Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun vanhassa 600 -97 tuo sama vika... onneksi vaihdoin pois ennen remonttia. Kuulemma n. 2000€Yksi huono puoli mikä tulee mieleen on se että kaasareitten seosputket ovat kiinteät eli ei vaihdettavia. Ne kun mulla ovat kuluneet soikeiksi joka johtaa siihen että neula-alueella seos menee liian rikkaalle ja alkaa rykiminen. Ne kyllä pystyy kuulema teetättämään kuntoon. Joten tarkkaile miten moottori käyttäytyy ajossa eri kaasun asennoilla.
Ettei oli mun vanha mopoViime kesänä tuli kyseinen mopotin ostettua ja kilsoja ehti kertymään n. 3700. Mainittu kaasari ongelma oli vaivannut minunkin mopoani ja siihen olikin pari vuotta sitten liikkeen toimesta vaihdettu uudet kaasarit. Ensimmäinen omistaja oli aikoinaan laittanut Factoryn suutinsarjan mopediin ja minulle on legenda kertonut että Factoryn neulat olisivat karkeaa tekoa, joten kuluminen ei ainakaan olisi vähentynyt sarjan laittamisen jälkeen. Tiedä häntä sitten... Muuten olin kyllä mopottimeen tyytyväinen, parasta mihin p-aukisella oli tällä hetkellä varaa...![]()
Nyt odottelen laskua talvisäilöstä ja venasäädöstä, toivottavasti ei löydy ylläreitä, sillä pitäisi seoksia ja tehoja (mitä tehoja) mittailla samalla.![]()
En minä ainakaan ole kuullut missään pyörässä olevan sellaista tyyppivikaa, että jarrulevyä "söisi".Ainakin tässä vehkeessä oli takajarrulevy selvästi oikealta puolelta (takaa katsottuna) kulunut. Myyjä puhu että on kuulemma tällasessa gsx-r:ssä perusvika että syö jarrulevyn toiselta puolelta. Ei nyt hirveästi luottamusta herätä näiden kommenttien jälkeen. En osaa kovin hyvin kuulostella koneen ääniä että en sitten tiedä... Pitäisköhän kattella jotain toista vehjettäKuitenkin esim. virtalukko näytti siltä että ei ole kulunut niin että olisi rullattu 70 000 km... ja tosiaan syyläri oli ihan hyvässä kunnossa.![]()
Enpä myöskään tuollaisesta toispuoleisesta kulumisesta ole kuullut, ja itse kun myin oman SRAD:in (750cc) siinä oli mittarissa muistaakseni jotain 45-50 tkm. Eikä tuollaisia ongelmia ollut.En minä ainakaan ole kuullut missään pyörässä olevan sellaista tyyppivikaa, että jarrulevyä "söisi".Ainakin tässä vehkeessä oli takajarrulevy selvästi oikealta puolelta (takaa katsottuna) kulunut. Myyjä puhu että on kuulemma tällasessa gsx-r:ssä perusvika että syö jarrulevyn toiselta puolelta. Ei nyt hirveästi luottamusta herätä näiden kommenttien jälkeen. En osaa kovin hyvin kuulostella koneen ääniä että en sitten tiedä... Pitäisköhän kattella jotain toista vehjettäKuitenkin esim. virtalukko näytti siltä että ei ole kulunut niin että olisi rullattu 70 000 km... ja tosiaan syyläri oli ihan hyvässä kunnossa.![]()
Tuo kilsojen huijaaminen vanhoissa pyörissä on usein suhteellisen helppoa. Ei välttämätttä tarvitse ruuvata mittaria, kun ottaa vaan nopeusmittarin vaijerin irti ja sigma tilalle. Ei kerry kilsat, eikä mopo "vanhene".![]()
Höpsis! Ei gixereissä ole tuollaista tyyppivikaa..Tarkennus tuohon jarrulevyn "syömiseen" Eli siis siinä on jarrulevy toispuoleisesti kulunut ja sanoi sitä gixereiden tekevän.