100cid
New member
Nonniin.
Pari viikkoa sitten kävin AJ:lla Vaasassa säädättämässä ruiskun sliparin kanssa. Teho 107hv ja 125Nm takapyörältä eli saman verran kuin vakiosta kampiakselilta. Laskennallisesti kampiakseliteho on n.122hv ja vääntö +140Nm. Ja vääntökäyrä on aivan mahtava koneen normaalilla käyttökierrosalueella 2500-5000rpm. Ei paha lisäys vakioon vähällä työllä.
Teho ja ennenkaikkea vääntö tuntuu ajossa ihan eri lailla kuin vakiona. 7200rpm:n jälkeen alkaa jo tehot tippua eli kun pitää kierrokset maksimivääntöalueella 5000-7000 niin maisema vaihtuu aika liukkaasti, oli vaihde mikä tahansa.
Nyt täytynee vielä tilata Yoshimuran Stage1 nokat ja nillä pitäisi keski-yläkierrosalueen riemua tulla vielä paljon lisää! Remmiahdinsarjankin koneeseen löysin mutta yli 5000€ hinta puistattaa aika lailla...
Pari viikkoa sitten kävin AJ:lla Vaasassa säädättämässä ruiskun sliparin kanssa. Teho 107hv ja 125Nm takapyörältä eli saman verran kuin vakiosta kampiakselilta. Laskennallisesti kampiakseliteho on n.122hv ja vääntö +140Nm. Ja vääntökäyrä on aivan mahtava koneen normaalilla käyttökierrosalueella 2500-5000rpm. Ei paha lisäys vakioon vähällä työllä.
Teho ja ennenkaikkea vääntö tuntuu ajossa ihan eri lailla kuin vakiona. 7200rpm:n jälkeen alkaa jo tehot tippua eli kun pitää kierrokset maksimivääntöalueella 5000-7000 niin maisema vaihtuu aika liukkaasti, oli vaihde mikä tahansa.
Nyt täytynee vielä tilata Yoshimuran Stage1 nokat ja nillä pitäisi keski-yläkierrosalueen riemua tulla vielä paljon lisää! Remmiahdinsarjankin koneeseen löysin mutta yli 5000€ hinta puistattaa aika lailla...