• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-R 1000 -05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fastm8
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Fastm8

New member
Ison rapakon takaa tihkuneiden ennakkotietojen mukaan, 2005 tulee täysin uudistunut 1000 gixxeri. Moottoritehoja tulee olemaan nelisen heppaa enemmän kuin nykyisessä, ja painoa viitisen kiloa vähemmän.    
eek.gif

tounge.gif

"King is dead, ... long live the King".  
bowdown.gif

bowdown.gif

Suzuki tulee ja näyttää taas kerran sen mihinkä muiden tulee pyrkiä ko. luokassa.  
buttrock.gif
 Vaan niinhän se näytti jo taas kertaalleen Isle of Man:in TT:ssä tänä vuonna.    
062802jumpie_prv.gif

Oliskohan siis itsellänikin "järkevämpää" lykätä tuo mopon vaihto ensi talveen...  
crazy.gif
. Näyttää kahden vuoden elinkaariajattelu jatkuvan!

Toivottavasti ei tuu noita penkinalusputkistoja. No, makuasioita
confused_orig.gif
.

1. Olisi kiva jos Suzuki edelleen pitäisi kiinni vanhan Gixxerin arvoista, jotta ei tulisi taas yhtä tonnista kierroskonetta Kawan, Honda, ja Yammun viereen. Alhaalta asti tulevaa voimaa kiitos!

2. Vaihtakee se helevetin delfiini keula!

3. Parempia värityksiä kiitos! Yksinkertainen on kaunista

4. Olisi kiva jos tuo matkustajan paikka olisi edelleen yhtälailla ryhmän paras kuin se tällähetkellä on. Tiedän! Pyörää ei ole tarkoitettu kaksi päällä ajettavaksi, mutta kyllä tuo vanhakin malli piti masterbike testissä muita pilkkanaan vaikka siinä pehmee penkki takana olikin!!

5. Antakee hyvä väliraha mun vanhasta
tounge.gif

1. Olisi kiva jos Suzuki edelleen pitäisi kiinni vanhan Gixxerin arvoista, jotta ei tulisi taas yhtä tonnista kierroskonetta Kawan, Honda, ja Yammun viereen. Alhaalta asti tulevaa voimaa kiitos!

2. Vaihtakee se helevetin delfiini keula!

3. Parempia värityksiä kiitos! Yksinkertainen on kaunista

4. Olisi kiva jos tuo matkustajan paikka olisi edelleen yhtälailla ryhmän paras kuin se tällähetkellä on. Tiedän! Pyörää ei ole tarkoitettu kaksi päällä ajettavaksi, mutta kyllä tuo vanhakin malli piti masterbike testissä muita pilkkanaan vaikka siinä pehmee penkki takana olikin!!

5. Antakee hyvä väliraha mun vanhasta  
tounge.gif
Mulla on samat toivomukset, ei kierrosmottia a'la R1 ja 10R..

Bladessa on muuten voimaa ihan hyvin alhaalta asti, kandee käydä kokeilemassa!

Jos Suitsakin tekee kierrosvinguttimen, en vaihda vaan tuunaan omaa.

Keula on ruma, mutta silmä on jo vähän tottunut.. Ruma se on silti
smile_org.gif

Tässä kuva mun Gixxeristä, oon samaa mieltä että yksinkertaisia värityksiä pliis:
gixxer_mp_foorumi.jpg

Ylläolevista kommenteista yhteenvetona:
- ei standardikilokyykkyä
- ei kierrosvingutinta
- vääntöä matalille kierroksille
- myös takapenkkiläinen huomioitava
- yksinkertaista väritystä (=musta)

