GSX-r merkkivalo

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hoo

New member
Asensin tuohon k6 kikseriin Trans logic sifterin. Eilen sit ajoin penkissä pyörää jo kokeilin sifteriä, hyvin pelasi.. Mutta muutaman vedon jälkeen syttyi mittariin tuo punainen merkkivalo ja Fi teksti alkoi vilkkumaan, lisäksi se ei antanu kierrättää konetta kuin n.7000 kiekkaa.. Missä vika? Sifterissä? Vai voiko tehä nuin jos tankissa on menovesi vähänä?
nixweiss.gif
 
muokataans vähän... se saattaapi tehdä vikakoodin sinne jos on esim. joku piuha poikki tai vastaavaa. kannattaa tarkistaa kaikki liittimet mihin olet koskenut, että onko ne kunnolla kiinni. oletko sä katkonut jotain piuhoja sieltä?
 
muokataans vähän... se saattaapi tehdä vikakoodin sinne jos on esim. joku piuha poikki tai vastaavaa. kannattaa tarkistaa kaikki liittimet mihin olet koskenut, että onko ne kunnolla kiinni. oletko sä katkonut jotain piuhoja sieltä?
en ole katkonu piuhoja, oikeilla mallikohtasilla liittimillä laitoin kiinni. Epäilen ettei se välttämättä tuosta sifteristä johdu kerta pelasi vajaa 10 vetoa ihan hyvin...
 
Kokeilin nyt uudelleen ja luin ton vikakoodin. näytti et -C00, eli kaikki pitäisi olla kunnossa vaikka alkoi röpöttämään isommilla kierroksilla ja vilkuttti fi tekstiä? tuohon tappokatkaisiahan pitää kääntää takaisin päälle et näyttää koodin? Kokeilin myös että otin sifterin maajohdon pois, ei auttanut asiaan ollenkaan. Laitoin myös uutta tuoretta bensaa tankkiin. Mikä ihme tuota mopoa vaivaa?
veryangry.gif
Pitisi varmaan kokeilla vielä et ottaa puoliltaki sifterin johot irti, jos se vaikuttais asiaan..
 
Kokeilin nyt uudelleen ja luin ton vikakoodin. näytti et -C00, eli kaikki pitäisi olla kunnossa vaikka alkoi röpöttämään isommilla kierroksilla ja vilkuttti fi tekstiä? tuohon tappokatkaisiahan pitää kääntää takaisin päälle et näyttää koodin? Kokeilin myös että otin sifterin maajohdon pois, ei auttanut asiaan ollenkaan. Laitoin myös uutta tuoretta bensaa tankkiin. Mikä ihme tuota mopoa vaivaa?  
veryangry.gif
Pitisi varmaan kokeilla vielä et ottaa puoliltaki sifterin johot irti, jos se vaikuttais asiaan..
Viittaisi vähän siihen että jossaki välissä ehti käymään virrat pois. Paloiko FI valo yhäkin kun kytkit nuo johdot yhteen?
 
En ole kyllä varma paloiko valo siinä vaiheessa mut fi teksti ei ainakaan palanut. kun sammutti tappokatkasiasta tuli lukemaan tuo chec. Pitääkö tuo tappokatkasin laittaa takas ON asentoon? en kyllä muuten saanu koodia näkymään. ajoin useaan kertaan pyörän vikatilaan ja aina näytti tuota -C00. Eli käytännössä tein näin: Ajelin kunnes valo syttyi ja fi välkkyi. sitten pysäytin pyörän ja sammutin tappokatkaisiasta. Sen jälkeen tappokatkasin takas ON asentoon ja hyppylankaa liittimeen..
 
Kumma homma, nollaakohan tuo tappokatkaisin sitten sen vikakoodin? Ilmeisesti... Kokeileppa vielä kerran siten että jätät pyörän käyntiin...
smile_org.gif


Edit:
Niin, itseasiassahan se hyppylanka siellä saa olla koko ajan kiinni. Silloin ainakin pitäisi vikatilanteessa tulla suoraan vikakoodi näyttöön.
 
Kumma homma, nollaakohan tuo tappokatkaisin sitten sen vikakoodin? Ilmeisesti... Kokeileppa vielä kerran siten että jätät pyörän käyntiin...
smile_org.gif


Edit:
Niin, itseasiassahan se hyppylanka siellä saa olla koko ajan kiinni. Silloin ainakin pitäisi vikatilanteessa tulla suoraan vikakoodi näyttöön.
ilmeisesti nollaa, kun tappokatkaisian kääntää takaisin päälle niin joku rele tai vastaava naksahtaa siinä liittimen läheisyydessä. Kauhee kuume päästä ajamaan jo tielle ku on rullan päällä huuatellu mopedia
sport05.gif
 
Alkoi näyttämään vikakoodin kun laitoin ennen ajoa jo hyppylangan liittimeen. Olin unohtanut yhden ruiskun suuttimen liittimen irti
withstupid.gif
Osaako kukaan viisaampi kertoa että miksi tuo koodi -C00 muuttui välillä _C00 tai sit tuo viiva hyppäsi välillä ylös?
 
TPS (Throttle Position Sensor elikkä kaasuläpän asentotunnistin) se siellä ilmoittelee olevansa säädöntarpeessa. Ilmeisesti just rajalla kun viiva (näyttö) hyppii.
 
Back
Ylös