GSX 750f sivujalan taivutus ja keskijalka

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DrJones
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

DrJones

New member
Pyöräni siis Suzuki GSX 750F, vuosimallia 2001. Erinomainen pyörä, mutta...

Ongelma, sivujalka on ihan liian pysty, jalan kanssa saa olla todella tarkkana mihin pyörän jättää ettei se kaadu. MP Maailma 1/2006 lehden "kilometrejä mittarissa" artikkelissa mainittiin, että tätä ongelmaa käyttäjät ovat korjanneet jalan kulmaa muuttamalla. Kävin talvisäilytyspaikassa kurkkaamassa mopoa ja jalka ei ainakaan näyttänyt valulta, vaan ihan rehelliseltä teräkseltä/raudalta. Eli taivutus lämmön avulla voisi olla mahdollista.

Onko joku taivuttanut omaansa, miten ja millaiset kokemukset?

Jalka vaan irti ja kiinni ruuvipenkkiin, toholla punaiseksi (riittääköhän tohossa teho, vai pitäisikö olla hitsipilli), sitten tasaista vääntöä esim. putkenpätkällä, vai kuinka? Kannattaako karkaista, vai antaa vaan jäähtyä, uusi maali pintaan ja baanalle?

Toinen ongelma liittyy keskijalkaan tai kuskiin :P Asfaltilla en jaksa itsekseni repiä pyörää keskijalalle, onko vikaa keskijalan vipuvarren suunnittelussa vai kuskin 70kg massa/voima suhteessa? Hiekkapihalla saan pyörän juuri ja juuri keskijalle! 15kg painavampi kaveri nostaa oman 1200 Bandittinsa heittämällä keskijalle. Entisen pyöräni ER5:n nostin keposeen jalalle.

Onko nyt vain niin että olen liian keponen/heikko, eli munkkeja syömään tai salille kyykkäämään ja maastavetoja tekemään ;) Massan nostaminen vaan ei oikein sovellu kestävyysurheilu harrastusteni takia...
 
Tuon keskijalan kanssa sama ongelma, vaikka massaa onkin vähän enemmän niin siltikään ei onnistu ilman apuvoimia. Eli olis hyvä jos jollakulla olis hyvä ja helppo ratkaisu tuohon ongelmaan.
nixweiss.gif
 
itsellä oli kans aluksi ongelmia saada mopo keskiseisontatuelle,mutta sitkeän harjoittelun tuloksena se on jo vaivatonta
tuossa aikaisempaa keskustelua asiasta
klikk
 
Oon todennu sen tekniikkalajiksi.( ja usko siihen et nousee ni sit nousee)
tounge.gif
 
Itselläni myös 750 äffä. Aika helposti nousee, kun vähän nostaa peräpäästä kädellä samalla, kun painaa jalalla. Vasemmalla kädellä vain varmistetaan pystyssä pysyminen.

Harjoittelua vaan, niin kyllä se siitä.
 
Korostan että keskijalalle ei kannata yrittää ellei alusta ole suora - kaatuu sitten melekosen kevyesti siinä nostovaiheessa muutoin (nähnyt kun eräs meinas kaataa moponsa mutta porukalla ehdittiin hätiin...)
 
Itse huomasin parhaaksi tavaksi ottaa kiinni oikealla kädellä takajalkatapista ja vetää siitä ylöspäin ja taakse samalla kun työntää jalalla seisontatukea alas ja eteenpäin. Olikohan tarpeeksi epäselvää...?
lookaround_orig.gif
 
Hankalahan tuo tuki on. Kaverin pyörä nousee kepoisesti mutta äffän kanssa pelehtiminen on tarkkaa puuhaa, eli vaatii tarkan tekniikan. Oman saa nousemaan helpoiten kun ottaa runkoputkesta takaa kiinni ja nostaa samalla kuin polkaisee koko massan voimalla (65kg ei oo paljoa..)
 
Tekniikkaa: varmista, että MOLEMMAT keskijalat ottavat maahan kiinni, eli pyörä on suorassa. Sitten vaan vedät pyörää taaksepäin kauhukahvasta ja painat jalalla keskitukea.
Menee kevyesti vaikka toinen käsi selän takana. Tankoon ei siis välttämättä tartte koskea ollenkaan...
Tärkeintä on siis varmistaa, että pyörä on täysin pystyasennossa.
 
Niin ja sitä sivujalkaa saa kätevästi lyhenemäään, kun nostaa perää parilla sentillä lyhyemmillä koiranluilla. Sen jälkeen pelottaa, että kallistuu jo liikaakin vasemmalle puolelle
wink.gif
 
Back
Ylös