GSX-F kaasuttimessa tulppa(kö)?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samzon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Samzon

New member
Eli otin auki -89 GSX 750F:n kaasarit ja törmäsin kohokammiossa tämmöseen näkymään:
IMGP4633.jpg


Ja tuon mustan tulpan alta paljastui tämmönen suutin:
IMGP4634.jpg


Mustassa kumitulpassa näyttäisi olevan reikä keskellä, mutta se ei mene läpi asti, eli siitä ei virtaa mikään läpi.

Osaako joku sanoa mikä on ajatuksena kun tuo suutin on tukittu ja mitä virkaa tuo suutin hoitaa? Räjäytyskuvassa ilmeisesti nimellä pilot jet, eli on joku seoksen säätö kyseessä, vai? Niin ja tuota mustaa tulppaa ei ole edes merkitty räjäytyskuvaan...

Kiitos tietäjille jo etukäteen
bowdown.gif
 
Pilot jet = ryyppy suutin.
Muuta en tiedä
blush.gif

Jospa sen mustan tulpan alla on ryypyn suutin?
Oletko kokeillut pikaisesti ilman tulppaa, kuinka motti käy?
 
Tuo on tyhjäkäynti suutin, mulla oli GSX600F:ssa samanlainen
viritelmä. Samalla oli luistimen toinen reikä porattu auki.

Entä onko luistimessa kaksi reikää neulan lisäksi?
Pitäisi olla vain yksi...
Onko pyörä ulkomaan tuonti?
Mulla oli alunperin tuotu Belgiasta, ilmeisesti jonkinlainen systeemi jolla tyhjäkäynti laitetaan pääsuuttimelle johon en löytänyt vastausta.

Mutta ongelmia aiheutti kun rupesi tekemään tekniikkaan muutoksia. Poistin sen sekä oli dynojet suutinsarja, suurin ongelma oli että 7-8tkier/min sai liikaa kiihdytyksessä.
 
Tyhjäkäyntisuuttimeltahan tuo näyttää ja pilot jet tarkoittaa nimenomaan tyhjäkäyntisuutinta. Veikkaan, että jos katsot tarkkaan, niin tuohon suuttimen ja tulpan väliin tulee pieni kanava pääsuuttimen alta. Eli tulppa on ollut tuossa ihan alusta alkaen ja sen tarkoituksena on estää suutinta vetämästä bensaa tai ilmaa kohokammiosta. Siis tyhjäkäyntisuuttimen on tarkoitus saada bensansa pääsuuttimen kautta.

GSX-F:n kaasareita en ole koskaan purkanut, mutta muissa kaasareissa on joskus tullut törmättyä vastaavaan järjestelyyn.
 
En ole kokeillut ilman tulppaa. Kaasarien avauksen syynähän oli alunperinkin epätasainen tyhjäkäynti. Ohjearvoon (1100 +/- 100) kun laittaa ei meinaa pysyä edes käynnissä, vaan on oltava semmonen 1500 tyhjäkäynnillä kierroksia.

Luistissa on tosiaan kaksi reikää neulan lisäksi ja pyörähän on tuotu aikoinaan saksasta, joskus 90-luvun alkupuolella. Tämäkö on sitten joku ulkomailla tehty patentti?

Ja tosiaan olihan siellä reikä pääsuuttimen alapuolelle. Oli vaan niin pieni etten huomannut edes ennenkuin osasin sitä etsiä, eli bensa tosiaan menee sitten sitä kautta.

Kaasarit noin muuten näyttivät erittäin puhtailta. ei mitään töhnää missään kammiossa tai muuaallakaan. Pitää asennella kiinni ja kokeilla samalla omatekoista synkkaustyökalua.
smile_org.gif
Voipi kyllä olla, että tuon käyntihäiriön takana jotain ihan muuta...

Eikös muuten tuon luistin tulisi olla melko tiiviisti liukupintaansa vasten? Nyt tuntuu siinä välissä olevan melko paljon väljää, kun luisti kolisee ja heiluu sivuttaissuunnassa melko paljon...
sad_orig.gif
 
Onko porukka saanu toimii suiziaan ton kumitulppien poiston jälkeen? Ittel ainaskin rupee siinä -89000rmp pintaan nykimään aivan kauheena, eli meneekö se mullaki siis rikkaalle? Mullakin on luistissa tosiaan sitten 2 ylimäärästä reikää sen reijän lisäksi mistä neula menee.. Oisko ainut mahollinen keino saaha toimiin kunnolla et hommais sellaiset luistit missä ei oo nuita extra reikiä/pistäs ne tukkoon jotenni?

Edit: Näyttää olovan kans se pikkunen reikä niitten kahen putken välil (pääsuuttimelta tohon tyhjäkäynti suuttimelle)
 
Tuon kumitulpan kuuluu olla paikallaan. "mulla ei mopo toimi kun keksin pyörän uudestaan ja otin liiat osat pois..." Voi prkl teidän kanssa.
 
Oma Sussuni pelaa huomattavasti paremmin ilman tulppia.

Taitaa kyllä omani hörppiä ilmaa jostain sen verran, että seos menee paremmin kohalleen, kun saa vähän "ylimäärästä" bensaa...
tounge.gif
 
Tulppa on varmaankin samanlaisesta syystä siellä kuin venttiilikopan tiivisteessä puolikuupalat? Joskus muuan ihmetteli tiivistetasossa olevien turhien kuoppien ja niiden tulppien merkitystä..
biggrin.gif
 
Back
Ylös