GSX-R 1000 K1-K9 vika topikki

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suizaki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suizaki

New member
Haulla en ainakaan löytänyt täysin vastaavaa, joten avataan uusi keskustelu. Vaikka otsikon laitteet ovat tunnetusti 200D mersun jälkeen heti seuraavaksi luotettavimpia laitteita maan päällä, tulee tämä topikki tuskin jäämään täysin tyhjäksi.

Kuten varmaan suurin osa vastaajista tietääkin, vaihtuu tuolla välillä malli useaan kertaan. Ajattelin kuitenkin tarkoituksella niputtaa kaikki saman otsikon alle, jotta saadaan kerättyä koko mallisarjan läpi tietoa. Kun kerrot mahdollisesta viasta pyörässäsi, olisi kiva tietää seuraavaa:

-malli
-vian kuvaus ja miten korjauttu
-kilometrit
-taustaa huolloista ja huoltoväleistä jne.
-missä vaiheessa venttiilejä on ekaa kertaa tarvinnut säätää,
vai onko menty pelkillä tarkistuksilla.

Aloitetaan omasta:

-22500km ajettu k4
-Castrol GPS öljyt vaihdettu 3000km välein
-Kaikki nesteet parin vuoden välein
-Vaihdettuja osia ainoastaan eturatas jossain 12000km jälkeen sekä jarrupaloja ja renkaitaita eteen.

Viat:

-Kytkin haukkaa välillä lähdössä ja ravistaa samalla, etenkin jos koittaa luistattaa jostain 4000-6000rpm väliltä reippaammin liikkeelle. En ole vielä avannut.

-Fi valo syttyy aina välillä... liittyy kai jotenkin siihen putkessa olevaan venttiiliin. Rasvasin sen vaijerin ja sen jälkeen valo syttynyt harvemmin.

Sekä muutama tuuletusaukko kyljessä, katkenneita kahvoja ja vilkkuja
tounge.gif

Etenkin tuohon kytkimeen ois kiva saada joku lääke. Alkaa jo välillä tympimään ihan oikeasti ja kaveri meinas kaatua mopolla sen takia. Kiitokset rehellisistä ja surullisista tarinoista jo etukäteen
smile_org.gif
 
omg.gif


enpä ole tollasista kytkin ongelmista kuullu aikasemmin tän mopottimen kohdalla! itselläni on samanlainen (1000k4) ja oma kytkimeni toimii ainakin ihan hyvin kun padassa mouruaa R4 castrol...

omallani sorvattu 30tkm

ainoa "vika" mikä omassani on ollut tekniikasta johtuvaa on se että pesun jälkeen joskus menee ns huoltomodelle kun takatilassa oleva liitin kastuu! mutta se ei ole vakavaa ainoa vaan että sitten ei näe koneen lämpöjä hetkeen ennenkun paikat kuivuu taas!
062802moto_prv.gif


niin ja kai se jo hieman rallattava jakoketjunkiristäjä pitää myös mainita! vena tarkastuksessa kiristettiin käsin 2 naksua ja rauhoittui jonkun verran mutta eipä se ääni paha ollut aikasemminkaan... välykset oli bueno!
smile_org.gif
kiristäjän suunnittelu vois varmaan olla parempikin
wink.gif
 
Tuosta k3-k4 kytkimestä.. Mulla itellä myös k4 tonniärrä jossa kytkin oli ihan pa#ka, ei auttanu öljyjen vaihdot eikä mitkään. Öljyinä kokeiltu ainakin Motulit, Castrolit ja Mobilit eikä vaikutusta. Sitten sain vinkin että pitäisi porata kytkinkorin pohjaan alkuperäisten öljyreikien tilalle isommat+pari uutta jotta levyt eivät kuumuisi ja palaisi niin herkästi. Ei mainittavaa vaikutusta. Sitten laitettiin alimmaksi välilevyksi -04/-05 kymppikawan kytkimessä oleva alimmainen välilevy joka toimii tavallaan jousena eli painuu kasaan pari milliä ja toimii paremmin kuin koskaan. Itse tulee kierrettyä kiihdytyskisoja ja ennen oli turha yittää lähteä yli 5500rpm lähtökiekoilla, nyt pystyy oleen vaikka 8000rpm. Eli suosittelen ko. kikkaa! Jos en olis näin käsi tietokoneenkin kanssa niin laittasin linkit noihin ylläoleviin kikkoihin muttaku en osaa. Gixxer.com ja Bomber-foorumeilta löytyy ainakin ohjeet& kuvat, gixxer-sivuilta varmaan helpommin jos amerikka taittuu.
 
Back
Ylös