GSX1100R I/Ö ja neste eroja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzukigirl
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suzukigirl

New member
Tämmöstä kattelemassa itselleni... Kertokaapas nyt eroja, painon ja kaiken suhteen... Onko jompikumpi normi ajeluun parempi.. Kestävyys yms.yms..

Paljonko yleensä näillä ajeleepi? Kyseessä siis n. -92 -93 kikseri...

Kehukaa!! Pahentakaan kuumetta!!

Itsellä ollut nyt parisen viikkoa tuollainen -92 Gixxeri I/Ö ja toiminut moitteitta ml. n.60tkm. Pari tonnia olen kerinnyt huristelemaan ;).

Itse halusin I/Ö:n juurikin tuon legendaarisuutensa puolesta
smile_org.gif
. Jokunen kilo voipi olla painoakin vähemmän. Venttiilit ruuvisäätöiset (ei tartte paloja). Jarrut tosin saattaa tuossa vesipelisä olla astetta paremmat?? I/Ö moottoriltaan yksinkertaisempaa tekniikkaa, kuin vesipeli...

Hyvin tuntuu kyllä potkivan ja konekin legendaarisen kestävä, kun turbottavatkin niitä ;).

Enpä muuta osaa kertoilla....

I/Ö kiksussa on myös palakansia. Itsellä ollut 8 kpl I/Ö kiksuja. Nyt 1400 gsx. ei se kone tekniikan puolesta paljon eroa vesipeleistä. On vain vähän varmempi esim. jos kansipahvi menee niin voi ajaa vielä kun ei puhalla jäähdytin nestettä ulos. Samanlaista "hienomekaaniikka kuin muutkin". Varmaan suunnittelu vaiheessa otettu huomioon korkeat pistemäiset lämpötilat. Tästä syystä luulen sen saaneen maineensa. Itsellä kova kynnys siirtyä vesipeleihin.

Tämmöstä kattelemassa itselleni... Kertokaapas nyt eroja, painon ja kaiken suhteen... Onko jompikumpi normi ajeluun parempi.. Kestävyys yms.yms..

Paljonko yleensä näillä ajeleepi? Kyseessä siis n. -92 -93 kikseri...

Kehukaa!! Pahentakaan kuumetta!!
Mä myin 94tkm ajetun -91:sen iö:n kaverille (uskalsin siis myydä) ja tuntuu liikkuvan edelleen. Palasäätö tuossa kannessa.

itselläni alla -90 i/ö ja eipä ole paljon aihetta valittaa.
keväällä hommasin ja nyt on n.4000km takana. matkaa tullu ajettua ja sopii siihenkin varsin mainiosti. noihan kestää maailman tappiin asti, kunhan muistaa tehdä perushuollot.
ja onhan siinä luonnetta
inlove.gif

käyntiääni on melko ronski, mutta eipä se ole minua haitannut.
matka-ajossa kulutus n.5 litraa, mutta kyllä sille bensa kelpaa, kun alkaa kahvaa kääntämään
biggrin.gif

suosittelen lämpimästi
thumbs-up.gif

itellä -94 wesi peli.. ja hyvin on toiminu... ja voimaa on kyllä.. vesipelissä taitaa paremmat jarrut olla (6mäntäset etusatulat)..?? tehoa on ainakin enemmän... ja omasta mielestä paremman näköinenkin pyörä on... mutta hyvin pitkälle samanlaisia vehkeitähän ne on.... et tuskin tuut pettyy kumpaan sit päädytkin...

Hyvältäpahalta kuulostaa...
smile_org.gif

Mulla on ollut tuo -82 GS500E nyt 6 vuotta. Mahtaa olla hyvin pitkälle samantyyppinen kone tuossa isossakin..

Mites sitte tämä korkeus, en ole vielä päässyt istumaan.. Mittaa kertynyt n.165cm kengät jalassa..
tounge.gif

Entäs jos hämennetään soppaa vielä 750:lla.. Ei taida ulkopuolisella kooltaan juurikaan erota?

Ärrämalli kuitenkin silmää hivelee...
bowdown.gif

Kiitos auttajille!

