GSXR 750 K7 säätöpaikka?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dex1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Dex1

New member
Pitäisi ruuvata ensi viikolla Yoshimuran TRC Carbon kiinni tohon mopottimeen. Kuulemma Suitsan vakioboxi on "karkeasti" säädettävä joka riittää kun sliparin vaihtaa, että saa vähän fixattu seoksia.

Missä tällainen paikka olisi jossain Espoo-helsinki-vantaa tai vaihtoehtosesti Salo/Raisio jne. akselilla?

Mitä mahtaa kustantaa moinen säätöjen tarkistus ja tarvittaessa säätö, ajaako ne pyörän dynossa tuolloin vai miten se tapahtuu näissä vehkeissä?
omg.gif


Onko säädölle edes tarvetta jos pelkän pöntön vaihtaa? Kuulemma ajaa sopii vaaratta ilman säätöäkin mutta..?
 
tuolla näkyy dynopenkkejä Linkki
Penkissä ne ajaa ja kattovat seokset. Voi olla että ei tarvi säätää ollenkaan mut suosittelen et käytät kuitenkin varmuuden vuoksi.
 
Juu mutta entäs semmosia jotka taitaa tuon suzukin boxin? Esim. Bike world ei suostu sitä säätämään?
 
Sain mp-asennus.comilta tuosta pk-seudulta vastauksen että homma onnistuisi hintaan 150e.
smile_org.gif


Onko kellään kokemuksia miten äijät homman taitaa? Jos ei vikaa ole niin tuonne vien 20. päivä.

Mutta jos esim. tuo Viaberi tekee hommat paremmin niin ei kai se ongelma ole sinnekään ajella, moiset hommat kuitenkin onnistuu "odottaessa" yleensä tuollanen pikkusäätö.
 
Sivutaan topiccia, mutta liitetään kysymys kuitenkin siihen.
Eliikkäs onko nämä k7 k6 etc. jotain erikoismalleja vaiko vain ihan vuosimallimerkintä?
nimimerkillä keltanokka
 
Sain mp-asennus.comilta tuosta pk-seudulta vastauksen että homma onnistuisi hintaan 150e.
smile_org.gif


Onko kellään kokemuksia miten äijät homman taitaa? Jos ei vikaa ole niin tuonne vien 20. päivä.

Mutta jos esim. tuo Viaberi tekee hommat paremmin niin ei kai se ongelma ole sinnekään ajella, moiset hommat kuitenkin onnistuu "odottaessa" yleensä tuollanen pikkusäätö.
Kysyitkö Molitorilta Turusta? Mulla ainakin saatu 1000 K7 täysputkella ihan hyviin säätöihin. Ei Loponen niistä mun mielestä ole pahoja hintoja pyytänyt. Ja tietääkseni säädellyt myös Hietasen kisapyörää, et kait se jotain osaakin.
 
Tänään oli säätö Salon mp-asennuksessa, 140hp antoi tuo 750 rutku takarenkaalta. Ihan ok lukema kai? En tiedä yhtään mitä vakiot on antaneet.

Alhaalta oli kuulemma laihalla ja sieltä rikasti, ylhäältä hitusen laihenti mutta jäi vieläkin hitusen rikkaalle 11-14k kierrosalueelta jostain kohdin kai - ei riittänyt heidän palikoissaan ytyä säätää sieltä kohdalleen.

Miinuspuolena, että tyhjäkäynti muuttui "rynkyttäväksi" eli seilaa nopeaan tahtiin ylösalas kuten vanhemmat viri-viripyörät esim., tarkoitan semmosta seilaamista. Sammui jopa kerran liikennevaloihin.

Ratkaisuna nostin tyhjäkäynnin noin 1200 tienoille niin käy suht tasaseen - mutta ilmeisesti ei ihan näin homman kuuluisi mennä...?

Onko muilla ilmennyt vastaavaa kun on suizan ruisku säädetty, että tyhjäkäynnille käy noin?

