Gsx-r1000 takarenkaanlaakeri

PaholaisKastike

New member
Tuli koettua tänään kauhunhetkiä kun kiihdyttäessä tuntui kuin takarengas olisi taittunut alle. ---> Otin renkaan irti ja totesin, että vika johtui ilmeisimmin takarataspaketissa olevan laakerin hajoamisesta.

Onko kellään muulla kokemuksia vastaavasta viasta ? Mopona siis Gsx-r1000 k6.

Mietityttää vain kun mopolla ajettu 18000 ja tässä vaiheessa jo laukeaa laakeri. Toki kova veto kohdistuu varmasti juuri siihen rattaan puoleiseen laakeriin, joka saattaa tietysti osaltaan vaikuttaa hajoamiseen. Rengas ja ketjulinja noin muuten ovat kyllä suorassa, joten niiden "vinous" tuskin on hajoamista aiheuttanut.
 
Kyllä ne voi joskus kämähtää alle aikayksikön, mutta, ootko pessyt painepesurilla se kun käy laakerien päälle.
 
Eipä ole tullut paineella pestyä kertaakaan.

Sinäänsä eihän se mikään mahdottomuus ole, että sinne on paskaa päässyt väliin, koska kyseessä on jostain syystä ns. avoin laakerimalli, jota suojaa vain kumitiiviste. Mielestäni aika outo veto laittaa tollaiseen kohtaan em. laakerimalli. Noh, ilmeisesti siihen on joku järkevä syy, mikä ei nyt vaan pyörähdä millään mieleen.
 
Aika monessa pyörässä se vetopakan laakeri tuntuu avoin olevan, eli vain se stefa suojaa sitä siinä. Kieltämättä itsellänikin tulisi ekana mieleen pistää suojattu, eipähän rasvatkaan lennä mäkeen niin helposti.
 
Uus,molemmin puolin suojattu laakeri vaan kehiin ja stefa paikelleen. Onhan se vetopakan ja vanteen välinen holkki paikallaan,onhan? Jos hukkunu matkalla,nin laakeri kiristyy taka-akselia kiristäessä ja kohta taas sökö...
 
Kyllä siinä pitäisi olla kaikki kilkkeet ja holkit niinkuin pitääkin. Aika vaikea oli löytää umpinaista laakeria, koska japanilaisilla on ilmeisesti ihan omat koot noissa laakereissa.

Joten ei muuta kun samanlainen laakeri ja uudet stefat kiinni ja toivotaan että homma toimii.
 
Back
Ylös