Hyvältäpahalta kuulostaa...
smile_org.gif

Mulla on ollut tuo -82 GS500E nyt 6 vuotta. Mahtaa olla hyvin pitkälle samantyyppinen kone tuossa isossakin..

Mites sitte tämä korkeus, en ole vielä päässyt istumaan.. Mittaa kertynyt n.165cm kengät jalassa..
tounge.gif

Entäs jos hämennetään soppaa vielä 750:lla.. Ei taida ulkopuolisella kooltaan juurikaan erota?

Ärrämalli kuitenkin silmää hivelee...
bowdown.gif

Kiitos auttajille!
itselläni allekirjoituksessa oleva mopo, -91 ja -92 on iö-koneiden palasäädöllä olevia kansia. jonkun teorian / valmistajan säännön mukaan venttiilit pitää säätää (tai tarkastaa) 12tkm ajon jälkeen. omalla rakkineellani oli päästetty AINAKIN 45tkm katsomatta venttiilejä, eikä tarvinnut säätää yhtään tälläkään kertaa. pelkkä tarkistus riitti, kunnossa olivat.

jos R-suzukia on hankkimassa, 1100 on se ainoa oikea koko joka kannattaa hommata
smile_org.gif

näin on sanoneet ne, jotka ovat hommanneet pikku-ärrän. runkohan niissä on kaiketi samankokoinen, ison ärrän kone menee pikkuärrän runkoon heittämällä.

tänävuonna on tullut mittariin 14tkm eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. ei kertakaikkiaan mitään. öljyä on saanut vaihtaa pari-kolme kertaa ja renkaita menossa kolmas kierros.
jos kuskin pituus ei meinaa piisata, sitä pyörää saa madallettua.

nämä on näitä kuulopuheita, mutta IÖ-kone on pomminvarmempi kun W-kone.
smile_org.gif

No,mulla ollut jo 10v,tai ylikin tuo I/Ö 1100 87 mallinen ,laatikko piti rempata 80 tonnissa,kakkonen hyppi,mutaa normaali vika,saa siipeensä kun repii nopeita vaihtoja kakkoselle.Kone avattiin muuten 70 tuhannessa,kansi olis saanut siipeensä,edellisten omistajien törttöilyjen takia.Mutta sylinterit,männät ja alakerta,ei mitään sanomista.Kytkin pettää helposti,jos viilaa,orkkistehot kestää hyvin.Itse en ostaisi vesiärrää,vasta kuin tuota tonnista,1100 vesiärrä,mun mielestä ei ole samaa luonnetta

Dodii... Näin ne suunnitelmat voipi muuttua ihan yhtäkkiä..

Tänään tuli hajettua Suzuki RF 600 -96 vuotinen...

Sijainti, ikä, kilometrit ja se että vanhan sai menemään vaihdossa ratkaisi näin...

150km sateessa ja oli ihan mukavan tuntoista.. Eiköhän sitä tälläkin kerenne kun yksin aina ajelee eikä kuormaa tarvi kuskailla.. ja onhan tällä kuitenkin jonkinlainen vaihtoarvo vielä muutaman vuoden päästäkin...
sport05.gif
sport05.gif

Sijainti, ikä, kilometrit ja se että vanhan sai menemään vaihdossa ratkaisi näin...

150km sateessa ja oli ihan mukavan tuntoista.. Eiköhän sitä tälläkin kerenne kun yksin aina ajelee eikä kuormaa tarvi kuskailla.. ja onhan tällä kuitenkin jonkinlainen vaihtoarvo vielä muutaman vuoden päästäkin...
sport05.gif
sport05.gif
onnittelut oikean merkin valinnasta.
kyllähän tuolla kuussatasella RF:llä kevyt naisihminen kerkiää
smile_org.gif

ja jos alkaa tuntumaan ettei kulje, niin siihen runkoon käy heittämällä 900cc RF:n kone..
wink.gif

sport05.gif
sport05.gif
Oikea valinta jos vähänkään aiot matkaa heittää. Tulin eilen Norjan reissulta ja mopona 750 vesiärrä -94. 3400 km viidessä päivässä, meinas ottaa niskan päälle  
062802moto_prv.gif

Back