GSX-R 1100W -95 Etuhaarukasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wesipyssy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wesipyssy

New member
Tuon otsikon mukaisen pärrän keulasta kuuluu sellainen "lotina" ajettaessa esim mukulakivikadulla, haarukan öljyt olen vaihtanut pari viikkoa sitten kun stefa vuoti. Ja ohjauslaakerin olen myös tarkistanut. Ääni kuuluu myös vaikka etujarrua puristaa aavistuksen.
Laitoin siihen tuota Castrolin synteettistä 5W öljyä, onko se liian notkeaa?
Säätöjäkin olen kokeillut laidasta laitaan.
Jousitus ei siis pohjaa eikä se pompi myöskään ylärajaa vasten.
Öljyä pitäisi olla oikea määrä, ainakin korjausoppaan mukaan.
Ne liukuholkitkin olivat ihan ok, ainakin silmämääräisesti tarkistettuna.

Nyt asiantuntijat vinkkejä mistä aloittaa...

Kylläpä tuntuu olevan samoja tyyppivikoja, jos ne siksi voi laskea.. itsellä 750 RW -93 ..
Miten muuten tarkistit tuon ohjauslaakerin kireyden, pitääkö sitä varten irrottaa yläkolmio tässä mopossa kuten jotkut ovat neuvoneet?  
withstupid.gif

Käytin sen yläkolmion irti kun tarkistin sen ylemmän laakerin kunnon,
Kiristin sen laakerin aavistuksen tiukaksi (totesin ajamalla), jonka jälkeen löysäsin vajaan varttikierroksen sitä mutteria..
Eikai sitä yläkolmiota tarvi purkaa pois jos haluaa vain kiristää sitä laakeria, löysää vain ne kolmion pultit ja sen keskellä olevan mutterin...

Onkohan sitten tuo kolina jonkinlainen ominaisuus nuissa kiksuissa, tietenkin paha sanoa näiden kahden pyörän otannalla..
biggrin.gif

Voisiko tuo ääni tulla mitenkään siitä kelluvasta jarrulevystä?

-94 1100w ja keula lotisee. Ohjauslaakereita kirimällä ei tunnu häviävän kokonaan. Ensi talven aikana täytyy pistää uutta
laakeria kehiin.
wink.gif

Onko tuossa 1100w sama haarukka kuin 750w:ssa? Muistaako kukaan paljonko öljyä menee per putki? Unohdin mitata ne kun otin vanhat pois.
withstupid.gif

Muistaakseni tuohon 1100W malliin taisi olla -95 mallista ylöspäin 548 ml/ putki ja vanhemmissa 425ml..

Tietääkö kukaan että mitä eroa nuissa keuloissa on kun on noin suuri tuo ero tuossa öljymäärässä?

93-94 120mm/425ml ja -95-> 107mm/548ml.

1995 keula muuttui 43 milliseksi, joten öljyä menee enemmän.
Ainakin -92 750w ja 93-94 1100w keuloissa on eroja, vaikkakin läpimitta on sama, muistaakseni pikkulohkossa on showan ja isommassa kyb:n pumput

Back