• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSXF 98- valot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Imppu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Imppu

New member
Olen etsiskellyt pitkin poikin tietoa etuvalon modaamisesta siten että normaali ajossa palaisivat molemma valot ja kun kytkee pitkät niin molemmissa syttyisi pitkät. eli toiminta kuten auton ajovaloissa esim. H4 polttimoilla. Tietoa en ole mistään löytänyt (jos olisin en kysyisi...). jos joku tietää kuin tämän saa tehtyä 03 gsxf:n niin olisin hyvin kiitollinen.
bowdown.gif

Mä olen aprikoinut ihan samaa aihetta. Ilmeisesti homman pitäisi onnistua, kun löytäisi katteen alle sopivat lähi-kaukovalo H4-umpiot.

Onko jollain jotain tietoa virityksen laillisuudesta?

On tosi pöljän näköinen ku "puolet" vaan palaa....
Laillisuudesta en tiedä mut onhan muita pyöriä missä jo vakiona palaa molemmat "puolet"

bajahill kertoo lakipykälistä, mut ei mitään itse modista.....
haluun ne valot palaan..
idea3.gif

Netissä roikkumisen ohessa tsiikailin Haynesin korjausmanuaalia ja siellä oli maininta, että mm. US-malleissa on erilainen ajovalosysteemi ja pienellä lisähakemisella löyty, että siinä on ensinnäkin H4-polttimot (kaksi kipaletta) ja siten lyhyillä palaa kaksi lyhyttä ja pitkillä kaksi pitkän valoa.

Jenkkilän varaosahaussakin oli H4-valopaketti tarjolla. Mutta onko tämä US-versio lyhyillä oikeaan puskaan enemmän ja vastaantulijan silmiin vähemmän sohottava valoarsenaali kuten suomalaisissa lampuissa on tapana?

Ilmeisesti, jos aikoo viritellä noita valoja, niin tarttee vaihtaa koko umpio-kokonaisuus (uutena jenkeissä bauttiarallaa 300 taalaa).

On tosi pöljän näköinen ku "puolet" vaan palaa....
Laillisuudesta en tiedä mut onhan muita pyöriä missä jo vakiona palaa molemmat "puolet"
Mut eihän niitä omia valoja ajaessa itse näe!
smile_org.gif
Ei siis oo yhtään pöljän näkönen.

Muuten paremmat valot sais varmaan eliminoimalla jännitehäviöt. Vetäis uuden kunnon virtapiuhan akulta + rele sinne, niin vois lisääntyä nykyisellään vähäinen valon määrä.

Juu eihän niitä valoja nääkkään mut silti tietää minkä näköinen se keula on kun ajelee. Valot pitäiskin saada palaan ihan pelkistä ulkonäkö syistä
cool.gif

juu kyseisen uudelleen johdotuksen meinasin tehdä kuhan saa tietoo onnistuuko sen toisen valon palamaan saanti kovin helposti. Kirkastuu muuten ajovalot mukavasti uudelleen johdotuksen myötä on tullu todettua vanhassa pösössä missä valot ihan
033102ass_1_prv.gif
.

Tervettä latoon!!

jos onnistuu kohtuu edullisesti ja porukka ajattelis hankkia vaikka pienellä kimppatuilauksella niin messissä ollaan!

Kyllähän nuo molemmat pallot pitää saada palamaan  
cool.gif

Voisko aatella kyöhän miehen ratkaisua ja joku LED-poltinhässäkkä sinne "huijauksena"...

Herätelläänpäs tämä aihe.. uutena gsxf-kuskina kiinnostaa onko joku rakennellut moisen.

En ole vielä edes ehtinyt tutustua siihen minkälaiset bolsat tuolla umpioiden kätköissä on H4 vai joku muu??

Siis ei mikään tyhmempi juttu toi jenkkilästä tilaus,mutmut...se e hyväksyntä niistä puuttuu...tietenki joku kirjoittaa että ei niitä tarvi katsastaa..mutta tiedoksi
smile_org.gif

Nyt MEILLÄ umpiossa H-seiskat.
Siis,ajatteko paljon myöhään pimessä vai minkä takia haluatte kirkkammat valot?Jos haluatte kirkkammat valot nykyiseen...
niin ei muuta kun "laittomat"polttimot isomalla watti määrällä..
jos taas haluatte...nin kuin minä...näkyä päivällä paremmin,niin ei taida olla muuta vaihtehtoa kun tilata jenkkilästä hoo nelos umpion.

Jos haluatte kirkkammat valot nykyiseen...
niin ei muuta kun "laittomat"polttimot isomalla watti määrällä..
Ei se aivan noin mene! Ennemminkin seuraavasti.

Isompi wattimäärä > isompi virta > suuremmat häviöt > pienempi jännite polttimolla > polttimon langan lämpötila matalampi > himmeämpi valo + vaara kytkimien ym. rikkoutumisesta.

Jos vaihdat polttimot tehokkaampiin joudut koko sydeemin käymään läpi isomman virran vuoksi.

Parempi "laiton" viritys http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=33_53_59

t. S

Pyörän lähi- ja kaukovalot kannattaa vetää releiden kautta. Säästää katkaisimia, kun kulkee pienempi virta niiden kautta.

Vaikka kytkettynä kestäisikin, niin kytkentähetkellä syö silti aina kontaktipintoja.

Oikeessa olet tuon watti>paksummat johdot jutun kanssa ja se
pitää paikkansa!Ei vaan tullut mieleen erikseen mainita siitä
kun ollut 30 vee autoalalla :)Sitä olettaa niin paljon
biggrin.gif

"vanha pappa"
biggrin.gif

Haynesin manuskasta näkyvät suoraan johdotukset epäsymmetriselle ja symmetriselle valosysteemille. Sieltä vaan katsomaan ja siirtämään johdot liittimeltä. Pitäis oleman aika helppoa.

Tervehdys! teille konepyörä miehet.
itse omistan 750 Katanan (gsx-f) -99 tuotu jenkeistä ja siinä on molemmat "silmät" auki ja on hianon näköönen. kumpiakin hehkuja voi korkeus säätää.
ei kai ne oo huomauttanu rekisteröinissä mitään kun on saatu suomen kilpiin.

Back