Kun säätäjä meinasi että se on pakollinen oire ollut noissa gixuissa, että noin käy - ilmeisesti tyhjäkäyntikin rikastuu kun pikkukierroksia rikastetaan...?
 
Dynovideo josta kuulee soundia kanssa kivasti.

http://www.youtube.com/watch?v=Np8-3FKX3LU

Perskutarallaa että toi putki+säätö lisää voimaa etenkin keskialueelle. Persdyno kertoo näin, kun ennen tämmösen alottelevan kuskin käsissä tuo pomppasi pystyyn ykkösellä täyskaasulla kiihdyttäessä siellä jossain 10k kohdilla, nyt jo 6k jälkeen irtoaa keula tiestä vaikka miten nojailisi eteen.

Ja jopa kakkosella vielä jaksaa kaasun voimalla, kun ennen kakkosella sentään pysyi etunen maassa
biggrin.gif
 
Tänään oli säätö Salon mp-asennuksessa, 140hp antoi tuo 750 rutku takarenkaalta. Ihan ok lukema kai? En tiedä yhtään mitä vakiot on antaneet.

Alhaalta oli kuulemma laihalla ja sieltä rikasti, ylhäältä hitusen laihenti mutta jäi vieläkin hitusen rikkaalle 11-14k kierrosalueelta jostain kohdin kai - ei riittänyt heidän palikoissaan ytyä säätää sieltä kohdalleen.

Miinuspuolena, että tyhjäkäynti muuttui "rynkyttäväksi" eli seilaa nopeaan tahtiin ylösalas kuten vanhemmat viri-viripyörät esim., tarkoitan semmosta seilaamista. Sammui jopa kerran liikennevaloihin.

Ratkaisuna nostin tyhjäkäynnin noin 1200 tienoille niin käy suht tasaseen - mutta ilmeisesti ei ihan näin homman kuuluisi mennä...?

Onko muilla ilmennyt vastaavaa kun on suizan ruisku säädetty, että tyhjäkäynnille käy noin?

Kun säätäjä meinasi että se on pakollinen oire ollut noissa gixuissa, että noin käy - ilmeisesti tyhjäkäyntikin rikastuu kun pikkukierroksia rikastetaan...?
Taitaa olla tehokkain 750 pyörä ikinä.

Tyhjäkäynti kuuluu olla 1200rpm/min.

Itsellä kyllä käy pyörä aivan normaalisti tyhjäkäyntiä vaikka on pönttö vaihdettu ja omaa boksia säädetty. Säätäjä puhuu paskaa.

Sen verran vielä, että olisit mennyt sinne Viaberille pyöräsi säädättämään niin olisi tyhjäkäynti kunnossa ja dynolapussa vähemmän hupia herättäviä lukemia.
 
Suosittelen Dyno-Mightia Espoossa. Saavat pyörän varmasti säätöihin ja tekevät homman erittäin tarkasti.

Säätävät sekä Suzukin omaa boksia se Power Commanderia.
 
sanoi:
Taitaa olla tehokkain 750 pyörä ikinä.

Tyhjäkäynti kuuluu olla 1200rpm/min.

Itsellä kyllä käy pyörä aivan normaalisti tyhjäkäyntiä vaikka on pönttö vaihdettu ja omaa boksia säädetty. Säätäjä puhuu paskaa.

Sen verran vielä, että olisit mennyt sinne Viaberille pyöräsi säädättämään niin olisi tyhjäkäynti kunnossa ja dynolapussa vähemmän hupia herättäviä lukemia.
Hmm, mitä nuo sitten normaalisti antaa? Kun jenkkifoorumilla oli Leovincellä joku penkitellyt 138,8hp jne niin ei kai tuo 139,8 vai mitä olikaan - niin älytön ole?

Tyhjäkäynti oli tossa ainakin uutena 700-800 välillä ja kävi nätisti siinä
nixweiss.gif
mutta hyvä jos se kuuluukin olla tuo 1200.

