gsx-r 1000 vs busa matka-ajossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyk4
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jyk4

New member
Mieli tekee uutta mopoa, mutta se valinnan vaikeus..
Ajan jonkin verran myös matkaa, noin 200-300km päivälenkkejä ja nykyinen -92 600F CBR on jo ajoasennoltaan sellainen etten juuri kyykympää haluaisi, mutta vaihtoehdoiksi olen jättänyt seuraavat:
GSX-R 1000 K5/K6 tai K8 hayabusa. Myös 1000RR -04-07 yksi vaihtoehto.

Kaikkia olen ajanut mutta niitä pitäisi päästä ajamaan piiiitkän lenkin verran että osaisi sanoa ajoasennosta pidemmällä matkalla mitään.
Peräkkäin istuen ei juuri tonnisella gixxerillä ja busalla ollut ajoasennossa eroa. Penkitkin yhtä kovia (omaan 600f:ään verrattuna).
1000RR:n ajoasento on myös melko etukeno.

Onko jollain kokemusta sekä tonnisista että busasta pidemmällä matkalla, siis useemman sata kilsaa putkeen? Onko ranteet rikki ja perse puuduksissa tonnisella ja busa sitten merkittävästi mukavampi?

Sanomattakin lienee selvää, että Busa on matkalla mukavampi, merkittävästikin mukavampi.

Vaan viihtyy ne fakiirit naulavuoteissakin...

Ja joo, Harzalla tais olla molemmat, vai muistanko väärin?

Hartsalla on 750cc gixeri, mutta tuskinpa se hirveesti erooaa ajoasennoltaan tonnisesta. Hän varmaan osais sanoa aika hyvän mielipiteen. Veikkaan että busan puoleen kallistuu..
wink.gif

Mulla on K1 tonnigixu matka-ajossakin eikä siinä kädet puudu, perse nyt alkaa soimaan varmaan mopolla ku mopolla ku tarpeeks kauan istuu. Busasta ei kokemuksia pitemmiltä matkoilta mulla.

Juu toki busa on parempi matkassa, mutta miten paljon.. Kun kylmätyypeillä eroa oli yllättävän vähän asennossa. Kun tonnisessa taas viihdyttäisi keveys ja ketteryys, siksi en busaa ainoana vaihtoehtona innosta kiljuen hanki
smile_org.gif

k6:lla tuli joskus ajettua rostock - altenberg väli pieniä mutkateitä pitkin. matkaa kerty 900km ja kivuttomasti se meni. 2 viikon kilsat yhteensä oli 4300km. jos täytyy vähentää brno:n motogp viikonloppu, jolloin ei ajettu ollenkaan.

nykysin ei jaksa ajaa 100km pitempään suoraa tietä, kun cliparit on käännetty niin eteen kun menee.

Ajan jonkin verran myös matkaa, noin 200-300km päivälenkkejä ja nykyinen -92 600F CBR on jo ajoasennoltaan sellainen etten juuri kyykympää haluaisi, mutta vaihtoehdoiksi olen jättänyt seuraavat:

" Et halua kyykympää, no busa jää jäljelle"  
omg.gif

Kaikkia olen ajanut mutta niitä pitäisi päästä ajamaan piiiitkän lenkin verran että osaisi sanoa ajoasennosta pidemmällä matkalla mitään.

" Puhut matka-ajosta => Busa tietysti, ellet harrasta ratailua."

Peräkkäin istuen ei juuri tonnisella gixxerillä ja busalla ollut ajoasennossa eroa. Penkitkin yhtä kovia (omaan 600f:ään verrattuna).

"Kyllä busan ajoasento on rennompi ja miellyttävämpi! ..gikserin, hmmm jännittävämpi."

Onko jollain kokemusta sekä tonnisista että busasta pidemmällä matkalla, siis useemman sata kilsaa putkeen? Onko ranteet rikki ja perse puuduksissa tonnisella ja busa sitten merkittävästi mukavampi?

