GSX-R 1000 takaisinkutsu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika myöhään reagoivat, jos tuossa on isompikin ongelma. Olihan noita kuvia jo pari vuotta sitten. Onkohan noille japanilaisille myyty pazkaa alumiinia, kun suzukin ja kawan rungoissa on ongelmia ja showan keulapumput pettää pyörän kiinnikkeistä.

Mistä saisi tuommoiset kuvassa olevat kirkkaat matot tankin kylkiin Helsingin ympäristöstä?
 
Aika myöhään reagoivat, jos tuossa on isompikin ongelma. Olihan noita kuvia jo pari vuotta sitten. Onkohan noille japanilaisille myyty pazkaa alumiinia, kun suzukin ja kawan rungoissa on ongelmia ja showan keulapumput pettää pyörän kiinnikkeistä.

Mistä saisi tuommoiset kuvassa olevat kirkkaat matot tankin kylkiin Helsingin ympäristöstä?
Kysy r.m.heinolta. Tampereen myymälästä löyty aiemmin ainakin. Muistaakseni stomp grip vai mikä se ny oli on tuote nimeltänsä.
 
Samalla tavalla katkes yks K8 1000 gixerin runko Ahvenistolla viime kesänä kaadon yhteydessä.. Taitaapa siitä pari kuvaakin olla koneella.
 
Ohoh, luulisi melkein mistä tahansa muualta pettävän. Kai tuo runko sentään on vielä metallia...
ghostface.gif
 
Runko varmaan on ihan kelpo kevytmiiniä, repeämä on tasan hitsaussauman kohdalla. Lieneekö ollut linjalla ongelmaa langan palamisen kanssa...
 
Pääsuoran jälkeen ilmeisesti lähti jarrutuksen lopussa keula alta ? Vauhtia oli kyllä ihan riittävästi kun sinne hevosenkengän rengaspinoon osui. Runko oli muistaakseni mennyt poikki hitsaussaumasta.
 
Runko varmaan on ihan kelpo kevytmiiniä, repeämä on tasan hitsaussauman kohdalla. Lieneekö ollut linjalla ongelmaa langan palamisen kanssa...
Voi olla, että on jäänyt reipas alkusärö rakenteeseen: murtuma näyttää haurasmurtumalta, mikä vaatii joko ison alkusärön tai aivan liian tiukan materiaalin. Huonon hitsauksen vielä korjaisi, mutta materiaalin vaihto on vähän työläs.
 
Pääsuoran jälkeen ilmeisesti lähti jarrutuksen lopussa keula alta ? Vauhtia oli kyllä ihan riittävästi kun sinne hevosenkengän rengaspinoon osui. Runko oli muistaakseni mennyt poikki hitsaussaumasta.
Sama tapaus. Katoin kuvat ja tosiaan vasen puoli tosiaan hitsaus saumasta, oikee puoli valun kohdalta (ram-airin reiän kohdalta).
 
Juu eikös suzuki lähettänyt kirjeen ettei saisi keulia noilla ennen kuin toi on selvitetty...
Voi olla että oli joku muukin hehheh
 
Nonni, tänään mätkähti kirje postiluukusta ko. aiheeseen liittyen, pyydetään ottamaan yhteyttä Suzuki huoltokorjaamon.

"Runko tarkistetaan halkeamien varalta, jos halkeamia ei löydy kiinnitetään runkoon alta kilon painoiset vahvikekappaleet epoksi liiman ja pulttien avulla. Ko toimenpide kestää 3 h ja pyörä on jätettävä huoltokorjaamoon yön yli, jotta epoksi liima kuivuu kunnolla."
 
Nonni, tänään mätkähti kirje postiluukusta ko. aiheeseen liittyen, pyydetään ottamaan yhteyttä Suzuki huoltokorjaamon.

"Runko tarkistetaan halkeamien varalta, jos halkeamia ei löydy kiinnitetään runkoon alta kilon painoiset vahvikekappaleet epoksi liiman ja pulttien avulla. Ko toimenpide kestää 3 h ja pyörä on jätettävä huoltokorjaamoon yön yli, jotta epoksi liima kuivuu kunnolla."
Aika vakuuttavan kuuloinen korjaustapa
crazy.gif
 
Mulle tuli myös tänään kutsu. Mielestäni myös hieman myöhään regoivat tuollaiseen. Onkohan lie löytynyt paljon nuita murtumia että olisi jouduttu alkamaan rungon vaihtoon?
Tarkoitan sit pyörästä, en kuljettajasta  
biggrin.gif
 
Aika vakuuttavan kuuloinen korjaustapa
crazy.gif
Juu _korjaus_tavaksi se voisikin olla arveluttava.

Mutta jos luit ko. kirjeen kunnolla läpi, niin huomasit, että rungot, missä havaitaan murtumia, vaihdetaan uusiin, ja varustetaan vahvistuskappaleella.

Kun taas ne, missä ei havaita murtumia, saavat vain vahvistuskappaleen, jonka tehtävä on tietenkin estää murtumien syntyminen. Näitä tulee varmastikin olemaan ylivoimainen enemmistö, koska 05-06 pelit on olleet käytössä jo 3-4 vuotta, joten jos tämä olisi yleistä, niistä olisi kuulunut ja äänekkäästi jo aikaa sitten, eikä näin ole asian laita

Kun katsoo, mistä kohti runko tarkastetaan, niin on selvää, että tässä on taustalla sellaisten ajotavat, jotka saavat hytin nätisti pystyyn, mutta eivät aivan yhtä nätisti alas. Tämä tuskin on ainoa mp-malli, jonka voi niin menettelemällä rikkoa. Mutta hyvä, että tulee nyt tarkastettua, vaikka nuo ei normaaliajossa mene miksikään. Jos menisi, siitä olisi hypitty seinille jo alkuvuodesta 2005.
 
Back
Ylös