GSX-R600 04-05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja santtu-cbr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

santtu-cbr

New member
eli tommonen varmaankin tulee hommattua toiseksi pyöräksi. (siis vaimolle jäisi cbr) ajoasento tuntui kohtuulliselta mutta mites sitten kun takana on pidempi matka..
confused_orig.gif
alla tällä hetkellä siis -05 600 f cbr joten jos vaikka pidetään vertailu kohteena tämä. mitäs vikoja tai miinuspuolia noissa on? ajamiset tulisi olemaan lähinnä ratapäiville menemistä,työmatkaa ja mutka teitä.. hondalla sitten pikku reissut tehtäisiin. illasia kokemuksia muutenkin ko. pyörästä immeisillä on?? toinen vaihtoehto olisi sitten 636 kawa mutta...

Ite oon miettinyt aivan samaa. Molemmat todella hienoja pyöriä, suska ehkä pikkasen paremman näköinen (uudempi malli...). Bike arvosteli suskan paremmaksi kadulle ja radalle kuin kawan mutta bikeen en luottas enempää kun että sillä voi pyyhiä
033102ass_1_prv.gif

Kawa puolellahan on isompi topikki 636:sesta, haulla löytyy. Pistäkääs nyt gixxerin omistajat tähän kommentteja kuten santtu-cbr tuossa jo pyytelikin
062802jumpie_prv.gif

juu kawasta juttua löytyy ja vikojakin tuntuu olevan sekä "ominaisuuksia" ... suzuki on todellakin nätimpi ja ehkä muutenkin mieluisampi joten veikkaan että sellanen tulee hommattua. mielenkiintoista olisi vain tosiaan kuulla että millanen se käytännössä se on. pituutta mulla on 178 ja 68 painoa että varmaan kohtuu sopiva mopokinkin ois mulle..
cool.gif

Kusiaisella en ole ikinä ajanut, mutta 750:llä on takana 15000 huoletonta kilsaa, joista pari tonnia Norjan reissulla. Vakiona jalkatapit oli vähän korkealla meikäläiselle (180cm), minkä tunsi reilun sadan kilsan yhtämittaisen ajon jälkeen, mutta laskin niitä pari senttiä ja nyt on tosi rento ajoasento pitemmällekin reissulle. Eivät haittaa radallakaan tällä vauhdilla.

05 kuussatkulla ajettu 4700 km. Mittaa mulla 178 ja painoa 80. Ensiksi puutuu polvet ja sitten perse. Ajoni on ollut 90 prosenttisesti mutkapätkäajoa. Max päivämatka noin 250 km. Itse päädyin ko pyörään lähinnä ulkonäköperusteella. Lisäksi bonuksena suitsan ruiskua pystyy säätämään jos ja kun vaimentajan vaihtaa.

Tyytyväinen olen ollut. Alustaa pitäis säätää keväällä jäykemmäksi. Tähän asti olen ajellut tehtaan asetuksilla. Takapenkkiä ei ole ollut tarpeen asentaa joten kokemukset vain solo ajosta. Itse ostin pyörän mutkapätkäajeluun ja radalla käyntiin ja se on täyttänyt odotukset loistavasti. Radalla kokemusta vain kerran MP-tuen hitaasta ryhmästä. Ensi kesänä jatketaan keskiryhmässä.

Ensiasennuskumit BT 014 toimii ihan ok. Tosin keväällä alle vaihtuvat Diablo Corsat. Kulkupuolikin ainakin mulle mutkapätkäilyyn ihan riittävä. Tietysti jos samaan rahaan sais lisää tehoa niin...

jake

juu ulkonäkö on kyllä siisti suzukissa.
cool.gif
hitaaseen ryhmään olisi ensi vuonna tarkoitus mennä jatkamaan ja radalla käyntejä toivottavasti tulisi reippaasti. tekniikkahan noissa on varmaan kestävä? ja tuskin tyyppivikojakaan niin on viellä löytynyt.

Murheita ei ole ollut paitsi maalipinta, joka tankin kyljistä jo noilla kilometreillä alkaa kärsiä. Kiveniskuteippiä laitoin suojaksi. Ei ehkä kaikkein kaunein ratkaisu mutta ainakin toimii. Talven aikana vois vaikka kehitellä jotain siistimpää.

Murheita ei ole ollut paitsi maalipinta, joka tankin kyljistä jo noilla kilometreillä alkaa kärsiä. Kiveniskuteippiä laitoin suojaksi. Ei ehkä kaikkein kaunein ratkaisu mutta ainakin toimii. Talven aikana vois vaikka kehitellä jotain siistimpää.
Tankslapper toimii. Siistikin on, eikä kallis.
Joo sellanen olis tarkoitus tilata ja asentaa talven aikana. Tarttuuko muuten vahattuun pintaan vai pitäiskö jättää vahaamatta? Asennus itsessään ei kai ole mikään ylivoimainen homma?

Ei tollasia mopoja! Sekin menisi sit varmaan akalle, vai?