"Busa erinomaisempi matka-ajossa. Joku pieni seikka esim. stongan kulma ei sovi ranteelle niin sekin tietysti on jo haitta, varsinkin kilosissa missä ollaan enemmän käsillä, tms. "

"Mutta kun harrastaa fillarilla muutakin kuin matka-ajoa tai lentokenttää niin valintana kyykky monipuolisuudessaan... tiedä sitten auttoiko.  
nixweiss.gif

Molemmilla on tullut reissua heitettyä... Ennemmin lähden gixxerillä hauskemman ajettavuuden takia, busa tosin parempi muilta "matkaominaisuuksiltaan", eli paremmin katteiden suojissa kuski yms... Ajoasennossa ei kuitenkaan isoa eroa oikeastaan ole. Jos reissuajo on pelkkää suoraa tietä niin bussukka on kyllä pop. Ja pirun hyvä tuo gen2 busa on ajaa kyllä muillakin teillä...  
biggrin.gif

Hmm... Kyllä tuollainen K8 busa on hyvä yleispyörä jos ei niitä äärimmäisiä kyykkäys ominaisuuksia tai väistämätöntä leikkisyyttä kadulle kaipaa. Taidanpa laittaa itsellenikin uuden busan joskus pappana.

Jos mietityttää, niin mars mars koeajolle. Ainakin itse sain aikanaan ihan reilusti ajoaikaa kun koeajoin pyörää (luokkaa 2-3h). Kyllähän tuota bussia aika paljon matkamotona kehutaan. Toisaalta samat ihmiset sanoo, ettei kilokyykyllä voi matkaa tehdä.

Itse olen ollut valintaani tyytyväinen, vaikken radalle ole vielä työkiireiden (tai kosteiden viikonloppujen) takia ehtinytkään. Pisimmät päivämatkat mitä tullut bladella ajettua taitaa olla siinä 1200km tienoilla ja pari Euroopan reissua on tullut käytyä. Viimeisellä oli kaveri mukana R1:llä ja hyvin sekin pärjäsi. Aika paljon ketterämmin (k)ilokyykky kääntyy alppiteillä kuin bussi tai VFR. Toisaalta tuli myös todistettua, ettei se pyörä niin paljoa merkitse vaan se reikäpäinen kuski...
tounge.gif

Jep, mutta ei muuta kuin pyörien päälle ja ajamaan. Sillä se selviää. Koostasi et puhunut mitään, mutta itselleni pituudesta on ollut hyötyä, sillä erilaisia ajoasentoja löytyy aika paljon esim. yltän ajamaan selkä suorana, jolloin painoa ei pahemmin käsille tule. Toisaalta katteiden taakse mahtumisen kanssa on aika hiljaista.
biggrin.gif

kilokyykyllä voi tehdä hyvinkin matkoja. Siinä on aina ketteryys vakiovarusteena. Itse laittaisin noista tonnisen.

funeeraa paljonko tarviit rojua mukaan sekä mikä on ns. matka ja valitse sen mukaan ns 125 --> cb500 --> tonnikikotin --> hajapussi --> goldvinku --> sedan --> farmari --> tila-auto --> paku --> bussi. Tarviitko 3-laukun telineet jne. Kyllä se sieltä löytyy, löytyi mullekin ;-)

Nojoo, en kyllä ymmärrä sitä hehkutusta busan ajo asennosta?

te vaan kiusaatte tyhmää. kertokaa?

Näin Busan omistajana en ymmärrä miksi kilokyykkyä edes pitäisi harkita, kun Busa on mukavampi ja suorituskykyisempi (kaiken lisäksi miljoona kertaa komeampikin).