Täytynee käydä toisen kerran sitten vielä jossain, tulipahan tuokin testattua.
smile_org.gif
 
sanoi:
Taitaa olla tehokkain 750 pyörä ikinä.

Tyhjäkäynti kuuluu olla 1200rpm/min.

Itsellä kyllä käy pyörä aivan normaalisti tyhjäkäyntiä vaikka on pönttö vaihdettu ja omaa boksia säädetty. Säätäjä puhuu paskaa.

Sen verran vielä, että olisit mennyt sinne Viaberille pyöräsi säädättämään niin olisi tyhjäkäynti kunnossa ja dynolapussa vähemmän hupia herättäviä lukemia.
Hmm, mitä nuo sitten normaalisti antaa? Kun jenkkifoorumilla oli Leovincellä joku penkitellyt 138,8hp jne niin ei kai tuo 139,8 vai mitä olikaan - niin älytön ole?

Tyhjäkäynti oli tossa ainakin uutena 700-800 välillä ja kävi nätisti siinä
nixweiss.gif
mutta hyvä jos se kuuluukin olla tuo 1200.

Täytynee käydä toisen kerran sitten vielä jossain, tulipahan tuokin testattua.  
smile_org.gif
No, 138hp on kuitenkin 750 suzukille ihan liikaa.. Vie se vaikka Dyno-Mightiin. Veikkaan että 120hp ei ylity renkaalta.
 
Viime vuoden kirjoitustani lainatakseni (eri aiheesta):

"750 -05, Arrow-kokoputki, 130 hp/81 Nm takaselta. Erkan penkki, omaa boxia säädetty"

ja tyhjäkäynti seilaa hieman. Kuulostaapahan tuunatulta.
 
Dyno-Mightin kanssa asiasta keskusteltuani vaikuttaa, että oire olisi yleisempikin (näin käsitin) suizan boxia säädettäessä, ja Power Commander tarjoaisi sitten viimeistään ratkaisun heiluvaan tyhjäkäyntiin.

Ongelma taitaa olla se, että miksi nuo ylipäätään rikasti tuota 0-3000rpm aluetta mp-asennuksella kun tuolla alueella tuskin koskaan ajetaan
nixweiss.gif


Eli en ihan suinpäin lähde 170euron keikalle kuitenkaan kun mitä luultavimmin tulos on sama tyhjäkäynnin suhteen, Dyno-Might käyttää myös samaa säätölaitetta jne. kuin mp-asennus.com.


Otappa noista dynojutuista nyt selvää..

Kun jenkkifoorumeita selattuani sattui silmään jopa tulos _täysin_ vakiosta K7 750 gixusta oli 128hp takarenkaalta joka silmään sattui.

Sitten säädetyistä ja/tai sliparilla ja/tai putkella varustetuista dynotulokset seilaa 128-140hp välillä takarenkaalta, eli noissa on ihan järjetöntä heittoa näköjään penkkikohtaisesti.

Silmiin sattui eräskin jossa vakioputkella säädettynä jo tuo yli 130 takanakilla.
nixweiss.gif
 
"yoshi"poksilla pystyy kyllä säätää tyhjäkäynti seoksen kohdalleen.

Näi ainakii kx-centerissä tekivät,eikä ollu tyhjäkäynti humppaa.

vai miten se oli...
 
Täytyy laittaa viestiä mp-asennukseen että tekiskö ne "takuuna" pientä hienosäätöä, tuossa on nyt ilmenny että 5-6 vaihteilla kaasun on/off sai ihan uusia ulottuvuuksia kun meno vaihtuu moottorijarrulta vedolle ja toisinpäin semmosen niskajumpan välityksellä että hermo menee ajaessa.

Tosin noissa meiningeissä kierrokset on yli sen 0-3000rpm pikkukierrosalueen että en tiedä voiko tuolle mitään tehdä, seosten rikastaminen vissiin sai tuon aikaan tms.
 
Back
Ylös