ukormi
New member
Siis täh?
Etsiskelin hakutoiminnolla öölikeskustelua mutta enpälöytänyt oikeaa.. Ehkä en vaan osaa.
No joo..
Sattui tallainen tapaus:
Ostin viime keväänä ko. pyörän jolla mittarissa about 52tkm.
Öljyt oli vaihdettu n. 4000km aiemmin joten arvelin että vaihdetaan heti uudet sisään ja suodatin samalla. Ihan PIMPELIPOM hommahan se ei sitten ollutkaan kun piti putkisto pudottaa pois että sai vaihdetua suodattimen.
Tyrkkäsin sisään Castrol Power 1 GPS 10w-40w öölit ja ajelin viime kesän noilla. Hieman oli välillä takkeltelua vapaalle saamisessa ja joskus laatikko tuntui hieman "kovalta" mutta kytkin ei kuitenkaan luistanut.
Arvelin että mennään saman merkkisillä öljyillä tämäkin vuosi niin ei tartte vaihtaa suodatinta ( viime kaudelle kertyi 3000 kilsaa ) ja menin ostamaa Castrolia lähikaupasta. Vaan hieman oli ööli vaihtanut nimeään ja tarkemmassa silmämääräisessä tutkimuksessa myös väriään. Nyt myytiin kullankeltaisessa purkissa Power 1 Castrolia ilman GPS merkintää, aiemmin oli vihreä purkki jossa GPS merkintä kyljessä. Kyselin josko olisi muuttunut niin paljon että pitäisi vaihtaa suodatin samalla mutta sanoivat että samaa litkua on, ei kun sekaisin vaan. Pudotin siis entiset pois ja uudet sisään samointein.. Entistä ööliä oli purkissa jäljellä about 7 desiä ja uudesta jäi litra. Arvelin että kaadan vanhan tuon uuden purkkiin mutta huomasin sitten että vanha oli huomattavasti tummempaa kuin tämä uusi litku, jätin sitten kaatamatta.
Ajelin tyytyväisena vaimo kyydissä useampana päivänä yhteensä n. 100 kilsaa kun rupesin ihmettelemään että kytkin ravistaa liikkeelle lähdössä. Korkeammilla kierroksilla lähtiessä ilmiö lieveni mutta alle 2000 ravisti tosi paljon. Sitten vedätin muutaman tiukemman kiihdytyksen kakkoselta kolmoselle ja neloselle, siinä huomasin että kytkinhän luistaa..
Aiemmilla ööleillä tallaista ei ollut koskaan tapahtunut. Hermohan siinä välttömästi otti kipinää ja päätin vaihtaa moiset litkut pois heti ennekuin kytkin ottaisi todella kipeää.
Kävin eilen ostamassa uuden orkkissuodattimen ja samalla Motulin 5100 10w-40w öölit. Töiden jälkeen tein taas tuon tutun katteet pois, pakari pois jumpan ja vaihdoin öölit ja suodattimen.
Tänään päästiin vaimon kanssa taas testailemaan pyörän toimintaa ja pitääpä sanoa että oli sangen erilainen. Kytkin ravisteli alussa puolenkymentä lähtöä mutta rauhoittui sitten, sen jälkeen ei ollut enää mitään tietoa ravistelusta. Eilisen kaltaisia tiukkoja lähtöjä en tehnyt, mutta pintatuntumalla ei luistoa kyllä enää esiintynyt.
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia tästä uudesta versiosta Castrol Power 1 10w - 40w öljyä.
Nimimerkillä 50 erskaa hukkaan heitettyä rahaa.
Etsiskelin hakutoiminnolla öölikeskustelua mutta enpälöytänyt oikeaa.. Ehkä en vaan osaa.
No joo..
Sattui tallainen tapaus:
Ostin viime keväänä ko. pyörän jolla mittarissa about 52tkm.
Öljyt oli vaihdettu n. 4000km aiemmin joten arvelin että vaihdetaan heti uudet sisään ja suodatin samalla. Ihan PIMPELIPOM hommahan se ei sitten ollutkaan kun piti putkisto pudottaa pois että sai vaihdetua suodattimen.
Tyrkkäsin sisään Castrol Power 1 GPS 10w-40w öölit ja ajelin viime kesän noilla. Hieman oli välillä takkeltelua vapaalle saamisessa ja joskus laatikko tuntui hieman "kovalta" mutta kytkin ei kuitenkaan luistanut.
Arvelin että mennään saman merkkisillä öljyillä tämäkin vuosi niin ei tartte vaihtaa suodatinta ( viime kaudelle kertyi 3000 kilsaa ) ja menin ostamaa Castrolia lähikaupasta. Vaan hieman oli ööli vaihtanut nimeään ja tarkemmassa silmämääräisessä tutkimuksessa myös väriään. Nyt myytiin kullankeltaisessa purkissa Power 1 Castrolia ilman GPS merkintää, aiemmin oli vihreä purkki jossa GPS merkintä kyljessä. Kyselin josko olisi muuttunut niin paljon että pitäisi vaihtaa suodatin samalla mutta sanoivat että samaa litkua on, ei kun sekaisin vaan. Pudotin siis entiset pois ja uudet sisään samointein.. Entistä ööliä oli purkissa jäljellä about 7 desiä ja uudesta jäi litra. Arvelin että kaadan vanhan tuon uuden purkkiin mutta huomasin sitten että vanha oli huomattavasti tummempaa kuin tämä uusi litku, jätin sitten kaatamatta.
Ajelin tyytyväisena vaimo kyydissä useampana päivänä yhteensä n. 100 kilsaa kun rupesin ihmettelemään että kytkin ravistaa liikkeelle lähdössä. Korkeammilla kierroksilla lähtiessä ilmiö lieveni mutta alle 2000 ravisti tosi paljon. Sitten vedätin muutaman tiukemman kiihdytyksen kakkoselta kolmoselle ja neloselle, siinä huomasin että kytkinhän luistaa..
Aiemmilla ööleillä tallaista ei ollut koskaan tapahtunut. Hermohan siinä välttömästi otti kipinää ja päätin vaihtaa moiset litkut pois heti ennekuin kytkin ottaisi todella kipeää.
Kävin eilen ostamassa uuden orkkissuodattimen ja samalla Motulin 5100 10w-40w öölit. Töiden jälkeen tein taas tuon tutun katteet pois, pakari pois jumpan ja vaihdoin öölit ja suodattimen.
Tänään päästiin vaimon kanssa taas testailemaan pyörän toimintaa ja pitääpä sanoa että oli sangen erilainen. Kytkin ravisteli alussa puolenkymentä lähtöä mutta rauhoittui sitten, sen jälkeen ei ollut enää mitään tietoa ravistelusta. Eilisen kaltaisia tiukkoja lähtöjä en tehnyt, mutta pintatuntumalla ei luistoa kyllä enää esiintynyt.
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia tästä uudesta versiosta Castrol Power 1 10w - 40w öljyä.
Nimimerkillä 50 erskaa hukkaan heitettyä rahaa.