Jos toteutuu... Suitsa tekee kiloluokkaan tehocustomin
062802jumpie_prv.gif

Tylyttäjälle: Kyllä on niin s*****n hieno peli sulla. Viitsitkö kirjoitella jotain pientä tarinaa pyörästäsi? Sullahan oli ennen CBR600 ellen ihan väärin muista? Jos oli näin, niin voisitko hieman vertailla niitä? Radalla varmaan kilogixxeri on aivan eri maata, mutta mitenkä on sen arkiajo-ominaisuudet? Eli vähän ajoa kaupungissa, maanteillä ja mutkapätkillä, myös satunnaisesti kaksipäällä. Lisäksi plussat ja miinukset olisi mukava tietää. Jos vaan on aikaa, niin voisit vaikka kirjoittaa privaviestiä. Myös muut kilogixxerin omistajat voivat lähetellä kommentteja ko. pyörästä.
smile_org.gif

Tylyttäjälle: Kyllä on niin s*****n hieno peli sulla. Viitsitkö kirjoitella jotain pientä tarinaa pyörästäsi? Sullahan oli ennen CBR600 ellen ihan väärin muista? Jos oli näin, niin voisitko hieman vertailla niitä? Radalla varmaan kilogixxeri on aivan eri maata, mutta mitenkä on sen arkiajo-ominaisuudet? Eli vähän ajoa kaupungissa, maanteillä ja mutkapätkillä, myös satunnaisesti kaksipäällä. Lisäksi plussat ja miinukset olisi mukava tietää. Jos vaan on aikaa, niin voisit vaikka kirjoittaa privaviestiä. Myös muut kilogixxerin omistajat voivat lähetellä kommentteja ko. pyörästä.  
smile_org.gif
No kiitoksia kehuista  
033102beer_1_prv.gif

Joo, mulla oli CBR aika pitkään, tai oikeestaan pari eri CBR 600:sta. Edellinen pyörä oli tosin R1.

Tuolla pari kuvaa siitä viimesestä Cebarista:
http://www.mp-foorumi.com/gallery....4&gid=0

Mitäs tosta Gixxeristä sanos.. Ei kai siinä mitään muuta erikoista ole kuin ne ilokaasut.

Pleksi vaihdettu mustaan, tarrat poistettu lähes kaikki, etu- ja takavilkut vaihdettu, kilpiteline on pieni hiilikuidusta tehty ja undertail on maalattu "koriväriseksi"..

Suorituskykyä on parannettu vaihtamalla 16 piikkinen eturatas (suosittelen ehdottomasti), Akran bolt-on, K&N suodatin ja ruisku säädetty. Herkkyys parantui selvästi ja tehotkin jonkin verran. Ens talvena tulossa puristuksien nosto (piti tulla jo viime talvena, osat ei vaan tullu ajoissa) ja kannen hiplaaminen. Varmaan n. 10hp lisää. Ehkä kokoputkisto bolt-onin tilalle..

Hyvä ja hauska se on ajella, kaipais vaan parempaa ohjausiskaria, Suzukin alkuperäinen on aika huono... WP:n meinasin laittaa.

Varttimaili on taittunu parhaimmillaan 9.889s loppunopeudella 242km/h, sekin oli suht huono lähtö vielä. Ilokaasua pysty käyttämään 3. vaihteesta lähtien eli n. puolesta välistä. Eväät on nappilähdöllä 9.7s aikaan ja yli 245km/h loppunopeuteen. Pyörää oli stripillä pudotettu keulasta n. 4,5cm ja takaa n. 10cm, että keula pysys vähän paremmin maassa.

Onhan CBR 600 ja toi Gixxer aika erilaisia pyöriä, hyviä kummatkin! Ajoasento ei haittaa ainakaan mua tippaakaan, kai se on tottumiskysymys! Kun hankin R1:n Cebarin jälkeen, niin ihmettelin että R1:llä oli mun mielestä jopa mukavampi vedellä pitkiä matkoja kuin Cebarilla! Kävin sillä euroopanreissunkin heittämässä ilman ongelmia! Kaikista hauskinta mun mielestä näissä kilosissa on vääntö verrattuna 600 kyykkyihin..

