• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX1000R vs R-1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raisa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

raisa

New member
Toiset suosittelevat kovasti tuota Yammun R-1:stä
sad_orig.gif

Miksi?
nixweiss.gif

Kertokaahan järki tai vähemmän järki syyt miksi mieleni tekevi ennemmin tuota gigxeriä
withstupid.gif

Elikkäs kertokaahan miten perustelen noille "heeboille" mieltymykseni Suzukiin

Muutaman
033102beer_1_prv.gif
jälkeen väittely on kovaa

Ei se järki, vaan se TUNNE
buttrock.gif
! Mulle Rykkönen ei ainakaan aiheuttanut lähellekään samoja fiiliksiä kuin Gixeri
smile_org.gif
.

Tosiasiassa nykypyörissä alkaa jo kaikissa olla ominaisuudet kohdallaan, joten kyllä se valinta taitaa useinmiten tosiaan mennä enemmän makuasioiden puolelle
nixweiss.gif
?

Edit: Ja makuasioista tunnetusti on turha kiistellä.

Kun en ole kokeillut gixeriä niin ei mitään todellista vertailupohjaa ole. Mutta R1 oli kyllä varsin hilpeä laitos. Liian hilpeä. Ainakin mun taidoille.

Mutta jos noista pitäisi valkata, niin menee kyllä R1:een niin kirkkaasti ettei tuossa ole edes mitään kisaa. Ei millään järkisyillä, vaan ihan siksi että noi gixerit pitäisi maalauttaa ensitöikseen, on ne sen verran hirveän näköisiä.

Muutamia omiin havaintoihin/kokemuksiin/kuulopuheisiin perustuvia seikkoja:

Gixxerin puolesta:

1. Kaikissa 1000 gixxereissä säädettävä ruisku vs. R1:ssä ruisku vasta vuodesta 2002 ja sekin vaatii PC:n jos haluaa säädellä.

2. Gixxereissä enemmän tehoa ja vääntöä. Piste.

3. Gixxer todettu aina saman vuosimallin rykköstä nopeammaksi radalla.

4. Se on suzuki.

Rykkösen puolesta:

1. Vitusti hienompi ulkonäkö. Mitä vanhempi, sitä hienompi.

2. Jotenkin rennomman ja näppärämmän tuntuinen. (vaikkein välttämättä edes ole....vitustako sitä tietää.)

3. R1 parempi pitkään matkaan. Gixxer halvaannuttaa alkuperäisasetuksillaan alaraajat jos kuskilla mittaa (vartalon pituus) on yli keskimääräisen.

Molempien puolesta:

Röyhkeitä pelejä kumpainenkin. 2 ylivoimaisesti räyhäkkäintä pyörää ever. 10R kovasti yrittää pyrkiä kolmanneksi.

Itse pähkäilin samojen mopojen välillä valintaa tuossa vuosi sitten.

Molemmat aivan sairaan hyvii..

Itse päädyin kuitenkin Rykkökkseen polvikulman takii.
Olen .186cm pitkä ja gixun jalkatapit on kuite aika korkeella.

Sattumoisin mulla ois-03 R1 myynnissä..
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=297991

Ei enään napaa kadulla ajo yhtään...

Ei tollasista asioista kannata kiistellä, kyllä gixxeri pieksee jammun mennentullen!
biggrin.gif

R1 on niin rimpula, ja noissa uudemmissa R1:ssä ei ole vääntöäkään. Suitsassa on vakkarina ohjausiskari, jammussa ei. Kyllä susuki on munakkaampi vaihtoehto, ulkonäkö jutut on makuasioita.

Jammun ajoin enkä pitänyt ajotuntumasta. Sukisuki löytyy pihasta.
Käy molemmilla ajamassa ja muodosta oma mielipiteesi. Ei me osata vaimoakaan sulle valita, vaikka koeajopäivillä käytäisiinkin.
biggrin.gif

Yhtenä miinuksena uusissa R1ssä on perseenpaistimet.

Kyllä, ne keittää munaskuikkelit tai kirkkoveneen ruuhkaliikenteessä kesällä..

Mitään näistä kilosista japseista en omista joten ei ole omaa lehmää ojassa
biggrin.gif
Itsellä kyllä menee top-3:R1, 10r, 1000gsxr. Tarkkaa syytä en tiedä miksi näin... Ulkonäkö&fiilis ratkaisee, ominaisuudethan on aika lähellä toisiaan.

Kysyppä samaa jammusetien ja tätien puolelta. Täälä Sukisukin puolella kun kehutaan omaa merkkiä ihan liikaa (eikä kaikkien tarvi ajaa samanlaisella suzukilla kuin mulla). Tai voisitko ruveta honda-mieheksi. Ne kun ei muita matki.

Pikku veljellä on -05 r1 ja itelläni 1000 -04 gixxer. Molemmat hyviä ja voimaa aika lailla saman verran. Mutta jos paljon pitäs matkaa ajaa niin kyllä r1 on parempi!! Ei gixxerikään huono ole matka ajossa jotenkin r1 tuntui vaan paremmalta.

Näinhän ei esim. Masterbikessä kuitenkaan käynyt...

Ja aika harva tämänkin foorumin lukijoista voisi oikeasti todeta, että Suiza on poikkeuksetta nopeampi radalla.

Osta se, joka tuntuu kolahtavan paremmin - ei mene ikinä vikaan.

Back