• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-R venojen säätö

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaskaxx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaskaxx

New member
Ilmeisesti kyseinen homma tulis eteen kun on ajettu 48tkm ja omassa mopossa on mittarissa 45tkm eli keväällä täytyy alkaa varautumaan kyseiseen operaatioon.

Missäs liikkeissä Turun suunnalla porukka on tollasia säädättänyt ja millaisilla hinnoilla? Onkos noissa yleensä säädön tarvetta vai pysyykös ne arvoissaan?
 
Eei kait niitä kannata säätää jos mopo kerran toimii. Kannattaa ensin varmistua että se tosissaan kaipaa säätöä. Itellä gsxr -95, 70 000 km ... katottiin venttiilien välykset, eikä säätöön ollut tarvetta
062802jumpie_prv.gif
en sit tiiä noista uusista pyöristä mut, en kyl lähtis jos vähänkää tyyristä lystiä on
 
Eei kait niitä kannata säätää jos mopo kerran toimii. Kannattaa ensin varmistua että se tosissaan kaipaa säätöä. Itellä gsxr -95, 70 000 km ... katottiin venttiilien välykset, eikä säätöön ollut tarvetta
062802jumpie_prv.gif
en sit tiiä noista uusista pyöristä mut, en kyl lähtis jos vähänkää tyyristä lystiä on
Toimiihan toi mopo mutta ei se tietääkseni tarkoita että venttiilinvälykset olisi välttämättä kohdillaan?
 
ei se pahaa tarkoita jos toimii, siinähän se onkin, jos ei toimis niin tod.näk. jotain ois pielessä.... esim venttiilien välykset...... eli anna mennä vaan jos ei oo oireita...... kyllä vakuutuksiin menee tarpeeksi rahaa......
 
ei se pahaa tarkoita jos toimii, siinähän se onkin, jos ei toimis niin tod.näk. jotain ois pielessä.... esim venttiilien välykset...... eli anna mennä vaan jos ei oo oireita...... kyllä vakuutuksiin menee tarpeeksi rahaa......
joo, onhan se niinkin tietenkin mutta mielellään tekis tarvittavat toimenpiteet että se myös pysyisi kunnossa. Jotain kun menee rikki niin se vasta arvokkaaksi käy...
 
Eei kait niitä kannata säätää jos mopo kerran toimii. Kannattaa ensin varmistua että se tosissaan kaipaa säätöä. Itellä gsxr -95, 70 000 km ... katottiin venttiilien välykset, eikä säätöön ollut tarvetta *hyppyläpsis* en sit tiiä noista uusista pyöristä mut, en kyl lähtis jos vähänkää tyyristä lystiä on

ei se pahaa tarkoita jos toimii, siinähän se onkin, jos ei toimis niin tod.näk. jotain ois pielessä.... esim venttiilien välykset...... eli anna mennä vaan jos ei oo oireita...... kyllä vakuutuksiin menee tarpeeksi rahaa......

"Ostaisitko näiltä miehiltä käytetyn pyörän?"
tounge.gif
biggrin.gif
 
Vähä ihmeellistä välinpitämättömyyttä...
confused_orig.gif

Ajetaan niin kauan ennenkuin laitteet menee paskaksi, sit ruvetaan kattelemaan et mitä tarvis korjata...
Ja tottakai ne välykset ensin tarkistetaan että tarviiko niitä säätää, ja varmaan tätä myös viestiketjun aloittaja tarkoitti, eikä pelkästään itse säätämistä.
wink.gif
 
Eei kait niitä kannata säätää jos mopo kerran toimii. Kannattaa ensin varmistua että se tosissaan kaipaa säätöä. Itellä gsxr -95, 70 000 km ... katottiin venttiilien välykset, eikä säätöön ollut tarvetta *hyppyläpsis* en sit tiiä noista uusista pyöristä mut, en kyl lähtis jos vähänkää tyyristä lystiä on

ei se pahaa tarkoita jos toimii, siinähän se onkin, jos ei toimis niin tod.näk. jotain ois pielessä.... esim venttiilien välykset...... eli anna mennä vaan jos ei oo oireita...... kyllä vakuutuksiin menee tarpeeksi rahaa......

"Ostaisitko näiltä miehiltä käytetyn pyörän?"  
tounge.gif
 
biggrin.gif
EN
 
Vähä ihmeellistä välinpitämättömyyttä...
confused_orig.gif

Ajetaan niin kauan ennenkuin laitteet menee paskaksi, sit ruvetaan kattelemaan et mitä tarvis korjata...
Ja tottakai ne välykset ensin tarkistetaan että tarviiko niitä säätää, ja varmaan tätä myös viestiketjun aloittaja tarkoitti, eikä pelkästään itse säätämistä.
wink.gif
Nimenomaan tarkoitti. Elikkäs muotoillaan kysymys uudelleen:

Missä porukka on tarkastuttanut venttiilinvälykset ja mitä se on tullut maksamaan?
 
Toissa keväänä kävin tarkistuttamassa ja säätämässä
venttiilin välykset JV-Motorsportissa.
Muistaakseni maksoin 80e, eikä mun mielestä ollut
paha hinta siihen et ne tulee kuntoon.

Eipä mun pyörä ainakaan "oireillut" ennen säätö ja välykset oli aivan pielessä...

Vähintään tarkistaa kannattaa...
Eipä ne muuten kuuluisi huoltoohjelmaan, jos niille ei tarvitsisi
tehdä mitään
biggrin.gif
 
Niin kyllähän se niin taitaa olla että kun oireita alkaa ilmetä (huono käynnistyvyys kylmänä, tehon puute yms.) niin ollaan jo aivan liian myöhässä josta seuraa yleensä sitten kannen irroitus, muutaman palaneen venttiilin vaihto, koneistus, uudet tiivisteet ym. noin 1000€ edestä. Kokemusta on...
 
noo huh huh ... tarkotin vaan että älä lähe korjaamaan jos se ei ole rikki! Ite otin koneen pöydälle kun luulin, että pitää nokkaketju vaihtaa, ja venttiilit säätää, sitten kun katottiin niin pöh tarvinnu mitään tehä. Eli oli kaikki arvot vielä sallituissa rajoissa eikä ollu ees lähellä. Nyt vaan vähän syö miestä ku pitää se takasi laittaa
smile_org.gif
pikkasen enempi duunia ku purkamisessa. Tietäähän ainakin että se on kunnossa... ps. kyllä multa kannattaa pyörä ostaa (polkupyörä)
033102ass_1_prv.gif
 
Back
Ylös