Näin Busan omistajana en ymmärrä miksi kilokyykkyä edes pitäisi harkita, kun Busa on mukavampi ja suorituskykyisempi (kaiken lisäksi miljoona kertaa komeampikin).
Miksipä ei... Erot suorituskyvyssä eli yli 290 km/h vauhdeissa ovat ainakin mulle ihan merkityksettömiä. Suorituskyky radalla/mutkateillä ehkä jopa hieman toisinpäin. Ulkonäöllä ei mitään merkitystä. Busa on mukavampi reissussa, kilonen taas reilusti hauskempi/leikkisämpi ajettavuudeltaan ja silti hyvä myös pitemmillä siirtymillä. Kilonen perseestä kuorman/kyytiläisen kanssa, busa taasen hyvä.
Näin siis kilosen omistajana kohtuu helppo ymmärtää moisen valinta yleispyöräksi. Ymmärrän kyllä busankin valitsevia. Sen minkä leikkisyydessä häviää niin mukavuudessa voittaa. Mahtava pyörä se on, varsinkin gen2 malli.

Ps. Tieto todellakin lisää tuskaa, joten ei kannata murehtia vaikket ymmärräkkään. Eipä ole niin hankalaa valkata mieleistä mopoa.

Komppaan Köpiä, VAIKKA Rodilla nykyään ajankin. Busa on todella hyvä matkapyörä . K4 mallilla ajelin muistaakseni reippaasti yli 50tkm ja ympäri euruuppaa ja K8 on vielä parempi, jotenkin painopistettä muutettu, kun on yhtä kevyt käännellä kaupungissa kuin kilonen. K8:lla ehdin ajella n. 20tkm kunnes V-Rod kuume sai vallan minusta. 2vuotta sitä kuolasin, sit kun löyty siitä Street Rod malli, oli pakko vaihtaa, nyt ajanut Rodilla n.3000km enkä kadu, matkanopeus putos reippaasti, mutta muuten tuntuu messeeltä laitteelta.
idea3.gif

Busasta ei kuitenkaan mitään pahaa sanottavaa, Hinta ok, Laatu ok, Ajettavuus ok jne jne.
sport05.gif

Ääni bussille täälläkin.

Kemorasta Ouluun ajelin kaverin K1 kilosella ja kyllä oli helpotus päästä takaisin busan sarviin kotokulmilla. Ei ainakaan tälläselle 182cm/100kg juipille toi kilonen passannut yhtään, käsistä hermot herkkinä ja niska jumissa.

täällä ainakin kun juttelin ton uuden K9 kilogixxeri omistajan kaa nii se sano et viime kesänä oli ollu busa mut oli nii huono ajaa verrattuna toho kilosee et se vaihto sitten siihen, kuulemma parempi ajoasento kilosessa.

Busaa en ostas, paitsi ehkä eläkkeellä.

Ääni kilo gixxerille. Gixxeri on mitä mainioin pyörä yksin matkailuun. Ainakin itse olen saanut tarvittavat romut matkaan mitä reissuilla tarvitsen, eikä se ajoasento paljoa uudesta bussista eroa. Mitä suoritus kykyyn tulee niin ei taida näissä pyörissä normaali ajossa paljoa eroa olla. Suurin syy miksi itse en tykkää bussista on se että se on niin s**t*n*n ruma! makuasia...

Ääni kilo gixxerille. Gixxeri on mitä mainioin pyörä yksin matkailuun. Ainakin itse olen saanut tarvittavat romut matkaan mitä reissuilla tarvitsen, eikä se ajoasento paljoa uudesta bussista eroa. Mitä suoritus kykyyn tulee niin ei taida näissä pyörissä normaali ajossa paljoa eroa olla. Suurin syy miksi itse en tykkää bussista on se että se on niin s**t*n*n ruma! makuasia...
+1
buttrock.gif

K4 Busan ja K5 Giksun omistaneena ja ajaneena enemmänkin kuin vain yhden testiajon väitän ainakin lyhyelle Giksun olevan paljon parempi. Mittasuhteet paremmat...kiva noste vauhdissa... =) Mut ilmeisesti olet pidempi kuin mä!
wink.gif
(163)

Back