Takanaolijan olot ei ole häävit, ei R1:ssä eikä Gixxerissä. Tosin kyytiläisten kommentit on vaihdellu aika paljon, kaikki on kuitenkin tykänny, mutta muutamalla on kyllä ollu paikat aika jumissa vähän sen jälkeen  
tounge.gif

Kyllä tolla menee arki-ajot ihan mainiosti, ainoo mitä vierastan on mukulakivet (sekin vain jäykän jousituksen takia), muuten ei mitään ongelmia stadissakaan.. R1:ssä on 00-01 malleissa progressiivinen jousitus, sillä meni mukulakivetkin ihan mukavasti..

R1:stä ja Gixxeriä jos vertaan, niin R1 oli ehkä pikkusen "ketterämpi", mutta varsinkin ilman ohjausiskaria se oli vikurimpi. Gixxer on taas hitusen helpompi ja vakaampi ajaa lujaa. R1:ssä oli parempi vääntö ennen 5000rpm, Gixxer taas menee sen jälkeen paremmin. R1 keuli vakiona helpommin, mutta nyt välityksen tihennyksen jälkeen Gixxer taitaa jo nostaa keulaa helpommin, nousee kaasusta niin että voi motarillakin ohittaa keula pydessä porukkaa jos huvittaa  
biggrin.gif

Elikäs jos tollanen kilokyykky huvittaa, niin ei mitään muuta ku sellanen alle vaan! Kyllä sillä menee kaikki ajot ihan hienosti!

Itseasiassa se sinivalkoinen nyt on sellainen legenda mistä pitää ehkä pitää kiinne! Mutta ne keltaiset ja punamustat ei oikein iske mun silmään. Tuo hopea väri kyllä on niin pirun hieno! Etenkin kun olet vielä ottanut turhat tarrat pois!! NÄTTI.

Juu ja itselläni oli myös aikaisemmin Rykkönen. Ja en viitsi kirjoittaa samaa mitä tylyttäjä jo kirjoittikin. Aika kattava ja tosipointteja täynnä tuo erottelu. Yammu on kyllä villimpi kun ajaa kovaa, mutta Gixxeri mielestäni on huomattavasti helpompi keulia. Nää on taas näitä kysymyksiä, ken tykkää mistäkin.

Pistetään nyt kuva vielä yhdenlaisesta värityksestä gixxerissä kun tuo hopea tuli jo
smile_org.gif

Itselläni aika vakio vielä pientä modausta lukuun ottamatta. Micronin slipari high mounttina ehkä tulossa ja suodatin+säätö ja tuo pienempi eturatas, tosin vasta ensikesänä todennäköisesti
confused_orig.gif
Tyytyväinen olen kyllä ollut kaikin puolin!
062802moto_prv.gif

Ja tässä se erivärinen gixxeri
biggrin.gif

GSX-R1000.jpg

Tossa Zoomin mopossa on kyllä todella namu väritys, paras noista uusista. Putki kiinni niin, perfect. Itse joutuu ajelemaan old school gixulla, mutta toivotaan nyt että keväällä tosiaan uutta kalustoa tulisi Suitsalta. Omasta moposta kuva profiilissa. Yoshin tri-oval on kiinni, k&n myös, nyt pitäisi vaihtaa ketjut ja rattaat, 1 edestä pienemmäks, kaksi taakse lisää...
wink.gif
Saa enemmän matkamopomaisen...
biggrin.gif

Kuvia jos löytyis, ees jonkin näkösiä.
Tässä yksi kuvaluonnos uutuudesta... Ihan mukavannäköinen paitsi nuo persuksenlämmittimet
crazy.gif
.
Näinköhän on ihan aito kuva?  
omg.gif

En jaksa uskoo että tuon näkösen tekeevät. Aika karsee, mutta kaipa tuohon tottuis.

Kovasti näyttää shopatulle, ainakin kun kattoo noita heijastuksia.  
nixweiss.gif
 En ymmärtäny mitään tuosta tékstistä, eikä se johdu siitä että oon kännissä.  
cool.gif

edit: ai niin, sehän olikin vasta "kuvaluonnos"

Back