ulisee niin perhanasti 2-vaihteella. Kysessä siis 750F -89, mutta samasta ilmiöstähän siis kyse. Ulina niin kova että sen huomaa jo jalkatapeissa pienenä tärinänä aina kun ajaa kakkosella. Talvella menossa purkuun koko kone ja pitää katella mitä se on syöny.

Kuitenkin olen ajellut kesän aikanana yli 6000km ulisevalla kakkosella eikä se ole hajonnut ja ties kuinka kauan on ulissut ennenkuin pyörän ostin eli ei ainakaan mistään akuutista viasta todennäköisesti ole kyse.

Talvella vaihteiston laakerit ja rattaat vaihtoon niin jospa se helpottais...
smile_org.gif

taitaapi olla ns ominaisuus mulla -07 8000km ajettu, ykkösellä kuulunu uudesta lähtien semmonen ulina mut ei muuta ku kovaa
062802moto_prv.gif

Hyvä että muillakin ääntelee, itseä alkoi jo epäilyttää josko gsx ei tykkäisi noista rolling road burniksista, ketjuja tuntuu ainakin moinen toiminta venyttävän. Mutta jos on 1,4 litranen kone niin miksipä sitä pysähdellä tai nousta tapeilta renkaan polttoon....

Mulla tellu ulisee ainakin aikaisempiin pyöriin verrattuna hyvinkin äänekkäästi, vaikka kone ja laatikko rempattu juuri. Selvimmin ilmenee moottorijarrutuksessa, kakkoselta ykköselle vaihtaessa. Tuskin kovin hirvittävän vaarallista.

Back