Heippa.
Sattuipa tänään liikenteessä; lähdettiin ajelemaan Keravalta Porvoon suuntaan Sipooseen päin, kun pian 80kmh alueen alkamisen jälkeen huomasin 5D-vikakoodin vilkkuvan lämpötilan kanssa vuorotellen mittaristossa.
Pysähdyttiin sitten ensimmäiselle bussipysäkille ja pyörästä virrat pois. Tämän jälkeen pyörä ei käynnistynytkään; mittaristoon jäivät starttitarkastuksen luvut eikä mittarit pyörähtäneet eikä mitään. Siinä sitten tovi odoteltiin ja kokeiltiin, ei mitään reaktiota, samaa hommaa touhuaa. Ei pyörittänyt edes starttia, pientä ininää vaan kuuluu. Sitten tarkastelemaan piuhat, kaikki kiinni (myös akussa). Välillä myös koko näyttö pimenee ON-asennossa, ei mikään valo pala mittaristossa. Täys pimeys. Sitten taas hetken kuluttua tulevat tarkistusluvut näkyviin, kunnes taas hetken kuluttua mittaristo taas ihan pimeä.
Onneksi omistan täyskaskon ja Lähitapiolan hätäpalvelu sai tilattua hinausauton paikalle, jolla tosin kesti vähän pitempään saapua paikalle. Ei haittaa, kunhan vaan ei jää pyörä tien varteen. Ja olipa muuten oikein mukava hinauskuski.
Kun tämä hinauskuski sitten saapui vihdoin paikalle, otettiin sitten yleismittari esiin ja eikun akkua mittaamaan. 7,5 tuli mittarin lukemaksi. Sitten kaiveltiin boosteria esille ja kytkettiin vähän hampaita akkuun kiinni; johan tuli pyörään eloa. Kaikki käynnistyy ihan normaalisti. Mutta, valitettavasti, pian hampaan irroittamisen jälkeen pyörä inahtaa ja sammuu. Totean hinauskuskille että kyllä se pyörä nyt tästä siirretään, ja pian oltiinkin jo pyörä turvallisesti muualla.
Nyt kysyisin kuitenkin teidän mielipidettä; onko vika akussa vai laturissa? Vai jossain muualla?
Akku on kuulemma myyntiliikkeen mukaan vaihdettu juuri ennen pyörän siirtymistä minun haltuuni: 13.5.2016. Pyörä on käynyt kuukausi sitten määräaikaishuollossa, ei mainintaakaan akusta tai mitään siihen liittyvää ongelmaa. Akkua on ladattu talven aikana 4 eri otteeseen ja jännitemittaus tehty ennen kauden aloitusta; huhtikuun alussa.
Uusi akku odottaa tuolla eteisessä asennusta, mutta minkähintaisia nämä laturit ovat jos satutaan mittareiden kanssa huomaamaan että onkin vika laturissa? Tai jos jossain muualla, niin minkälaisia kustannuksia on odotettavissa jotta saadaan valkoiseen ratsuun uutta potkua?
Sain viime kesänä kortin, joten olen vielä aloittelija näiden asioiden suhteen. Onneksi sentään tajusin pysähtyä ettei virrat lähteneet lennossa.
Kiitos etukäteen jo vastauksista ja neuvoista, yritän päivitellä ketjua kunhan saadaan uutta akkua sisään ja yleismittarin kanssa heiluttua.
Lissu
Sattuipa tänään liikenteessä; lähdettiin ajelemaan Keravalta Porvoon suuntaan Sipooseen päin, kun pian 80kmh alueen alkamisen jälkeen huomasin 5D-vikakoodin vilkkuvan lämpötilan kanssa vuorotellen mittaristossa.
Pysähdyttiin sitten ensimmäiselle bussipysäkille ja pyörästä virrat pois. Tämän jälkeen pyörä ei käynnistynytkään; mittaristoon jäivät starttitarkastuksen luvut eikä mittarit pyörähtäneet eikä mitään. Siinä sitten tovi odoteltiin ja kokeiltiin, ei mitään reaktiota, samaa hommaa touhuaa. Ei pyörittänyt edes starttia, pientä ininää vaan kuuluu. Sitten tarkastelemaan piuhat, kaikki kiinni (myös akussa). Välillä myös koko näyttö pimenee ON-asennossa, ei mikään valo pala mittaristossa. Täys pimeys. Sitten taas hetken kuluttua tulevat tarkistusluvut näkyviin, kunnes taas hetken kuluttua mittaristo taas ihan pimeä.
Onneksi omistan täyskaskon ja Lähitapiolan hätäpalvelu sai tilattua hinausauton paikalle, jolla tosin kesti vähän pitempään saapua paikalle. Ei haittaa, kunhan vaan ei jää pyörä tien varteen. Ja olipa muuten oikein mukava hinauskuski.
Kun tämä hinauskuski sitten saapui vihdoin paikalle, otettiin sitten yleismittari esiin ja eikun akkua mittaamaan. 7,5 tuli mittarin lukemaksi. Sitten kaiveltiin boosteria esille ja kytkettiin vähän hampaita akkuun kiinni; johan tuli pyörään eloa. Kaikki käynnistyy ihan normaalisti. Mutta, valitettavasti, pian hampaan irroittamisen jälkeen pyörä inahtaa ja sammuu. Totean hinauskuskille että kyllä se pyörä nyt tästä siirretään, ja pian oltiinkin jo pyörä turvallisesti muualla.
Nyt kysyisin kuitenkin teidän mielipidettä; onko vika akussa vai laturissa? Vai jossain muualla?
Akku on kuulemma myyntiliikkeen mukaan vaihdettu juuri ennen pyörän siirtymistä minun haltuuni: 13.5.2016. Pyörä on käynyt kuukausi sitten määräaikaishuollossa, ei mainintaakaan akusta tai mitään siihen liittyvää ongelmaa. Akkua on ladattu talven aikana 4 eri otteeseen ja jännitemittaus tehty ennen kauden aloitusta; huhtikuun alussa.
Uusi akku odottaa tuolla eteisessä asennusta, mutta minkähintaisia nämä laturit ovat jos satutaan mittareiden kanssa huomaamaan että onkin vika laturissa? Tai jos jossain muualla, niin minkälaisia kustannuksia on odotettavissa jotta saadaan valkoiseen ratsuun uutta potkua?
Sain viime kesänä kortin, joten olen vielä aloittelija näiden asioiden suhteen. Onneksi sentään tajusin pysähtyä ettei virrat lähteneet lennossa.
Kiitos etukäteen jo vastauksista ja neuvoista, yritän päivitellä ketjua kunhan saadaan uutta akkua sisään ja yleismittarin kanssa heiluttua.
Lissu

.