Jos nyt ihan välttämättä haluu ajaa rivikoneella, ni kyllä siinä kuution kohdalla tulee olla silloinkin nelinumeroinen luku.

Tosimies ajaa twinillä.

Joo sellanen olis tarkoitus tilata ja asentaa talven aikana. Tarttuuko muuten vahattuun pintaan vai pitäiskö jättää vahaamatta? Asennus itsessään ei kai ole mikään ylivoimainen homma?
Hyvin tarttuu vahattuunkin ja asennuskin on helppoa, kun voi monta kertaa yrittää, kun ei ole sitä liimaa. Kalvot olleet kiinni ehkä reilun kymppitonnin ajan ja sekä tankki että muovit ovat pysyneet tosi siisteinä.

Jos nyt ihan välttämättä haluu ajaa rivikoneella, ni kyllä siinä kuution kohdalla tulee olla silloinkin nelinumeroinen luku.

Tosimies ajaa twinillä.
kerroppa miksi juuri minun pitäisi ostaa isompi pyörä kuin 600cc? entä miksi en ostaisi rivikoneista pyörää? ja akkaa ei talosta löydy mutta vaimo kylläkin.. tais mennä vähän ohi alkuperäisen jutun aiheen..
confused_orig.gif

Tosimies ajaa twinillä.
kerroppa miksi juuri minun pitäisi ostaa isompi pyörä kuin 600cc? entä miksi en ostaisi rivikoneista pyörää? ja akkaa ei talosta löydy mutta vaimo kylläkin.. tais mennä vähän ohi alkuperäisen jutun aiheen..
confused_orig.gif
Kyllä kuussatkullä pärjää LOISTAVASTI. Saa kierrättää kunnolla. Ja kyllä nekin kulkee. Monet ovat vaihtaneet jopa tonnisia kuussatasiin. Vääntöä tietysti ei ole yhtä paljon, eikä alta tietyn kierrosluvun ihmeitä tapahdu, mutta se on vain hauskaa (tehopiikki
lookaround_orig.gif
..).

Hyvin tarttuu vahattuunkin ja asennuskin on helppoa, kun voi  monta kertaa yrittää, kun ei ole sitä liimaa. Kalvot olleet kiinni ehkä reilun kymppitonnin ajan ja sekä tankki että muovit ovat pysyneet tosi siisteinä.
Hyvä tietää, että toimii. Pistänpä talven aikana tilaukseen.

Niin ja santtu-cbr.
Itse vaihdoin ysikawan pikkugigseriin eikä ole kaduttanut. Toki kawa oli -96 mallinen, mutta vääntöa ja tehoa silti rutosti reilummin. Silti toi nykyinen tuntuu paljon hauskemmalta laitteelta. En toki kiistä ettenkö isompaa hankkisi jos vain rahaa osaisin taikoa. Mutta enpä silti oikein osaa isompaa kaivata kun en ole noita uusia kilosia kokeillut. Onneksi ;)

jake

Jos nyt ei budjetissa hirveästi vaikuta niin sijoita 750:seen tai jopa mahdollisesti 1000:seen! Se vääntö on kuitenkin kierrättämistä mukavampi asia.
thumbs-up.gif

Älä suotta, tavallinen kontaktimuovi pysyy varsinkin reunoista paremmin kiinni ja tekee ihan saman asian eikä näytä sen huonommalle. Leikkaat vaan sopivan muotoisia paloja + harjoittelun nimissä varapalat (vältä enemmälti kaarevia pintoja). Sitten kastelet kunnolla sekä tankin pinnan että asennettavan palan liimapuolen ja asennuksen ja viimeisen passailun jälkeen vetelet lastalla tai rullalla mahdollisesti alle jääneet ilmat ja suurimmat vesikuplat pois. Seuraavana päivänä pinta on jo hyvin huomaamaton, kun loput vedet ovat haihtuneet kalvon läpi pois ja liima on tarttunut. Homma onnistuu kaikkein parhaiten, jos irroitat tankin ja teet koko homman sisällä.

Älä suotta, tavallinen kontaktimuovi pysyy varsinkin reunoista paremmin kiinni ja tekee ihan saman asian eikä näytä sen huonommalle. Leikkaat vaan sopivan muotoisia paloja + harjoittelun nimissä varapalat (vältä enemmälti kaarevia pintoja). Sitten kastelet kunnolla sekä tankin pinnan että asennettavan palan liimapuolen ja asennuksen ja viimeisen passailun jälkeen vetelet lastalla tai rullalla mahdollisesti alle jääneet ilmat ja suurimmat vesikuplat pois. Seuraavana päivänä pinta on jo hyvin huomaamaton, kun loput vedet ovat haihtuneet kalvon läpi pois ja liima on tarttunut. Homma onnistuu kaikkein parhaiten, jos irroitat tankin ja teet koko homman sisällä.
Kiitos vinkistä. Pitääpä kokeilla. Onhan tässä talvi aikaa harjoitella.

Back