GSXR1100 mystinen sammuminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaskax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jaskax

New member
Elikkä kyseessä -91 GSXR1100, suuttimet, filsu sekä kokoputki laitettu. Toimii hyvin ajettaessa, säädöt on katsottu penkissä kohdalleen ja muutenkin todella siisti ja hyvä yksilö. Ainoa vika on, että etujarrulla jarruttaessa tai pelkästään paikallaan hieman työntämällä etujarrua napauttaen moottori sammuu välittömästi. Eli toisin sanoen aina kun keula nyökkää niin kone sammuu. Voisiko kaasareissa tapahtua jonkinasteista loiskumista/tulvimista, nestepinnat liian ylhäällä tms..? Sähkövikaa arveltiin aluksi mutta mitään siihen viittaavaa ei ole löytynyt.

Olisiko kellään ollut samoja oireita jossain vehkeessä tai osaako joku varmuudella sanoa missä mättää?
 
Elikkä kyseessä -91 GSXR1100, suuttimet, filsu sekä kokoputki laitettu. Toimii hyvin ajettaessa, säädöt on katsottu penkissä kohdalleen ja muutenkin todella siisti ja hyvä yksilö. Ainoa vika on, että etujarrulla jarruttaessa tai pelkästään paikallaan hieman työntämällä etujarrua napauttaen moottori sammuu välittömästi. Eli toisin sanoen aina kun keula nyökkää niin kone sammuu. Voisiko kaasareissa tapahtua jonkinasteista loiskumista/tulvimista, nestepinnat liian ylhäällä tms..? Sähkövikaa arveltiin aluksi mutta mitään siihen viittaavaa ei ole löytynyt.

Olisiko kellään ollut samoja oireita jossain vehkeessä tai osaako joku varmuudella sanoa missä mättää?
en ehkä uskoisi tuohon kaasarivikaan koska kuitenkin sitä liikettä tulee ajossakin aina jonkin verran...

Onhan maajohdot ja muut sähköpiuhat kunnollisessa kosketuksessa?
 
1: Paheneeko jos jarruttaa alamäkeen?
2: Paheneeko jos ryyppy on yhtään päällä?
3: Miten lähtee käyntiin sammumisen jälkeen;
prötääkö,savuttaako?

Jos kyllä, kyllä, kyllä. --> kaasarit
 
melkein väittäisin varmaksi että johtonipun jokin johto on kuoriutunut runkoon ja iskee maita aina kun jarruttaessa vähän nyökkää... vanha Honda sammui aina vasemmalle käännyttäessä
tounge.gif
 
Tarkennetaan hieman: eli pyörä paikallaan, tyhjäkäynnillä, etujarru pohjaan ja tönäisy eteenpäin jolloin keula nyökkää alas -> kone sammuu.
Sama temppu siten että kierroksia on ~3000, kone ei enää ehdi sammua vaan hyytyy n. sekunniksi, jonka jälkeen kiekat palautuu normaaliksi ilman minkäänlaista kakomista tai savuttelua.

Sähkövika vaikuttaa epätodennäköiseltä sen vuoksi että tuo kierrosten notkahdus/sammuminen tulee viiveellä, eli jos nopeasti nyökäyttää keulaa niin kone reagoi oikeastaan vasta keulan paluuliikkeen aikana. Sen sijaan tasaisella tai alamäessä tasaisesti jarruttaessa moottori reagoi heti kun jarrutusvoima kasvaa niin suureksi että jotain tapahtuu jossain..

Myöskään johtokimppuja ravistelemalla ei saa aikaan mitään sammumisia, vaikka ajaisi kunnon röykkypellossa, ei tapahdu mitään. Ainoa mikä tuon reaktion saa aikaan on jarrutustilanne.

Teoriassa jos kaasarin nestepinta olisi tarpeeksi alhaalla, jarrutuksessa kaikki neste ajautuu kohokammion etuosaan, jolloin tyhjäkäyntisuutin ei saisi soppaa.. mutta että kaikki neljä kaasaria...?? kuulostaa kaukaa haetulta, eikö vain?

Noh, itse asiassa asiaan ei olla ehditty vielä edes kunnolla paneutua, ollaan ajeltu vain
baaa.gif
, eiköhän vika löydy kun otetaan palikkaa irti ja kurkistetaan.
 
No eikös tuon vois testata kun otat jarruvalolle menevän johdon pois toiminnasta,jos vaikuttaa niin selvästi jarrun johdot johtaa sammuttimen virran....
 
Back
Ylös