gsx 600 f madallus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lauri12

New member
elikkäs olis sellainen toimenpide edessä että pitäis saada suzuki vähä lähemmäs maata....eli pitäis asentaa siihen madallussarja.

olen katsellu nettikaupoista osia siihen ja löytyy hintahaarukalla 49-299e!!! mitäs eroa näillä on kun hintaero on noinkin suuri?

ja osat on kuitenkin samannäköisiä eli kaksi sellaista lattarautaa jossa on reiät molemmissa päissä...?

varmaan joutuu sitten lisäksi irroittamaan keskiseisontatuen.... ja mahdollisesti lyhentään sivutukijalkaa?

muuttuuko ajo ominaisuudet johonki suuntaan tällä toimenpiteellä? syy tähän operaatioon on se että vaimo saa kohta kortin ja ajelee samalla pyörällä mut kun vaimoke on alle 160cm lyhyt niin eihän sillä yllä jalat kunnolla maahan.

ja osaako joku antaa vinkkejä millainen homma tuo madallus on? en ole mikään ammattilainen mut sellaiset perusjutut pystyn itse tekemään.

ja mopedi on suzuki gsx 600 f -00

tuhannet kiitokset neuvoista ja vastauksista etukäteen.... :thumbup:

Itselläni on vm. 92 GSX600F mikä on muistaakseni pikkasen korkeampi kuin tuo uudempi malli. Olen mallia lyhytjalkainen ja pituutta 164cm enkä ole kokenut että fillaria pitäisi laskea kun eihän sitä jalat maassa ajella.

Pointti on siis että ehkä sitä pyörää ei tarvitse edes ryhtyä laskemaan, vaan emännälle lisää itseluottamusta :) Kyllä se yksi jalka riittää sen mopon pystyssä pitämiseen valoissa.

totta puhut!!! kun vaimo saa kortin niin täytyy toki käydä kokeilemassa miten se sujuu. sit jos ei muu auta niin sitte täytyy madaltaa....

ostat ebaystä koiranluut lasket etuputkia kolmion läpi ja otat aluksi sentin pois sivujalasta ,paljon mukavampi ajella madalletulla kun ylttää tukevasti jalat maahan ,itsellä oli joskus 91gsxf ja ei toi toimenpide ajo ominaisuuksia ainakaan huononna,kun ei ne muistaakseni kovin kummoiset ole muutenkaan :D tulee vakaammaksi suuremmilla nopeuksilla ja vähän kankeampi mutkateillä

Muistaa kannattaa että takapään ja etupään lasku samalla mitalla saattaakin sotkea ajogeometrian täysin. Eli oikeaa suhdetta saattaa joutua hetken hakemaan. Näin kävi meillä vaimon mopossa. Ajettavuus katosi ensin tyystin mutta asianmukaisella uudelleen justeeraamisella asia korjaantui oleellisesti.

jep jep...etuputkia ei varmaan paljoa yli senttiä uskalla laskea....eikös lokasuoja ota jo etukatteeseen kiinni jos oikeen tiukasti jarruttaa?

juu ei tosiaan ajo-ominaisuudet mitään huippuluokkaa ole mut täytyy kärvistellä....:no:

Osta toinen penkki romuttamolta ja vie se suutarille madallettavaksi.
Näin kun itset ajelet voit käyttää oikeaa penkkiä ja parempipuolisko ajelee sit madalletulla penkillä.

Etuna on se ettei pyörän keometriaan tarvitse puuttua ja se toimii moitteetomasti molemmilla.
Hintaa tälle operaatiolle tulee noin 100€ ja pyörä ei muutu huonoksi.

Penkin vaihtamiseen menee aikaa noin 12s :grin:
Todettu toimivaksi 178cm/159,5cm kuskeille

omassa tiputin lentokentälle etukolmion läpi 11mm ja liinoilla loput sillain että juuri mahtui käsi etulokarin väliin,takana kolmireikäiset luut keskireijässä ,etu lokariin onnistuin saamaan jäljen viimesellä vedolla kun ilokaasu suutin juuttu auki ja yritin siinä jarrutuksessa samalla veivata pulloa kiinni niin joutu loppussa jarruttaan vähän tiukemmin :grin:

tuo penkki ehdotus oli loistava! eipä tullu itselle mieleen....ja jos penkin jostakin löydän niin kyl mä sen itse saan muokattua...

"omassa tiputin lentokentälle etukolmion läpi 11mm ja liinoilla loput sillain että juuri mahtui käsi etulokarin väliin,takana kolmireikäiset luut keskireijässä ,etu lokariin onnistuin saamaan jäljen viimesellä vedolla kun ilokaasu suutin juuttu auki ja yritin siinä jarrutuksessa samalla veivata pulloa kiinni niin joutu loppussa jarruttaan vähän tiukemmin "

joo ei ole ilokaasu systeemeitä mun pyörässä niin ei ehkä ihan niin tiukkoja jarrutuksiakaa :blink:

kiitos vastauksiasta!!!!!!!!!!!!!!!

Back